Inlägg från: LängtarEfterMinÄlskadeSon |Visa alla inlägg
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

jennie08 skrev 2018-07-11 23:54:00 följande:

Inga bebisar på g? 

Inte här iaf! Jag känner typ ingenting. Får lite sammandragningar om jag går i trappor eller bär på matkassar eller liknande men de går över lika snabbt som de kommer. Bara att vänta helt enkelt. 

Ingen molvärk har jag haft idag heller. 

Jag som varit så nervös inför förlossningen har helt ändrat mode och känner mig lugn som en filbunke. Hehe, det kommer ändras snabbt så fort värkarna satt igång på riktigt men det tar jag då... 

Annars har jag mest ångest för att jag bor i ett skitigt renoveringsprojekt med för lite skåp så allt i köket står framme. Tur att jag lever i soffan ändå... ;-P

Hur går det för er andra? 

Märker att bebisen i magen alltid är vaken mellan 23-24 på kvällen.. då är han som mest aktiv och håller mig vaken. 

Är lite som dig inför förlossningen det kommer och går, ena dagen kan jag vara hel cool och andra så kan jag vara livrädd hahah.. Jo mina värkar eller förvärkar eller vad det nu än är gjorde mig livrädd inatt... Hahah ja du får ta o vila upp dig!

Här är det ingen bebis än men hoppas på snart ..
    Åttionio89 skrev 2018-07-12 01:47:59 följande:

Vaknade precis av den värsta sura uppstötningen hittills, trodde jag skulle spy. Haha. Och som vanligt har jag svårt att somna om :( Vill också ha känningar nu! Igår natt hade jag två förvärkar som kändes lite grann i ryggen men that?s it, på dagarna känner jag ingenting förutom lite sammandragningar och illamående. Jaja tids nog drar det ju igång men just nu känns det som ljusår bort.

Jag hade världens hemskaste förvärkar igårnatt, men nu inatt? Och idag? Ingenting... Vad är dethär egentligen ..
    Kellie13 skrev 2018-07-12 10:25:04 följande:

Händer inget här heller (bf+6) SUCK! Tror ärligt talat att han inte kommer att komma ut frivilligt utan jag kommer nog bli startad den här gången oxå och om jag nu blir det så sker det inte föränn nästa lördag. ÅHHHH jag pallar inte gå o vara såhär tung så länge till. Undrar hur mkt han väger nu liksom! Gjorde ett TUL i v 35 o då vägde han 2.5 kg så det känns som om han väger typ över 5 nu. Hoppas inte!

Min lilla kille är oxå väldigt aktiv på kvällarna, speciellt igår! Trodde han skulle hoppa ur magen!

Åh håller tummar och tår för dig! Hoppas han vill komma ut snart helt själv! Min är också en aktiv liten hockey spelare i magen, ibland tror ja han gräver ut sig själv när han sparkar o bökar så mycket haha!
    Iowhannah skrev 2018-07-12 11:06:43 följande:

Jag antar att det är bm som gör det. Jag läste schemat de har för vad som ska göras i vilken vecka, och enligt det så är det hinnsvepning i v 41. Tar hon inte upp det så kommer jag göra det, jag är så less på den här skiten nu! Värkar i tre kvällar/nätter och det händer ingenting! Jag blir bara frustrerad, arg och sur.

Får jag fråga vad det är? Jag är i v.40 nu (39+3) o ja kommer int orka vänta tills 42 om ja ska behöva bli igångsatt...
    Iowhannah skrev 2018-07-12 15:19:48 följande:

Hinnsvepning är en retning av livmodertappen för att få den att öppna sig mer/snabbare.

En vän till mig gjorde hinnsvepning på BF+10 och förlossningen satte igång inom två timmar.

Jahaa okej, livmodertappen? Alltså jag känner mig efterbliven nu.. Min barnmorska pratar bara led mig o tar prover (blod, blodtryck, urin, vikt) och lyssnar på lillens hjärta, ingenting mer haha.

Jag vill verkligen int gå över tiden som jag tror ja kommer göra, då kommer jag säkert bli igångsatt efter 14 dagar...
    Milou3 skrev 2018-07-12 16:22:33 följande:

Och min BM gjorde det på mig när jag ringde och grät Bf+4 och sa att jag inte stod ut längre! Sonen föddes bara några timmar efter hinnsvepningen :)

Kommer lätt be om en även denna gång. Redan på BF ;)

Måste man fråga om dom kan göra det? Det är inget dom erbjuder eller frågar?

Jag kanske är ensam om dethär, men nu under graviditeten så vill int sambon ligga, han tänder int på den gravida biten och magen.. Jag behöver den närheten av honom o jag är tvärtom ja har blivit kåt som ett djur nu på sista tiden.. Men ja har kommit på honom att han tittar på porr, och jag blir så ledsen! Jag känner mig otillräcklig, tjock, ful, ja allt negativt som finns.. Har sagt det te honom och han har sagt det att så ska jag int känna och han har förklarat utförligt för mig. Men jag kan int släppa det?! Jag gråter många nätter för det känns som jag int räcker te längre.. Mitt självförtroende är redan urkasst o de hjälpte int o komma på hans porrtittande.

Yikes känner mig som världens lipsill men alltså haha jag är så rädd att han int kommer vilja ligga med mig även efter graviditeten, o de kan förstöra mycket då jag anser att den kontakten ska funnits vid glöd! Behövde skriva av mig bara..

Milou3 skrev 2018-07-12 18:42:58 följande:

Inget som erbjöds när jag gick över 9 dagar med första barnet. Kanske är lättare att göra det på omföderskor då man oftast är lite öppen innan/runt Bf.

Så det är nog olika. Min bm erbjöd sig att göra en hinnsvepning på mig inför sonens födelse iaf. Inget jag hade hört talas om då. Men är tveksam till att min nuvarande kommer göra en på mig och jag vill nog inte ens att hon gör en. Har liksom träffat henne för många gånger nu så att helt plötsligt be henne göra en gynundersökning skulle kännas märkligt. Men gissar att det är den bm som gör en efterkontroll på en ändå sen? Eller?

Åh jag har ingen aning :(

Hejsan alla underbara! Gissa vem som vaknade av värkar 2:30 igår natt, och kom ut 18:40... Jo min efter längtade Nikolaij!!! Tog 3 timmar att krysta ut honom, är paff, 3 timmar?! Barnmorskorna som var med var också helt förvånade, för att vara förstföderska så rockade jag på utan bedövning och det funkade precis som förväntat!

Nikolaij 3916gram 51cm lång och kom ut 18:40! Mäktigaste jag har varit med om!!! Lätt att ja kommer skaffa fler barn, dethär stoppade int mig!

Hur går det för er tjejer?! Bebisar i famnen ni med? <3

Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?