Inlägg från: Liten 2018 |Visa alla inlägg
  • Liten 2018

BF Februari 2019

[quote=79199839][quote-nick]Sams skrev 2018-11-08 19:44:44

Nu har även jag blivit vaccinerad. Kändes som en självklarhet med tanke på graviditet och att jag jobbar inom vården och räknar med att komma nära många influensa patienter under säsongen.

Jag vaccinerar mig när antibiotika kuren är över, så jag mår lite bättre.

Hur har ni det med förberedelser? Någon som har hemmet helt redo för bebis än?[/quote]

Vi har handlat lite kläder, beställt vagn å sett över vad vi har sen innan. Det här är en lite sladdis, 10år sen sist. Men sparat lite ändå som minne å barnbarn som får komma till användning igen. Men det är mest leksaker. Ska bygga om lite här hemma då vi är ett rum kort. Tonåringen får nytt rum så ska vi sen piffa litens rum. Det ser jag fram emot :)

• Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2018-11-09 21:12:36 följande:

Jag brukar inte vaccinera mig och brukar inte bli sjuk men tycker det var väldigt mycket och bra information om hur utsatta de sk riskgrupperna är så det kändes helt enkelt tryggast att vaccinera sig nu när man kommer vara höggravid mitt i influensa-toppen i vabruari. Fick bältros i v 38-40 i en tidigare graviditet så mitt immunförsvar verkar bli lite svagare när jag är gravid. Men om jag ska vara helt ärlig så var det inte en självklarhet att jag skulle vaccinera mig nu, jag funderade fram och tillbaka i 2-3 veckor innan vaccinationerna startade. Hur som, nu är det gjort och jag hoppas att vaccinet gör sitt!!

Har också funderat fram å tillbaka, känns inte självklart att ta saker under graviditeten. Men, väga för å nackdelar å fundera så har jag också bestämt å ta. Tycker det är bra att man tänker efter när man är gravid. Jag frågade apotekaren som gav mig antibiotikan nu, den är väl ok när man är gravid. Bra att dubbelkolla alla stressade Dr numera.
  • Liten 2018
    Emhy89 skrev 2018-11-13 10:45:04 följande:

Jag får typ som mensvärk när jag kissar, någon som känner igen det?

Drick mycket om det är en gynnande urinvägsinfektion du känner av. Annars kolla med din vårdcentral eller BM. Jag har nyss ätit klart antibiotika för urinvägsinfektion, men det var tygmig symtom. Man har ju sämre motståndskraft nu. Hoppas det blir bättre
  • Liten 2018
    lillatrollet85 skrev 2018-11-18 17:46:27 följande:

Min bm sa att de är dags att va observant på rörelser.. Mina är med oregelbundna å av olika... Hon sa man kunde ringa Antenatal... Och de första de ber om är att du ska dricka nåt kallt lägga dig på vänster sida och vänta i 2 timmar... Under de timmarna så ska man känna 10 rörelser... Av olika slag...

Kramar till dig!!!

När jag var på RUL sa den BM att oroliga föräldrar där fosterrörelse inte känns och ringer in till förlossningen rekommenderas dricka något sött å vänta. Då brukar det bli fart.
  • Liten 2018

Att vara helt sjukskriven gör att man mentalt hinner med det mesta innan bebisen kommer. Men faan, idag är en sån där dag då galenskapen av att ha så jäkla ont och vara så jäkla inmobil gör sig närvarande. Fyfan va trött jag är på att ha ont å inte kunna göra nåt. Hoppas verkligen liten kommer ett par veckor tidigare än BF, 23/2.

Ledsen för gnället. Snart jul å lite gemensam ledighet får tiden att passera lite snabbare hoppas jag.

Köpt lite kläder å beställt vagn å bilstol. Stora grabben fått nytt rum så nu kan lite s rum börja ta form. Köpa spjälsäng står på närmaste inköp när rummet är klart. E shopping har blivit bästa shoppingen nu, hahaha.

Hoppas ni andra mår fint å kan njuta. Jag njuter när jag ligger still i sängen å känner puffarna å sparkarna ^_^

• Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2018-12-11 21:38:09 följande:

Fick tid för TUL idag, det blir den 17 januari. Jag ska få TUL för att se hur stort barnet är, inte om det är litet. Jag hoppas därefter att få tid för igångsättning utifrån hur stort barnet beräknas vara. Måtte de uppskatta vikten rätt!! Jag har blivit igångsatt båda mina tidigare gånger pga. överburenhet, dvs. i v 42-43. Tvåan (tjej) vägde 4,6kg så nu hoppas jag på tidigare igångsättning och mindre barn, eller i vart fall inte större barn då detta är 3:an och en pojke!

Lycka till, hoppas vikten ser ok ut och att du inte behöver gå över tiden.

Jag hoppas vår liten kommer före BF. Första kom 36+6 (vi renoverade) Andra kom 39+6, tog det lungt.

Men fyyy för denna foglossning mm så v 38 är han sååå välkommen.
  • Liten 2018
    T90 skrev 2018-12-17 22:55:52 följande:

Tack för svar.

Tänker också lite så, att andra sinnen förstärks ju...

Ja grannarna kommer ju minst sagt få tillbaka, haha..

Alla känslor och hormoner får nog sinnena på helspänd, hahaha.

Själv har jag haft nästäppa sista veckorna, orka. Man har ju så mycket andra krämpor.

Men hejja oss. Inte sååå långt kvar nu, fast jag har BF i slutet 23 feb. Hoppas för dock
  • Liten 2018
    AK78 skrev 2018-12-18 13:02:09 följande:

Hej från Neonatal!

Natten till lucia valde vår dotter att komma till världen, i vecka 32+5, femtio dagar för tidigt. Storebror Elton fyllde ett i onsdags och efter kalaset åkte vi in eftersom jag hade värkar. De kom från ingenstans och började utan någon förvarning alls. På grund av tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök blev det akutsnitt precis som förra året med storebror. Hon vägde 2340 g och var 45 cm lång så stor för sin ålder och stark. Blir antagligen hemgång redan till helgen med fortsatt inskrivning och sjuksköterska på hembesök. Nu återstår namn och att hämta sig från chocken, inte bara att hon kom nu, utan också att hon var just en hon. Ha, ha! Efter tre killar var jsg säker på en kille till.

God Jul och Gott nytt År på er!

Tidigt grattis till nya lilla livet och att allt gick så bra för er.

Som andra skriver, inget vi väntade oss redan. Min äldsta föddes 36+6 och minns ok... lite tidigt men det är ok. Skönt att lilltjejen mår ni bra <3
  • Liten 2018

30+6 idag. Kontroll hos BM igår. Liten verkar ligga med rumpan neråt. Hoppas han vänder sig till nästa besök :)

Sen hade jag UVI för ett tag sedan, antibiotika medicinering. Symtom borta med efterkontroll visade på streptokocker kvar. Då jag inte har symtom på UVI så behandlas man inte. Men ska få intravenös antibiotika vid förlossningen, så inte liten får nåt. Tur man tar de där efterkontrollerna. Läkaren sa inget utan jag å BM tog tag i efterkontrollen.

• Liten 2018

Fler som har jobbigt med mycket sammandragningar?

Min tredje graviditet så då är det vanligare men usch va drygt. Flera ggr per dag blir magen stenhård å då är det bara å vänta ut.

Går in i v 33 i morgon

Svar på tråden BF Februari 2019