Sams skrev 2019-03-06 19:34:10 följande:
Jag går fortfarande och väntar men har nu blivit beviljad igångsättning. Väntar bara på att få tid för det och känner både lättnad och nervositet inför det hela. Jag har gått från att vara nyfiken på förlossningen till att bli mer och mer rädd och orolig men troligen har det att göra med min sömnbrist. Har sovit väldigt dåligt senaste månaden och kan börja gråta helt utan anledning pga utmattning. Nu har jag lite sömntabletter jag får ta och hoppas hinna vila upp mig innan jag ska sättas igång, sen hoppas jag att det blir en bra förlossning. Man hör ju så olika om igångsättningar, känns som om det kan bli precis hur som helst. Försöker tänka att mycket sitter i huvudet och om jag bara själv kan hålla fokus så kommer det gå bra.
Skönt att ha fått det beviljat i alla fall. Hoppas såklart att det startar spontant för dig innan men alltid skönt att se ett slut.
Usch då! Det lät ju inget vidare:( man sover ju dåligt som det är som gravid, har tabletterna hjälpt något då?
Jag tror absolut att du kommer få en positiv upplevelse även om du blir igångsatt. Se till som du skriver att vila så mycket du kan innan och va inte rädd för att be om råd på förlossningen kring bedövning om du behöver det.