Anmäla familjehem
Det behöver varken bero på Ts eller föräldrarna. Kan lika gärna ha varit så att föräldrarna bad om hjälp av någon anledning, och soc då ansåg att de var otillräckliga föräldrar och omhändertog barnen. Det händer hela tiden.
Det behöver varken bero på Ts eller föräldrarna. Kan lika gärna ha varit så att föräldrarna bad om hjälp av någon anledning, och soc då ansåg att de var otillräckliga föräldrar och omhändertog barnen. Det händer hela tiden.
Barn och föräldrar separeras inte för att soc vill ha något att göra.
Nej. De flesta barn far illa i flera år innan soc till slut griper in. Det är jättesvårt att bli av med sina barn. Om en blir av med dem ska en inte ha barn. I vissa fall kan såklart föräldrarna bättra sig, men om barnen blir omhändertagna finns det starka grunder för det.
Tro mig, kommunerna vill inte placera barn om det inte är nödvändigt! Det är jättedyrt, och tar mycket pengar från budgeten, som man hellre hade använt till annat...
99 % av alla barn bor hemma hos sina egna föräldrar om man räknar bort de tonåringar som bor i familjehem pga. eget beteende, de ensamma minderåriga flyktingbarnen och de minderåriga som begått brott.
Det ä en mycket liten minoritet föräldrar som någonsin kommer i kontakt med socialtjänsten om det inte rör sig om försörjningsstöd
För en annan gällde 20:00 vardagar o 21:00 helger, om jag inte skött mig ordentligt. Då fick jag va ute till 22:00 på helger och lov.
Vilka barnprogram (och inte ungdomsprogram) tänker du på?
Det finns däremot de (iallafall en) som påstår att ALLA familjehem är dåliga, i alls trådar som kan härröra till familjehem
Var ska barn vars föräldrar inte kan ta hand om bo om det inte finns familjehem, på stora institutioner som barnhem
Hos släktningar. Står även i socialtjänstlagen om sig någon gång kunde följa den istället för att göra undantag från lagen .
Så du bara förväntar dig att alla har lämpliga släktingar som vill ta hand om dessa barn?
Finns mängder av barn som är släktplacerade finns också ett antal föräldrar som sagt upp bekantskapen med sina syskon eftersom de med hjälp av socialen stulit barnen ett av skälen till att släkt inte är intresserad av att bli familjehem
Det verkar vara du som inte har en aning utan mest verkar styras av dina känslor kring socialtjänsten och LVU-ärenden... En del barn måste bo i familjehem, så är det bara tyvärr, för givetvis hade det bästa varit om alla barn kunde få växa upp i stabila familjer men så ser ju inte verkligheten ut.
Finns mängder av föräldrar som berättar hur illa de anser att de behandlats av sina syskon eller föräldrar som tagit över deras barn och inte låter dem träffa barnen när de vill utan bara på bestämda tider enligt domar.
När umgänge bestäms så gör det ingen skillnad om det är släkting som är familjehem eller om det någon annan dom ska följas oavsett om det finns släktband.
Du är inte insatt i hur soc jobbar för att du har haft LVU under ett antal år. Kom tillbaka när du faktiskt har jobbat på soc.
Allt det du skrivit visar på att du inte har en aning om hur det fungerar.