0,5 öl
En vecka sen jag tog min sista antabus, vågar jag dricka en 0,5 Carlsberg?????
En vecka sen jag tog min sista antabus, vågar jag dricka en 0,5 Carlsberg?????
Jag har tagit antabus för att bryta ett allt för ofta drickande och sug samt att för att jag ville ha en kbt-terapi som krävde 6 veckors nykterhet. Har fixat det nu och skulle vilja ta en kall idag har bara 0,5 öl hemma men är rädd för att få biverkningar då det bara gått 1 vecka sen sista tabletten och sköterskan sa till mig att det skulle ta två veckor
Jo det kanske det är, men nu var det inte det jag undrade ?vad jag ska dricka istället lixom? för det vet jag! Nu var jag sugen på en 0,5 öl och undrade om jag vågar det eller om det är för tidigt med tanke på biverkningarna!!
En bekant till mig med alkoholproblem drack samma dag som antabus, det enda som hände var att hon blev väldigt röd i ansiktet. Så hennes drickande var svårt att dölja! Inga andra biverkningar men det kan ju vara olika från person till person
Det är ju en bra tanke du har, vad tror du den leder någonstans, till mer drickande eller mindre?
Jag menar ditt beteende signalerar problem och du agerar som du inte har.
Jo, vill du dricka öl utan alkohol, så köp Clausterhaler, den smakar faktiskt öl och inte som många av de andra som smakar läsk med ölsmak.