Iowhannah skrev 2018-07-20 11:22:04 följande:
Ja, det gick ju undan så jag hann knappt ha riktigt ont. Jag var öppen 5-6 cm, tappen bibehållen 1,5 cm, när vi kom in och när hon hade tagit hål på hinnorna så tog det en timme innan jag var öppen 7 cm och tappen helt utplånad. Jag bestämde mig för ett bad, vilket var helt fantastiskt, all smärta bara försvann! Efter 15-20 minuter i badet så ändrade värkarna karaktär och jag fick krångla mig upp och sätta mig på pilatesbollen. Det var först då jag kände att jag behövde lustgas (var då öppen 9 cm utan några kanter kvar). När krystvärkarna sen satte igång så insåg jag att jag ville föda i sängen och låg sedan och skrek i lustgasen nästan konstant tills hon nästan bokstavligen flög ut.
BM uppmanade mig hela tiden att bara fortsätta att lyssna på kroppen och andas, det fick mig att känna att jag ändå hade någorlunda kontroll hela tiden. Sedan var jag uppe och gick så fort de hade sytt klart, och kände mig som en hjälte :)
Du ÄR en hjälte! Skitbra jobbat och du ska verkligen vara stolt över dig själv. Hoppas allt går bra för mig imorn. Shit asså börjar bli nervös men mest otroligt förväntansfull!