Inlägg från: LängtarEfterMinÄlskadeSon |Visa alla inlägg
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Iowhannah skrev 2018-06-28 15:49:59 följande:

Hon får gärna stanna till på söndag iaf men sen är det fritt fram!

Fortfarande lite ruckbar men som omföderska så är inte det helt ovanligt, bebisen ligger i varje fall med huvudet åt rätt håll.

Åh, min lilla turbos huvud är också lite ruckbar o väntar mitt första barn, kan ha ändrats nu för känner tydligare att han gräver sig neråt haha! Hoppas hon vill stanna tills söndag då hon kanske vill komma tidigare än vad mamma vill :x
    jennie08 skrev 2018-06-28 22:25:16 följande:

Hej tjejer, var hos min bm idag och idag var det ytterligare en bm som fick känna och klämma på magen. Men eftersom ingen kan säga till 100% att bebisen ligger rätt så skickades en remiss för ul. Så nästa vecka får vi se om han ligger med huvudet eller rumpan neråt. Vad det än är som ligger neråt så har det sjunkit långt ner. Så är det rumpan så blir det nog inget vändningsförsök ens. Men men... får vänta tills jag får en tid för ultraljud.

Men att han låg långt ner i bäckenet kan förklara alla smärtande ilningar ner mot underlivet.

Sen har jag jävulsk molvärk på kvällarna.

Fy vad varmt det varit nu i 2 dagar. Jag rinner ju bort. Hehe

Hur går det för er andra?

Godmorgon! Lite sen godmorgon när man vaknade runt 5-7 tiden men haha, hoppas på att han ligger med huvudet neråt! För mig så har jag börjat känna av små som mensvärk och värk runt om hela magen lite oftare, ibland vaknar jag utav smärtan, 14 dagar kvar tills han är beräknad så jag håller tummarna att det är på g här! Efter jag och sambon låg så började massa slemklumpar komma igen, små och ganska mellanstora slemklumpar. Hmm är det på g tro?!

Värmen är ju ingen höjdare vet jag hahah jag tål int någon värmepust jag dräps i svett direkt.. kan snart simma i mitt egna svett liksom:)

Jag hoppas det är på G mina sammandragningar kommer oftare och oftare och ?mensvärken? blir oftare nu och håller i lite längre för varje gång! 13 dagar kvar så han får mer än gärna komma!

Jag har jätte vattniga flytningar i stora mängder... O det är sjukt jobbigt för ibland tror jag vattnet har gått för det blir så blött men icke, då är det fullt med flytningar i trosan blä haha.. Nu håller jag tummarna att Lillen vill komma ut och jag slipper gå över tiden, men tvek på den! Jag har börjat mått illa ganska mycket nu i slutet är det normalt? Och äter som en häst! Gör det annars med men nu har mina matportioner ökat ännu mer, och knappt någon sömn om nätterna haha..

Iowhannah skrev 2018-07-02 12:03:59 följande:

Låter precis som jag! Allt det där stämmer på mig med, både sammandragningarna + molvärken och aptiten. Jag fattar inte hur mycket jag kan äta! Det är som ett bottenlöst hål!

Ibland får sambon int ens matlåda för jag har ätit upp allt hahah.. Det är som ett svarthål nästan, åh tror du det börjar bli dags nu? När är din beräknad? :D
    Milou3 skrev 2018-07-05 21:42:24 följande:

Jag har ju inte ens Bf runt den 15 juli utan 6 augusti ;) men kan ju flika in lite ändå. Hyfsat nära iaf :)

Ska till bm i morgon bitti och kolla hur lillen ligger i magen. Misstänker i säte.

Hade sd med kraftig molvärk i går var 10:e minut under någon dryg timme så mina förvärkar har nog börjat.

Haft sd sedan vecka 16 men senaste 2 veckorna har de kommit i samband med molvärk och den blir kraftigare för varje vecka. 3:e barnet så kanske känsligare livmoder?

Du är varmt välkommen o skriva här med oss!

Jag har läst att man är känsligare om man har fött barn tidigare, man reagerar starkare på något sätt :o

Hur mår du i övrigt?
    Iowhannah skrev 2018-07-05 23:03:09 följande:

Fortfarande förvärkar dagligen, ja. De senaste två, tre, dagarna har de kommit oftare. Tidigare kom de bara på kvällen, nu kommer de lite när som helst under dagen.

Usch, jag vill verkligen inte gå över bf! Jag längtar så efter att få sova utan fysisk smärta och halsbränna!

Åh ja har också börjat få förvärkar, men oftast när jag sover eller ligger ned! Vill att det ska vara dags NU! Ja vill ha min fisunge i famnen!! Hur mår du och hur går det?

Hello tjejer! Hur går det för alla? Hur mår ni? Har ni förvärkar? Tell meeee!

Jag sitter här längtar som en idiot.. 8 dagar kvar tills han är beräknad, mina sammandragningar har blivit oftare och ibland gör dom ont.. Och PR-världen kommer när jag ligger ned eller sover konstigt nog kan jag vakna upp med världens smärta.

Även delar av slemproppen har börjat lossna! Börjar närma sig här tror jag!!

Hoppas alla mår bra och kanske redan har sin gos i famnen!

Milou3 skrev 2018-07-07 13:59:39 följande:

Hur märker du att ?delar? av slemproppen har börjat lossna? Till skillnad från vanliga flytningar menar jag.

Skönt att lillen har vänt sig!

Jo alltså dom är lite grön/gul aktiva och betydligt mycket tjockare slem, det är olikt, ibland är dom genomskinliga och långa med strimlor i sig, man kan liksom ta upp det från pappret det är som snor. Vet int hur jag ska förklara annars haha! Det är som slime
    Iowhannah skrev 2018-07-07 12:54:02 följande:

Jag har BF i dag och än så länge har det inte hänt ett dyft -.- Har inte märkt nån slempropp, men däremot har jag haft molvärk hela dagen. Jag hoppas att det sätter igång snart!

Kommer för eller senare! Håller tummarna att du int behöver gå över tok för långt!
    jennie08 skrev 2018-07-07 14:38:05 följande:

Hej hej, här händer det inte mycket. Typ ingenting alls. Han trycker neråt så jag ibland nästan hoppar till av smärta men så har det ju varit i flera veckor nu.

Känner inte av så mycket sd eller förvärkar heller. Får molvärk emellanåt men that?s it.

Får nog försöka intala mig själv att det kan vara ett tag kvar. Han verkar trivas inne i magen.

Haha samma här! Han sparkar upp mot revbenen och trycker ner sig mer o mer o det gör så himla ont!! Åh det lär att komma snart för dig med! Jag tror min lilla pojk trivs också kanske lite för mycket i magen.. Suck haha
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?