BF Februari 2019
Jag har tyvärr inte det, min svullnad kommer och går men min svullnad ser oftast ut som en liten babykula så jag trodde först att oj, redan? Men icke, den försvann efter ett tag haha.
Jag har tyvärr inte det, min svullnad kommer och går men min svullnad ser oftast ut som en liten babykula så jag trodde först att oj, redan? Men icke, den försvann efter ett tag haha.
Vart på mvc idag för inskrivning, fick tid till nästa mvc i v 25 och även bokat rul, men fick inte rul förens 26/9 och det känns ju som en evighet dit! Hade ju helst velat komma in snart och se att allt står rätt till och bra till i magen:) annars såg övriga värden bra ut än så länge så vi kan ju hoppas att det försätter så och att jag slipper äta järntabletter :) hur mår ni andra?
Var på KUB idag och fick 6098 vilket var över mina önskade 5000+ så jag är nöjd. Bebisen mätte 7,5 cm från huvud till rumpa och blev daterad till 13+4, bf 13/2. Apparna säger 13+2 och bf 15/2 och jag är 99% säker att apparna har rätt så jag tror bara våra bebisar växer i överkant. Jag har alltid blivit något framflyttad vid UL. Bebisen vinkade så fint och det kändes nästan som RUL i v 18 för BM gick igenom allt så grundligt, magsäck, diafragma, händer, fötter, skalle mm. Det kom några tårar då jag blev så rörd och glad.
Har faktiskt blivit av med det mesta av illamåendet, men äter jag inte var tredje timme ca så mår jag lite illa. Magen svullnar upp rejält på kvällen men även på dagen har jag nu sett att jag fått en liten liten baby kula. Hade lite mage innan men det syns verkligen skillnad. Är så glad nu att värmeböljan är borta. Har ni andra fått förhöjd bröstkorg? Mina bhar passar inte längre runt bandet/omkretsen haha. Har kub-test om en vecka och längtar så himla mycket!
Eller hur! Jag har 80 E från början. Vill inte ens veta vad jag behöver nu haha
Vi fick mailet redan före kl 8 imorse, så skönt! Låg sannolikhet och det var "sannolikt" (eftersom det är med 99% säkerhet;)) en FLICKA :D SÅ roligt!
Har ju drömt flera nätter i streck om att jag fått barn och då har det alltid varit en flicka, haha!
Åkte med min närmaste kollega till Newbie på lunchen och köpte mig ett gulligt set, det blev ganska mycket rosa.. haha!
Topp med bra nyheter! Tack för bilden! Så gulligt! Vår bild som vi fick i måndags blev inte lika skarp.
Nu när man passerat vecka 12 då kan man väl sluta med folsyran?
Nu vågar jag mig nog in här i tråden, om än lite sent, hoppas det är ok! Jag har följt tråden sedan start och det är så kul att följa alla! Jag är i vecka 12+4 och gjorde KUB igår och fick toppenresultat 1:20 000.
Jag är 35 år och detta är mitt första barn. Jag och min man har haft en lång och jobbig resa på 3,5 år för att få till en graviditet. Vi är oförklarligt barnlösa och har gått igenom 5 IVF plus 4 frysinsättningar och äntligen verkar det gå vägen. För ett år sedan blev vi gravida efter en IVF men det slutade tyvärr i MA och i februari i år blev vi gravida igen efter en frysinsättning men det blev ett utomkvedshavandeskap men akut operation där ena äggledaren fick tas bort. Alla motgångar har tärt så hårt på oss båda och vi hardenästan förlorat allt hopp samt en himla massa pengar, det är ju inte gratis med IVF/frysinsättningar direkt. Men i juni bestämde vi oss för att sätta in ett av våra embryon i frysen efter att ha sparat ihop lite mer pengar och nu står vi här med en sprattlande liten kotte i magen.
Vi har gjort 3 ultraljud innan KUB (de följer upp nästa graviditet efter utomkvedshavandeskap noga för att säkerställa att den sitter på rätt ställe) så vi hade ju sett kotten men går fick vi se den röra sig å vinka lite, snacka om känslostorm. Även om vi sett kotten några gånger så har oron ändå funnits där att det ska bli MA eller att KUB skulle ge dåliga resultat eftersom jag är 35 år men allt såg så bra ut så nu hoppas jag att vi kan slappna av och börja njuta av tanken att vi äntligen ska få bli föräldrar. Vi får bara hoppas att jag snart börjar må bättre, har haft en tung sommar med konstant illamående och noll energi.
Vi har ännu inte berättat för nära å kära men så fort vi gjort det är jag redo att hoppa in i en FB-grupp och följa er alla vidare men även här på FL oxå. Vore kul att få kontakt med andra februariförstföderskor och gärna Stockholmbor!
Långt inlägg men jag har väntat så länge på detta tillfälle, att äntligen få joina denna värld som jag har känt mig så utestängd från i många år!
Stort grattis till er alla gravida i denna tråd!