Inlägg från: Kellie13 |Visa alla inlägg
  • Kellie13

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Iowhannah skrev 2018-07-14 21:44:12 följande:
    Det bästa med att han sover borta är att jag slipper tänka att jag måste sova på nätterna, jag kan lika gärna ta tupplurar under dagen (i dag somnade jag utomhus två gånger, det var mysigt). Kommer det värkar i kväll med så tänker jag inte sova!
    Hur går det för dig? Här händer inget. Men ska ju på UL imorn så det blir spännande o se vad dom säger.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-15 21:20:11 följande:

Åh hoppas att tystnaden från lowhannah betyder bebis :)

Här händer inget iaf. Bf idag och ingen molvärk, inga värkar, inget vatten eller slempropp, ingenting alltså.

Har precis varit nere och badat i sjön med dottern. Flyter bort här hemma.

Kellie13, spännande med ul imorgon. Jag tycker alltid det är lika mysigt, eftersom bebisen ändå inte behagar titta ut menar jag. Helst vill vi ju träffa våra bebisar i rl såklart. Vilket är inom en vecks för dig. När du sates igång, hur lång tid tog det då innan bebisen var född? Är lite rädd för att behöva sättas igång. Ver inte varför...

Jo det e mysigt med UL men är orolig att dom ska säga att nått inte e bra, vet inte varför men det e väl för att man är så nära mållinjen nu så det känns för bra för att vara sant! När man väntat så länge liksom! Nja nä det tog inte så lång tid, har för mig att det tog typ 8 timmar typ. Själva förlossningen minns jag inte som nått jobbigt, eller ja klart att det gjorde ont men det gick bra. Däremot förvärkarna dagarna innan! Herregud!! inte en gång till känner ja bara! Hoppas det blir mildare förvärkar den här gången.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-15 22:27:20 följande:

Tyvärr betydde tystnaden inte bebis, jag har bara haft en slapp dag och typ kollat serier hela dagen. Det händer inte mycket alls här. Sammandragningar emellanåt, molvärk emellanåt, det gamla vanliga. Sambons teori är att värmen ställer till det, tydligen är det vanligt att kor inte kalvar i tid när det är varmt.

Nu hoppas jag nästan att det inte sätter igång i natt, jag saknar min son alldeles för mycket för att orka vara ifrån honom längre! Han kommer hem i morgon, det har varit rätt tyst och tråkigt utan honom här :/

mm förstår det, med barnen i närheten så går tiden fortare! Nu ska jag iväg på UL! Ska bli mysigt, hör av mig hur d gick tjejer!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-16 11:45:23 följande:

Nu har jag fått tid för bedömning inför igångsättning, klockan 0830 på söndag. Skönt att veta att det är max en vecka kvar men såklart hoppas, och vill, jag att det startar spontant innan dess. Vi får se om det händer nåt nu när kroppen kanske kan slappna av mer.

Halloj! Allt gick bra! Det var bra med hjärtat, navelsträngen o bra mängd med fostervatten! Nu väntar jag bara på  Bm ska ringa imorn angående igångsättning men det blir ju senast lördag som han tittar ut om han inte gör det tidigare men det tror jag inte tyvärr Obestämd Var lite orolig över att han ska väga typ 5 kg när han föds eftersom man går över tiden men det sa hon att det kommer han inte att göra, han kommer väga lite mer än hans syster (3460) men inte så mkt mer. 

Idag tycker jag att det har varit jobbigare än vanligt! har verkligen lidit av värmen och känt mig såå tung! Ok, va skönt att du har fått tid nu! Skönt med en morgontid oxå! Det hoppas jag att ja får oxå så man inte bara går o väntar där hemma.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-16 15:05:05 följande:

Nu börjar det närma sig för er! Så avis på att det bara är några dagar kvar för er.

Jag var hos bm idag och här var det inte på tal om någon hinnsvepning.

Fick tid för ul om en vecka och om allt såg bra ut och ingen bebbe har kommit så blir det igångsättning på söndag om knappt två veckor. Idag har varit en skitdag så jag höll nästan på att börja gråta när hon sa nästa söndag.

Har jag tur så får jag sättas igång tidigare om jag blir utvald i någon studie som de genomför just nu. Men man blir lottad och med min vanliga tur (icke existerande) så kommer jag nog snällt få vänta till nästa söndag.

Min lilla kille är inte ens fixerad... suck...

Jag har varit på ganska bra humör fram tills idag. Idag har varit en tung och varm dag!

mm samma här för mig. Har inte varit sån bra dag med denna värme! Har faktikt inte lidit av värmen nånting föränn nu idag! Shit, det går ju fan inte att andas! Förutom på kvällarna då! Jag förstår precis hur du känner när hon sa så, för så kände jag förra måndagen, typ " näää fan ja orkar inte!" va på skitdåligt humör den dagen! Ok, jobbigt att han inte är fixerad, men ligger han med huvudet neråt iaf? Bm sa att han är näst intill fixerad men att det kan dom göra jättesnabbt, typ när vattnet går eller värkarna kommer så det behöver inte betyda att du går över tiden. Har du några känningar eller tecken på att d snart e dags? 
    Själv så har jag haft diaree i 3 dagar i rad och hade svaga förvärkar imorse (men borta nu) som vanligtvis brukar komma på kvällen annars så jag hoppas han tittar ut tidigare!
    Iowhannah skrev 2018-07-16 11:45:23 följande:

Nu har jag fått tid för bedömning inför igångsättning, klockan 0830 på söndag. Skönt att veta att det är max en vecka kvar men såklart hoppas, och vill, jag att det startar spontant innan dess. Vi får se om det händer nåt nu när kroppen kanske kan slappna av mer.

