Inlägg från: LängtarEfterMinÄlskadeSon |Visa alla inlägg
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

jennie08 skrev 2018-07-07 18:00:27 följande:

Ja jag försöker intala mig att BF inte är förrän den 15:e och att han lika gärna kan komma i slutet på juli. Eller det jag försöker göra är att inte tänka på det hela tiden. Haha men det är ju lättare sagt än gjort. Jag får också ont i revbenen emellanåt men sen han sjunkit ner så är det mer och mer sällan. Känner ibland att han trycker rakt upp mot revbenen vilket INtE är så skönt.

Såg att det ska bli varmt nästa vecka igen. Hehe - det om något ger mig ångest.

Hahah kan förstå det! Värmen är snuskig nu när man är på tjocken... Jag vill så gärna att han kommer nu ja haha
    BlueOrchid skrev 2018-07-10 16:43:28 följande:

Också BF i juli med en liten pojke. Han tas ut med snitt 24 juli, så spännande!

Haft en otroligt okomplicerad graviditet. Gått upp 12kg och fick mage väldigt sent så levde som ?vanligt? otroligt länge. Tiden har gått otroligt fort och vi har varit klara länge med all inhandling, barnrum osv. Nu är bb-väskan(orna) klara också sen några veckor tillbaka.

Hade sista besöket hos barnmorskan igår och han ligger fixerad.

Åh grattis! Ja int länge kvar nu! Här sitter jag 4dagar kvar.. Börjar få tydliga tecken men vet int hur jag ska tolka dom.. Mitt första barn och är så förvirrad haha! Min mage började växa runt v.28 ganska sent, så är liten men haft ett helvete med min graviditet hahaha

Hello igen! Jag glömmer alltid bort min egna tråd haha! Hur mår ni tjejer? Hur mår era bebis/bebisar?

Jag sitter här o väntar o väntar... Haft konstant huvudvärk i 5dagar nu (börjar bli orolig) och världens värk på nätterna när jag sover och innan jag somnar... Det gör så ont o jag vet int hur jag ska tolka signalerna!! Jag är rädd med andra ord.. Vaknar av värkar/mensvärken som är så kraftig att mina ben ger upp på mig, vad ska jag göra?!

jennie08 skrev 2018-07-11 11:18:30 följande:

Hej hej, här händer det inte mycket kan jag säga. Typ ingenting. Dock så trycker han neråt och jag får rejäl molvärk emellanåt. Igår kunde jag inte sitta i soffan för han tryckte så och de där ilningarna gör riktigt ont.

Men du, huvudvärk låter jobbigt. Har du kollat ditt blodtryck och urin? När ska du till bm nästa gång?

Värken är nog kroppen som förbereder sig så det är inget att oroa sig för :) Har likadant.

Men eftersom du är orolig så tycker jag du ska prata med din bm. Får du regelbundna värkar så kontaktar du förlossningen. Du kan väl ringa de angående din huvudvärk också om du inte har en tid snart till din bm.

Blodtryck och urin har sett bra ut hela tiden.. Har tid hos bm nästa vecka o då har jag ev gått över tiden med fyra dagar om han int har kommit. Ringde te förlossningen och hon sa att det är fullt normalt med allt o jag skulle bara ta två st alvedon.. Men ja äter int sånt hahah.. Om de skulle ha varit en lätt huvudvärk skulle de ha släppt för flera dagar sen tycker ja :/
    Iowhannah skrev 2018-07-11 11:50:48 följande:

Jag är på BF+4 och har eventuellt förlossning på gång. Hade värkar i går kväll/natt, det var som en intensiv mensvärk blandat med sammandragningar, och varken alvedon eller vetekudde hjälpte. Sen försvann det när jag sov såklart.

Det kom tillbaks lite under förmiddagen och försvann nu när jag sov middag. Får se om det tar fart igen, jag ska nog iaf förvarna min mamma så hon inte dricker öl i kväll.

Ojoj! Låter spännande!! Hoppas de går bra för dig och att bebis kanske vill komma ut!
    Kellie13 skrev 2018-07-11 14:34:11 följande:

asså det där fattar inte jag, varför får man förvärkar mest på kvällen o sen att dom går över dan efter? irriterande hehe.

Det förstår int jag heller.. På nätterna har jag så starka/kraftiga värkar och sammandragningar på det.. Men nu?! Nä ingenting på hela morgonen och nu ingenting heller, ja blir galen! Ja vill veta att det är igång haha.. Jag tvingade mig själv o sova om o om och om igen efter varje värk.. Men ska försöka klocka dom på något vänster hahah, ja vill ju sova hehe
    Iowhannah skrev 2018-07-11 17:56:48 följande:

Jag övervägde att strunta i att sova just för att undvika att det avtog, men det gick inte.

Åh.. Ja så kan de bli.. Jag hoppas att det int blir värre inatt som jag tror det kommer bli.. Då får jag ligga vaken o kika hur ofta dom kommer och sitter i. Men vill ju sova å så man får se heh..
    Kellie13 skrev 2018-07-11 20:35:08 följande:

mm jag har inte så starka förvärkar tyvärr  så det känns inte som om det är på gång. Däremot har jag ätit väldigt mkt under dom senaste dagarna o skitit (ursäkta) mer än vanligt. Vet inte om d kan vara ett tecken men men... just nu letar man tecken hela tiden.

Det kommer om int de så kanske du har tur o slipper den hemska värken.. Ja har läst många som blir jätte dåliga i magen dagen innan/samma dag men jag vet int!
    Kellie13 skrev 2018-07-11 20:37:16 följande:

men hur vet du att det inte är förlossningsvärkar om dom nu e starka?

Det är de som gör mig orolig! Jag har ring te dom på förlossningen och dom sa att det är normalt o inget jag behöver oroa mig över.... Men de gör jag likt förbannat! Det kan ju vara förlossningsvärkar, jag har ingen aning jag har aldrig fött barn förut.. Så jag förlitar mig tok för mycket på barnmorskor och förlossningen... har liksom några mil te sjukhuset också ..
    Kellie13 skrev 2018-07-11 22:15:16 följande:

mm förstår att du känner dig osäker! det skulle jag oxå göra och jag väntar endå mitt andra barn.

Ja.. Så jag håller tummarna på de bästa!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?