Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Tjejen vill ha öppen relation, inte jag

Du förklarar ju själv hur du känner. Du tycker det skulle kännas helfel att hon träffade någon annan och inte må bra med det. Med andra ord, inte OK för dig. Upp till henne om hon vill stanna i relationen ändå. Precis som det är upp till dig om velat acceptera detta för att ha henne kvar/nöjd.

Vad jag förstår vet ni båda vad det är för sorts öppen relation hon föreslår, och har olika känslor och åsikter om det. Det handlar inte om missuppfattning eller okunskap utan om känslor och värderingar.

Själv tror jag inte det är en bra idé att godta/avstå från något båda har så pass starka känslor runt. Väldigt bra att hon är öppen med hur hon vill leva så ni kan diskutera det. Och att hon säger det så tidigt i förhållandet och inte när ni kanske sitter med villa, vovve, volvo och 2,3 barn om tio år. Eller än värre, hade varit oärlig och gått bakom ryggen på dig i stället.

• Anonym (nn)
    Contador skrev 2018-06-15 23:58:33 följande:

En tjek vilm ha öppet förhållande. En annan har blivit lesbisk. En tredje vill ha timeout osv. En fjärde kan inte rå för att hon blir kär i personligheter. Det är bara andra fina ord för att dumpa killen.

Inte när det gäller öppet förhållande. Det innebär inte att hon dumpar killen. Det innebär att hon vill vara tillsammans med honom men träffa andra också. Om som ytliga flirter/bara sex för att komplettera den relation hon har eller som parallella likvärdiga relationer beror på vad de inblandade vill och tillsammans bestämmer.

Att tjejen föreslagit detta innebär givetvis inte att TS behöver gå med på det, eller bör göra det, om han själv inte vill eller känner sig bekväm med den sortens förhållande. På så sätt kan det givetvis innebära att förhållandet tar slut men utifrån bara trådstarten finns ingen anledning att tro att det är vad tjejen vill. Lite krasst tror jag det för de flesta tjejer är mycket enklare att göra slut än att säga sig vara poly eller lesbisk för den delen.
Svar på tråden Tjejen vill ha öppen relation, inte jag