Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Februari 2019

Farsta2014 skrev 2019-02-06 19:31:33 följande:

[quote=79422995][quote-nick]LeyasMamma skrev 2019-02-06 16:09:44 följande:[/quote-nick]Det va en rejäl bebis :) hade du barn sedan tidigare? Har de också varit stora?

Ja, ettan vägde 3980gr och tvåan 4600gr!! Det var tjejer, nu väntar vi pojke vilka i snitt väger ännu mer, därav TUL i v36.

Ja då har du ju en tydlig historik av stora bebisar med. Verkligen rätt av dom att sätta igång er nu. Kul med en liten kille efter 2 tjejer :)
  • LeyasMamma
    Farsta2014 skrev 2019-02-09 13:42:50 följande:

Inatt kl 03.01 kom vår lilla prins, 4240gr i v 39+2, så glad att jag fick igångsättning lite tidigare. Han är så fin och perfekt och vi njuter!

Vi fick komma in först kl 18, ej vid lunch som jag trodde i förrgår. Jag hade ju haft lite förvärkar under veckan och var öppen 4 cm vid första kontrollen efter inskrivningen! Man beslöt därför att ta hål på hinnorna och att ingen cytotek behövdes. Vattnet gick men sen hände väldigt lite. Fick värkstimulerande dropp vid midnatt och så tre timmar senare var han ute. Hann med ett par doser med epidural och fick lustgas, det räckte bra. Behövde sys ett par stygn men känner mig hyfsat ok där nere jämfört med tidigare förlossningar! Hade samma bm som vid barn nr 2 och jag hade bra minnen från den förlossningen och den bm så kände mig väldigt trygg hela tiden. Är nöjd och glad! Inga överraskningar.

Lycka till nu alla! Kram på er!

Grattis!!! Skönt att han är ute och att allt verkar ha gått bra :) han va ganska rejäl då! Nu får ni passa på att bara mysa massor:)
  • LeyasMamma
    MinlillaE skrev 2019-02-10 07:47:11 följande:

Våran lilla flicka föddes den 5e februari <3. Kl 01 vaknade jag av värkar och kl 16 låg det en slemmig liten krabat på min mage. Extra roligt var det att hon föddes i fostersäcken!

Allt har iallafall gått så himla bra, trodde det skulle vara en ordentlig utmaning med en nyfödd men det är ju ingenting jämfört med att vara gravid, kan ju både äta och sova nu haha! Hoppas det går bra för er som fortfarande väntar och grattis till er vars bebisar också har tittat ut :)

Grattis! Va skönt att allt verkar ha gått bra och att ni hittat en bra start med eran lilla tjej! Hur stor va hon?
  • LeyasMamma
    Liten 2018 skrev 2019-02-10 13:01:58 följande:

E

Åååå grattis. Skönt att allt gick bra. Extra coolt med fostersäck, inte så vanligt.

Längtar så jag döör nu. Haft mycket förvärkar. Önskar det tar fart nu. Vaknat 2 nätter i rad av förvärkar men inget mer sen.

Vore ju kul om de hoppa igång! :) jag känner inget, men är ju ett tag kvar till bf med. Skönt att fortfarande jobba så jag inte hinner tänka så mycket på tiden :)
  • LeyasMamma
    MinlillaE skrev 2019-02-12 17:34:17 följande:

Det blev en liten flicka på 47 cm och 2955 gram. Förväntade mig en något större bebis med tanke på att både jag och sambon var 51 cm och vägde nästan precis 4 kg vid födseln. Men det var ju självklart bara skönt att hon var mindre haha

Va ju alldeles perfekta siffror! :) mina tjejer innan denna har varit ganska långa, 53.5cm och 51cm och vägt 3905g och 3860g. Gissar på att tredje tjejen blir någorlunda lika :)
  • LeyasMamma
    Emhy89 skrev 2019-02-12 09:15:06 följande:

Jösses. Idag blir det igångsättning (BF+ 15). Väntar på att sjukhuset ska ringa och säga att vi kan komma in. Är så nervös att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Otippat ändå, igångsättning med TREDJE barnet. Wish me luck!

