• Anonym (Antabus)

0,5 öl

En vecka sen jag tog min sista antabus, vågar jag dricka en 0,5 Carlsberg?????

• Svar på tråden 0,5 öl
  • Anonym (S)

Ja det kan du men du borde nog inte dricka öht kanske?

• Anonym (Antabus)

Jag har tagit antabus för att bryta ett allt för ofta drickande och sug samt att för att jag ville ha en kbt-terapi som krävde 6 veckors nykterhet. Har fixat det nu och skulle vilja ta en kall idag har bara 0,5 öl hemma men är rädd för att få biverkningar då det bara gått 1 vecka sen sista tabletten och sköterskan sa till mig att det skulle ta två veckor

• Anonym (Häpp)
    Anonym (Antabus) skrev 2018-05-25 15:45:22 följande:

Jag har tagit antabus för att bryta ett allt för ofta drickande och sug samt att för att jag ville ha en kbt-terapi som krävde 6 veckors nykterhet. Har fixat det nu och skulle vilja ta en kall idag har bara 0,5 öl hemma men är rädd för att få biverkningar då det bara gått 1 vecka sen sista tabletten och sköterskan sa till mig att det skulle ta två veckor

Fira med en kall cola och en gigantisk pizza, eller en stor glass
  • Anonym (Arc)
    Anonym (Antabus) skrev 2018-05-25 15:45:22 följande:

Är det inte bättre för dig att ta en kall lemonad istället?
  • Anonym (Antabus)

Jo det kanske det är, men nu var det inte det jag undrade ?vad jag ska dricka istället lixom? för det vet jag! Nu var jag sugen på en 0,5 öl och undrade om jag vågar det eller om det är för tidigt med tanke på biverkningarna!!

• klyban

Det är ju en bra tanke du har, vad tror du den leder någonstans, till mer drickande eller mindre?

hur många meter var det?
  • EmberEyes
    Anonym (Antabus) skrev 2018-05-25 16:08:40 följande:

Jo det kanske det är, men nu var det inte det jag undrade ?vad jag ska dricka istället lixom? för det vet jag! Nu var jag sugen på en 0,5 öl och undrade om jag vågar det eller om det är för tidigt med tanke på biverkningarna!!

Kan det inte gå bra med en alkoholfri öl? Om det är smaken du länktar efter och du är orolig för hur du ska reagera borde det kunna vara ett säkert kort.
  • Anonym (Samma lila)

0,5 vaddå? Liter? Burkar? Procent?

0,5% (dvs Carlsberg alkoholfri) lär inte vara någon större fara, men är det starköl vet du nog själv vad du bör göra...

• Anonym (S)

En bekant till mig med alkoholproblem drack samma dag som antabus, det enda som hände var att hon blev väldigt röd i ansiktet. Så hennes drickande var svårt att dölja! Inga andra biverkningar men det kan ju vara olika från person till person

• Noname00
    EmberEyes skrev 2018-05-25 17:46:36 följande:
    Kan det inte gå bra med en alkoholfri öl? Om det är smaken du länktar efter och du är orolig för hur du ska reagera borde det kunna vara ett säkert kort.
    Alkoholfri öl är upp till 0,5% alkohol.
  • Anonym (Antabus)
    Anonym (S) skrev 2018-05-25 18:58:30 följande:

En bekant till mig med alkoholproblem drack samma dag som antabus, det enda som hände var att hon blev väldigt röd i ansiktet. Så hennes drickande var svårt att dölja! Inga andra biverkningar men det kan ju vara olika från person till person

Tack det skulle man ju överleva! Nu är jag inte ute efter att dölja att jag dricker, utan var mest ute efter om även 0,5 kan ge biverkningar. Har nu druckit det och känner inget mer än lite tung i huvudet, men det kan ju vara värmen
  • Anonym (Antabus)
    klyban skrev 2018-05-25 17:30:31 följande:

Det är ju en bra tanke du har, vad tror du den leder någonstans, till mer drickande eller mindre?

Hur menar du?
  • EmberEyes
    Noname00 skrev 2018-05-25 18:59:57 följande:
    Alkoholfri öl är upp till 0,5% alkohol.
    OK, jag uppfattade inte 0,5 som % utan som 0,5L.
  • klyban
    Anonym (Antabus) skrev 2018-05-25 19:27:53 följande:
    Hur menar du?
    Jag menar ditt beteende signalerar problem och du agerar som du inte har.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Antabus)
    klyban skrev 2018-05-26 12:01:18 följande:

Jag menar ditt beteende signalerar problem och du agerar som du inte har.

Okej
  • klyban
    Anonym (Antabus) skrev 2018-05-26 17:06:52 följande:
    Okej

Och vad betyder detta för dig?
    Att du åkte köpte mer öl?

hur många meter var det?
  • klyban

Jo, vill du dricka öl utan alkohol, så köp Clausterhaler, den smakar faktiskt öl och inte som många av de andra som smakar läsk med ölsmak.

hur många meter var det?
  • Anonym (Antabus)
    klyban skrev 2018-05-26 17:41:44 följande:

Jo, vill du dricka öl utan alkohol, så köp Clausterhaler, den smakar faktiskt öl och inte som många av de andra som smakar läsk med ölsmak.

Idag köpte jag heineken 0.0 som är super god! Igår hade jag en 0,5 hemma och var sugen på den, men var orolig att få svåra biverkningar. Men det gick bra! Endast lite tryck i huvudet!

Tack för att du verkar bry dig
Svar på tråden 0,5 öl