Anmäla familjehem
Alltså hur orkar du? Varför vill du framstå som den ultimata föräldern? Blev det så i ditt fall att du inte sakna kon förrän båset var tomt o soc hade omhändertagit dina barn och nu försöker du visa omvärlden hur fantastisk du är?
Alltså hur orkar du? Varför vill du framstå som den ultimata föräldern? Blev det så i ditt fall att du inte sakna kon förrän båset var tomt o soc hade omhändertagit dina barn och nu försöker du visa omvärlden hur fantastisk du är?
Till er som påstår att alla familjehem är bra, läs detta www.expressen.se/gt/spadbarn-fick-napp-fasttejpad-i-munnen/
Jag ser inte att ngn påstått att alla familjehem är bra, däremot att vissa andra här hävdar att det alltid är bättre att vara kvar i bio-familjen då alla de tydligen är bra...
Samma familjehem som satt larm på din dörr? Det är inte okej!
? Det är okej att larma en ytterdörr.
Självklart är det Ok med larm på ytterdörren.
Eller så är det en fixidé TS fått att det är just därför dom larmar dörren. Men i din värld så låser jag in min sambo när jag larmar dörren för kvällen med? Du ser inte hur skeva argument du har?
Så med din "logik" får inte folk ha larm hemma om de har barn?
Omhändertagna har sämre hälsa. www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-barn-som-omhandertas-med-tvang-okar
Barnen hade haft sämre hälsa om de bodde kvar i dysfunktionella familjer.
Ja för de som blir omhändertagna har oftast föräldrar som inte brytt sig om deras hälsa, kunnat gränssätta dem eller i övrigt inte sköter det de ska som föräldrar.
Det utreds om släktingar är intresserade dock så är det ofta så att de inte visar intresse för att ta hand om barnen eftersom de inte är beredda att ändra på sina liv och stå emellan barn och föräldrar som det blir om socialtjänsten anser att det ska vara umgänge 1 gång i veckan under ett visst antal timmar. Bor lämpliga släktingar långt ifrån blir det sällan umgänge
Eh Ts har bott i familjehem i 6 år. Jag tror att soc har kollat upp eventuella släktingar.
Ni som tror att soc alltid gör rätt och barn blir kvar i familjehem på grund av föräldrarna....
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6979781
Det går inte att ha heltidspersonal boende hos föräldrar dygnet runt för att uppfostra och sköta barnen. Människor utan föräldraförmåga bör uppmuntras att skaffa barn allra helst som de som fått barn omhändertaget verkar sakna insikt och inte sällan fortsätter att skaffa barn efter barn som omhändertas. Vid funktionshinder som gjort skolgång och arbetsliv lidande bör det uppmuntras till att inte bli förälder för har man behövt en massa stöd lär man inte ha föräldraförmåga.
Inga fördomar, tittar man på de som "kämpar mot soc." så är det en majoritet som har diverse funktionshinder eller gått i särskola vilket tyder på att dessa saker lägger hinder när det gäller föräldraförmåga. Det finns ingen möjlighet att hjälpa föräldrar i hemmet om de har oförmåga att läsa barns signaler och svara mot barns behov eftersom att klara detta är vad en förälder innebär.