Hoppas att allt har gått bra och att ni gosar med en liten bebis nu!
  • LeyasMamma
    Liten 2018 skrev 2019-02-17 01:29:31 följande:

Vaknade nyss av en bebis som rotade runt som satan igen. Somnade om några minuter för att sen vakna att det blev blött. Upp å mer slempropp och misstänker att vatten nu sipprar å har små värkar. Hoppas hoppas på lite sömn nu tack. Schysst tid liksom :p

Hoppa du ligger inne på BB nu :)

Här finns verkligen inte en tillstymmelse till att något skulle va påväg :D
  • LeyasMamma
    Liten 2018 skrev 2019-02-17 19:08:26 följande:

Det tilltog och i morse åkte vi in. Täta å starka värkar. Krystvärkar när vi kom så de fick lite panik ???? Men det visade sig att jag var öppen 5cm och även denna lilla skrutt låg med ansiktet uppåt. Det gör att man får krystvärkar fast det inte är dax. Asjobbigt kan jag tillägga. Fick superbra team som prövade nya metoder för att få han å rotera sig rätt och att värkarna skulle ge bra effekt. Svarade bra med epedural å deras olika ställningar :) helt fantastiskt bra upplevelse fast han låg i lite svårare läge. Vi mår båda bra, supersnäll kille som kommer heta Alwin och väger 3,8kg 53cm lång med sin ankomst idag kl 12.05 :)

Hejja ni som är kvar <3

Åh grattis till er! Vad skönt att det gick bra trots en komplicerad förlossning!
  • LeyasMamma

Är vi några kvar i tråden? :)

Lite nyfiken på er som fått barn redan, när fick ni i jämförelse mot det beräknade datumet?

Bf imorn enligt rul, och hade bf den 20e feb enligt mens och fortfarande ingen bebis i sikte. Har Dick gått över 2 gånger innan. +9 dagar resp +10 dagar från ruldatumen innan.

Blir nog till att gå till jobbet imorn i alla fall :D jag som hade hoppats på att denna lilla tösabit ville vara lite mer punktlig än sina systrar ;)

• LeyasMamma
    stor grön drake skrev 2019-02-24 18:54:34 följande:

Alla mina 3 är födda 40+5 enligt RUL. Enligt sista mens 41+2 / 41+1 / 41+6

Ganska så exakt på dina då :) samma pappa till alla 3?

Min första flyttade dom så hon är född bf+9 enligt rul och bf+13 enligt mens. Andra är född bf+10 enligt rul och bf+5 enligt mens. Olika pappor till dessa 2 och samma pappa på sista och den i magen :) kan ju hoppas att mensdatumet är mer korrekt än rul för då skulle det innebära att denna kanske vill dyka upp i dagarna eftersom det skulle vara bf+6 imorn då ;)
  • LeyasMamma
    stor grön drake skrev 2019-02-25 15:45:54 följande:

Äldsta har annan pappa med sista hade jag gjort hinnsvepningar varannan dag i en vecka, de ville inte att jag passerade bf samtidigt som de inte ville sätta igång...

Okej, ja min sista förlossning hoppade också igång med hjälp av hinnsvepning :) va kom de sig att dom inte ville sätta igång de?
  • LeyasMamma
    Liten 2018 skrev 2019-02-26 08:44:52 följande:

1an, 3 veckor innan BF.

2an, 1 dag innan BF

3an nu, 1 vecka innan BF

Hoppas ni snart har er lilla i famnen

Lite olika då :) ja idag är vi ju på bf+1 så nu får hon allt ta och komma ;)
  • LeyasMamma
    stor grön drake skrev 2019-02-26 08:59:02 följande:

Dels var inte jag så peppad på igångsättning, men mest för att de den veckan hade väldigt fullt på avdelningen, det är ovanligt att det är fullt. Så när inte bebis var riktigt lika stor som de befarat så ville de vänta lite till. Men det hade blivit "riktig" igångsättning dagen efter att hon föddes, de ville inte att jag gick längre än 41+0

Okej, skönt att hon valde att komma självmant då :) min chef hade varit inne på förlossningen förra veckan med sin tjej. Han sa att de va tur att jag inte åkte in då för de hade varit knökat inne på förlossningen. Hoppas på att det är lite lugnare när jag kommer in^^
  • LeyasMamma

Nu är vår lilla tjej här:)

Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.

• LeyasMamma
    Sams skrev 2019-02-28 17:09:16 följande:

Grattis till lilltjejen!  Gick allt bra?

Nu är det nog bara jag kvar som inte har fått än. Bf+1 och förkyld så det där med förlossning just nu har jag väldigt blandade känslor inför. Vill att det ska komma igång till helgen men jag vill samtidigt bli av med förkylningen först...

