Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Tjejen vill ha öppen relation, inte jag

Anonym (Singel tjej) skrev 2018-05-27 07:34:29 följande:

Jag skulle aldrig acceptera ett sådant förhållande!

Vill man träffa andra så bör man vara singel.

Nej, "man" bör inte vara singel. Du förstår inte och det är helt okej, du behöver inte förstå. Men kom inte och gapa när du inte vet vad du pratar om.
  • Anonym (K)
    Anonym (Gör slut) skrev 2018-05-28 15:50:19 följande:

Vad är de för tjej du har, öppet förhållande? Hon verkar inte seriös samt känslorna till dig. Nej hitta någon stabil tjej som vill något seriöst. Du vill ha stabilt förhållande hon vill na dig och någon vid sidan om de kommer inte fungera. Gör slut och hitta en likasinnad tjej. Hon verkar ha konstigt synsätt på kärlek.

Du vet inte vad du pratar om.
  • Anonym (K)
    Ascendere skrev 2018-06-03 18:28:15 följande:

Nej, det är inte dålig självkänsla, det ör fullkomligt jävla normalt för en man att inte vilja dela sin kvinna med andra män.

Det är egentligen precis tvärtom, bara en man med väldigt dålig självkänsla och helt i avsaknad av självrespekt skulle gå med på något sånt. Vad är nästa steg, ta hand om barnet du inte är pappa till medan hon fortsätter ligga runt?

Fy fan.

Min man ä
    Ascendere skrev 2018-06-03 18:28:15 följande:

Nej, det är inte dålig självkänsla, det ör fullkomligt jävla normalt för en man att inte vilja dela sin kvinna med andra män.

Det är egentligen precis tvärtom, bara en man med väldigt dålig självkänsla och helt i avsaknad av självrespekt skulle gå med på något sånt. Vad är nästa steg, ta hand om barnet du inte är pappa till medan hon fortsätter ligga runt?

Fy fan.

Kanske snarare tvärtom, en man som är väldigt trygg går med på något sådant. Min man gör det. Han ser inga konstigheter med det alls, "trots" att det var jag som la fram förslaget när vi träffades.

Jag har räknat ut att han har träffat andra (eller så är det samma varje gång) men annars talar vi inte med varandra om våra eventuella andra.
  • Anonym (K)
    Anonym (Olika) skrev 2018-06-03 21:13:36 följande:

Vissa är monogama, vissa inte. Inget är mer rätt eller fel. Bara rätt eller fel för en själv. Det gäller bara att man hittar en som vill samma sak som man själv.

Helt rätt. Precis som en del är hetero och andra homo eller bi.
  • Anonym (K)

Innebär inte polygami att man vill ha relationer med flera?

• Anonym (K)
    Fjäril Vingad skrev 2018-06-05 09:08:11 följande:

Lustigt hur man raljerar över andras läggningar. Många har tydligen svårt att förstå att inte alla fungerar som just du. Det behöver inte betyda att deras sätt är fel.

Så länge det handlar om vuxna, samtyckande individer så är det inget fel i att sköta sina relationer på ett sätt som passar en själv.

Och btw, ni som tycker att poly är en ursäkt att knulla runt: ni vet väl att det finns asexuella polys också? Och btw 2: vafan är det för fel att knulla runt? Lev och låt leva.

Så länge inte just du behöver vara inblandad, varför bry dig?

Precis. Väldigt märkligt att folk ska bry sig och vara så oförskämda. Men så var väl folk mot homosexuella för 50 år sen. Det kommer, förståelsen och toleransen.

För mig personligen så är det inte sexet som är det som lockar utan spänningen och pirret. Romansen och flörtandet. Får man ett bra ligg är det en bonus.

Jag har legat med två andra män på de sex år jag och min man har levt ihop. Han är världens bästa i sängen så jag är mer än nöjd rent sexuellt.

Jag kan både äta kakan och ha kvar den. Varför skulle jag inte göra det då?
  • Anonym (K)
    Anonym (Testa) skrev 2018-06-12 09:56:42 följande:

Låt henne ha öppet, säg bara att du inte vill veta om hon har nån extra, sen om du är monogam eller inte är ju upp till dig, känner du att det förhållandet inte är nåt för dig då går du vidare.

Personligen tror jag du har tur.

Ja, jag fattar inte riktigt TS problem...
Svar på tråden Tjejen vill ha öppen relation, inte jag