Inlägg från: LängtarEfterMinÄlskadeSon |Visa alla inlägg
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

• Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Åh spännande men läskigt! Första barnet så allt är lite nytt för mig haha! Jag har int haft nå större problem med ryggen och ja ont i kroppen, kanske alla svettattacker och svullna fötter och händer och jag är likadan med att bli anfådd av minsta lila, bara om jag ställer mig o diskar så blir jag andfådd hahah,

Tänk om de blir fler små i framtiden? Eller har du/ni bestämt er att det är sista?

Låter bra att du försöker njuta te fullo!

Jag har haft en sådan jobbig grav, fick börja äta levaxin mot sköldskörteln och järn, och annat hokus pokus, haft de mest jobbigt i början då allt var så nytt för mig och spydde konstant varje dag, vilket var en pina för mig och sambon som int kunde prutta utan att jag spydde av minsta lilla ..

Haha ja det är sjukt vad tiden går snabbt! Det är liksom 48 dagar kvar tills han ska komma och det känns som att tiden har sprungit ifrån mig!

Ja man får hoppas på han har vänt sig! Läst att det är normalt att dom vänder sig mot slutet av graviditeten som man har fött barn tidigare, om int annat måste dom flytta på honom fast de är i v.37 tror ja, så håller tummarna för dig!

Och hoppas att du har ändå fått njuta av sista barnet nu så mycket som det går! <3

Åh vad underbart! Shit 10 dagar kvar! Vad maxat! :D

Alltså jag är typ rädd o nervös (första barnet) jag vet int hur jag kommer reagera när han väl ligger där i famnen på en, är rädd att ja typ kommer bara ?jahapp? hahah alltså vet int om du förstår men :?)

Du är välkommen här du också! Det är nära och 1 månad gör int så mycket! Hur går det för dig?! :D

Åh jag hoppas det! Är så rädd att jag kanske reagerar fel .. Ojdå, vilken vecka är du i? Hoppas han vänder på rumpan en dag! Hört att det är obehagligt o kan göra ont när dom vänder på barnet men, det är vad ja har hört, låter int så bekvämt heller haha.. Kejsarsnitt ne hua det hoppas jag man slipper för det är värre! Hoppas din lilla prins där inne får en liten kick o vänder på sig!

Jag mår jätte bra här, ligger o väntar o väntar tills han ska vilja komma ut, jag längtar så himla mycket så jag vet int vad! Han ligger där inne o sprattlar och sparkar o trycker på så man känner flera gånger om dagen att det trycks på i underlivet, läskigt men haha vad gör man! Haft förvärkar också till o från så hoppas att det är snart dags även fast det är 37 dagar kvar haha :D

Hur är det själv?

Jag längtar så mycket tills han ligger i famnen!

Åh gud du är int ensam jag är som en sengångare, extremt trött och ingen lust te att göra något typ, nu när du skrev de så måste jag också städa snart, hua är så less på det haha det är rena träningspasset för mig även fast ja int är så stor om magen så blir jag anfådd av minsta lilla :?)

Många säger att det känns som en evighet för dom, men under hela min graviditet så har tiden sprungit ifrån mig, konstigt nog!

Nu är jag ändå 35+0 och känner int av något riktigt att det är snart är dags haha, hoppas du blir lite piggare!

Åh lite fler i tråden! Underbart o se att fler ska få små knoddar i juli! Vi har int så länge kvar! Gick precis in i v37 (36+0) och haft som mensvärk te o från på kvällarna och morgonen, och han ligger så fixerat så när han sparkar upp mot mina revben så känns det som han försöker trycka ut sig själv hahaha.. Sjukt obehagligt! Jag har int riktigt insett att det är snart dags men det lär o komma snart hoppas jag :o

Hur mår alla super mammor/blivande? Själv har jag haft ett helvete med andningen innan jag går o lägger mig, och att lilleman här ligger o sparkar så det ömmar på hel högersidan, kan varken sitta, äta, eller något när han är där o bökar.. Och sen har jag lagt märke te knäppande ljud från magen? Vad kan det vara tro?

Hur går det för alla, hur mår ni? Har ni börjat fått känningar, eller är det som stilla havet i magen? Lillen är beräknad om 19 dagar, inga känningar, ingenting.. Han ligger o bökar där inne dag in o dag ut o jag vill ju bara att han ska komma nu!

Nu på senaste har jag haft huvudvärk och mått illa te o från vilket är sjukt jobbigt.. Hoppas alla mår bra i övriga fall och alla små bebisar!

Iowhannah skrev 2018-06-26 20:30:45 följande:

Jag känner massor! Ömhet, förvärkar, sammandragningar... You name it! Det är lite som att jag bara väntar på slemproppen nu, jag kollar varje gång jag går på toa.

Åh jag vill ocksååååå!!! Lycka till!!
    Let it Rain skrev 2018-06-26 20:43:49 följande:

Min lilla är beräknad om 36 dgr och jag har hittills släppt ifrån mig en del av slemproppen vid flera tillfällen, sist även med en blodstrimma i. Har haft en del molvärk på sistone, men inte mkt till sammandragningar. Rent fysiskt mår jag rätt bra ändå, men är sjukt less på att vara gravid vid det här laget och är ständigt irriterad på allt och alla.

Girl i feel you.. Jag är sjukt less på att vara gravid och all hormoner tär mig i bitar! Hoppas det blir bättre!
    Kellie13 skrev 2018-06-27 21:18:53 följande:

nä jag har typ inga känningar, bara lite molvärk i magen och varit illamående i 5 dagar i rad. Har bf 6 juli och vill att han ska komma NU men just nu känns det som att han aldrig ska komma ut

Ja men samma här, illamåendet kommer te o från hela tiden.. Och min Lill turbo är beräknad den 15e och jag känner int ett smack o jag vill det för då vet man att det är nära!!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?