Halloj! Allt gick bra! Det var bra med hjärtat, navelsträngen o bra mängd med fostervatten! Nu väntar jag bara på  Bm ska ringa imorn angående igångsättning men det blir ju senast lördag som han tittar ut om han inte gör det tidigare men det tror jag inte tyvärr Obestämd Var lite orolig över att han ska väga typ 5 kg när han föds eftersom man går över tiden men det sa hon att det kommer han inte att göra, han kommer väga lite mer än hans syster (3460) men inte så mkt mer. 

Idag tycker jag att det har varit jobbigare än vanligt! har verkligen lidit av värmen och känt mig såå tung! Ok, va skönt att du har fått tid nu! Skönt med en morgontid oxå! Det hoppas jag att ja får oxå så man inte bara går o väntar där hemma.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-16 18:07:52 följande:
    Jag är också väldigt orolig för vikten på bebisen! Sonen föddes ju i v 40+1 och vägde 4125 gram. Om han var så stor som fullgången så vågar jag inte tänka hur stor den här är som övergången (eller vad man säger)!
    mm ja vet, man tänker ju så men det behöver ju inte alls bli så, tack o lovGlad Hur e det idag med dig? samma eller hänt nått nytt? Själv väntar jag på samtalet från Mvc, ringer hon inte så får ja ringa själv sen.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-17 12:44:24 följande:

Åh vad skönt att det gick bra med ultraljudet Kellie13 :) Så då är det snart dags för igångsättning! För er båda!

Imorse vaknade jag och hade så extremt ont på höger sids av magen. Smärtan strålade ner mot ljumsken och rakt ner i låret. Låg och vred och vände mig i säkert 2 timmar innan jag gick upp och tog alvedon. Smärtan försvann när jag ställde mig upp och kom tillbaka när jag la mig mer så det kanske var någon nerv som hamnat i kläm. Foglossning kanske?

Annars känner jag ingenting mer än att det känns som att jag är förstoppad. Jag var på toa igår men känslan sitter kvar ändå.

Annars känner jag mig energilös, lättirriterad och svettig.

Hur går det för er andra?

Japp nu är det nära! Mvc ringde idag och hon sa att hon ringt förlossningen och berättat att ja ska startas på lördag så ja behöver inte vara orolig att det ska vara fullt. Fattas bara det liksom! Så jag ska ringa förlossningen mellan kl 8 o 9 på lördag så får jag en tid efter lunch sa hon. Åhh va jag längtar! Längtar till allt nu! Längtar tills att få träffa min prins, längtar till att slippa magen, längtar till att bli lättare i kroppen, slippa foglossningen... ja ALLT liksom!  Jobbigt med smärtan du hade men om du inte haft problem tidigare med foglossning så tror jag att det bara var en nerv som kommit i kläm som du sa. Jobbigt att känna sig förstoppad. Med mig så e det tvärtom, har haft lös mage i 3 dagar i rad. Är väl kroppen som förbereder sig så att ja inte skiter ner barnmorskorna haha! Tänkte på en sak med värmen nu som är. Vi som ska föda snart ska vara såå tacksamma för det! Tänk dom som ska föda om 2-3 månader och måste gå hela sommaren i denna värme med stora magar. Tack o lov att vi snart är i mål! Eller hur!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 13:27:21 följande:
    Ja, det händer inte mycket här tyvärr. Fortfarande lite småvärkar emellanåt bara.

Jag brukar vakna efter tre timmar varje natt för att kissa men i morse sov jag så hårt att min kropp glömde väcka mig. Vaknade efter fem timmar och var så kissnödig att det gjorde ont! Inte kunde jag hålla tillbaks det de två meter jag hade till toaletten heller... Lagom kul att sitta och torka både ben och golv innan klockan 05 -.-
    Ok, men nu e det inte långt kvar för oss! Bara att hålla ut! Som jag skrev till en annan tjej här, tack o lov för att det snart är dags att föda för oss! Tänk dom som har 2-3 månader kvar och behöva gå hela sommaren i denna värmen med stor mage! Åhh att man kan längta såå mycket! Men jag tror inte att jag har fattat riktigt än hur nära det e nu.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 14:25:50 följande:
    Behöver du inte göra en bedömning innan igångsättning? När jag fick min tid så var bm noga med att säga att det främst var bedömning som gällde, men jag har svårt att tro att de tvingar mig att gå längre än till 42+0.

Jag har också haft lös mage de senaste dagarna. Eller nja, jag har varit lös sedan vecka 27 men på sistone har jag behövt gå på toa efter nästan varje måltid. Hellre det än förstoppning iaf.

Ja herregud, det här är fel år att få barn i september! Fyfan för att gå så här i flera månader!
    Nä hon sa att dom sätter igång mig på lördag, annars borde hon väl ha sagt nått om bedömning till mig eller? Hon sa att när ja ringer på lördag så ska jag få en tid nån gång efter lunch så dom hinner förbereda sig. 
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 14:25:50 följande:
    Behöver du inte göra en bedömning innan igångsättning? När jag fick min tid så var bm noga med att säga att det främst var bedömning som gällde, men jag har svårt att tro att de tvingar mig att gå längre än till 42+0.

Jag har också haft lös mage de senaste dagarna. Eller nja, jag har varit lös sedan vecka 27 men på sistone har jag behövt gå på toa efter nästan varje måltid. Hellre det än förstoppning iaf.

Ja herregud, det här är fel år att få barn i september! Fyfan för att gå så här i flera månader!
    Nä asså dom måste ju starta dig oxå då! Om du nu inte föder innan dess (vilket jag känner på mig att du gör hehe) Konstigt att det inte hänt nått när du redan är öppen halva liskom. Det sker nog när som helst tror jag.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?