Inlägg från: Anonym (monogam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (monogam)

Tjejen vill ha öppen relation, inte jag

Du behöver inga argument, det räcker med din känsla av att du inte vill. Tyvärr tror jag att ert förhållande är dödsdömt om ni tänker olika i den här frågan. Jag har själv lämnat någon för att han kunde tänka sig sex med andra vid sidan av förhållandet medan jag var emot det.

• Anonym (monogam)
    Anonym (mick) skrev 2018-06-04 21:57:56 följande:

din våta dröm ? 

sanning:  Du dejtar 100 killar

MAX 4 st delar din läggning.

96 st tycker du är ?

Alla poly; Lycka till ! Kämpa på

adios från mej

Det är väl ungefär samma andel av befolkningen som är homosexuella och de brukar inte ha problem att hitta partner.
  • Anonym (monogam)
    Anonym (Moralgubben.) skrev 2018-06-13 22:59:57 följande:

Det låter helt fantastiskt det här med poly. Aldrig svartsjuka eller bråk. Man  tycker om alla lika mycket mycket. Och det handlar absolut inte bara om sex utan det finns ofta djupa samtal. Dessutom nära känslomässiga band.

Och barnen är ju inget problem. Tänker mig en fredagsmorgon vid frukosten då den lilla flicka frågar: Vilken pappa skall vi ha den här helgen. Eller: Vilken familj skall du vara mamma hos. Vem skulle inte vilja leva i det sammanhanget.

Min stora fundering blir varför evolutionen inte skapade just poly som den livsform de flesta lever leva efter. Eller är det kyrkans fel???

Dina argument påminner om dem som användes mot homosexuella för inte så länge sedan: att det var dåligt för barnen och att det var fel eftersom de flesta inte lever så. Idag vet man bättre och det kommer man i framtiden säkert även att göra när det gäller polyamorösa.
Svar på tråden Tjejen vill ha öppen relation, inte jag