Ja allt gick bra men väldigt fort :) trodde aldrig att som skulle säga att jag va fullt öppen när dom väl gjorde undersökningen som jag fick tjata lite om att få gjord då jag ville ha lustgas.

Här hemma är vi också lite förkylda men hoppas på att ?mini? klarar sig undan det värsta.

Du ska att bebis kommer när du minst anar de :)
  • LeyasMamma

Tack för alla grattis! Hur går det för allihop med era små? Börjar ni komma in i vardagen? Sover de bra?

Här hemma går det bra med både mini och syskon, däremot så har mini lite fel dygnsrytm och är vaken de mesta på natten. Vilket innebär få sovtimmar för mamma, ca 4h/natt sen hon föddes. Har fått 2 nätter/förmiddagar då jag sovit 7-8h totalt på lite uppdelade pass. Hoppas innerligt att detta hinner vända lite innan pappa ska börja jobba :D

Fler än vi som har svårt att bestämmas namn? Vår lilla tjej är fortfarande namnlös och kallas för bebis, mini eller lillan :)

Sams skrev 2019-02-28 17:09:16 följande:

Grattis till lilltjejen!  Gick allt bra?

Nu är det nog bara jag kvar som inte har fått än. Bf+1 och förkyld så det där med förlossning just nu har jag väldigt blandade känslor inför. Vill att det ska komma igång till helgen men jag vill samtidigt bli av med förkylningen först...

Hur går det för dig? Fortfarande över tiden? Tänker på dig då jag vet hur jobbigt det är att gå över!
  • LeyasMamma
    Sams skrev 2019-03-06 19:34:10 följande:

Jag går fortfarande och väntar men har nu blivit beviljad igångsättning. Väntar bara på att få tid för det och känner både lättnad och nervositet inför det hela. Jag har gått från att vara nyfiken på förlossningen till att bli mer och mer rädd och orolig men troligen har det att göra med min sömnbrist. Har sovit väldigt dåligt senaste månaden och kan börja gråta helt utan anledning pga utmattning. Nu har jag lite sömntabletter jag får ta och hoppas hinna vila upp mig innan jag ska sättas igång, sen hoppas jag att det blir en bra förlossning. Man hör ju så olika om igångsättningar, känns som om det kan bli precis hur som helst.  Försöker tänka att mycket sitter i huvudet och om jag bara själv kan hålla fokus så kommer det gå bra.

Skönt att ha fått det beviljat i alla fall. Hoppas såklart att det startar spontant för dig innan men alltid skönt att se ett slut.

Usch då! Det lät ju inget vidare:( man sover ju dåligt som det är som gravid, har tabletterna hjälpt något då?

Jag tror absolut att du kommer få en positiv upplevelse även om du blir igångsatt. Se till som du skriver att vila så mycket du kan innan och va inte rädd för att be om råd på förlossningen kring bedövning om du behöver det.
  • LeyasMamma
    Sams skrev 2019-03-22 08:17:17 följande:

Vet inte om någon fortfarande har tid att läsa här men för 2 veckor sen kom vår son efter igångsättning och värkar utan paus. Jag hade räknat med att det skulle ta sin lilla tid med tanke på vad man läser och hör om igångsättning med första barnet men värkarna kom igång efter 5 timmar och 9 timmar senare var han ute. Det blev en del stygn men nu har även jag börjat hämta mig efter förlossningen och vi försöker så smått komma in i vardagen. 

Hur går det för er andra med era nya familjemedlemmar?

Va skönt att allt gick bra trots stygn! Tänkte massor på dig!

För oss går det bra, men har fått en ganska ?klängig? bebis vilket jag tycker är lite halvjobbigt med en tjej som är 1 år och 8 månader med. Hade gärna velat sova ensam i sängen och inte ha ?mini? i sängen utan i sin vagga osv men det kommer nog med tiden. Som tur är sover våra andra barn alltid i sina sängar :) jag har insett att jag absolut aldrig skulle klara av en kolikbebis då mitt psyke knappt räcker till fast jag har glada och nöjda barn. Märks att jag inte klarar av att halvsova på nätterna :D

Just nu längtar jag tills mina 2 minsta blir liiiite större så jag får ?andas lite? :)
Svar på tråden BF Februari 2019