BF Februari 2019
Känns skönt att ha allting klart i tid, man vet aldrig vad som händer.
Känns skönt att ha allting klart i tid, man vet aldrig vad som händer.
[quote=79119435][quote-nick]Farsta2014 skrev 2018-10-07 22:16:02 följande:[/quote-nick]Ja, håller med, det finns sååå mycket fint man kan köpa. Av allt jag köpt till mina två tidigare barn finns det dock bara två köp jag ångrat, det var s.k. pandakudde och gåstol. Allt annat har använts flitigt. Något som tyvärr ofta blir oanvänt är de kläder man får i present, det är söta men opraktiska bodies (ej omlott), kläder i fel storlek, ?finkläder? (tex klänningar) som inte brukar vara så praktiska. Det är lite synd men vad gör man...
Jag tycker det är så kul att boa och fixa till bebis!!![/
Jag har faktiskt sagt till våra närmsta att vi inte vill ha massa kläder i present till bebis! Bland annat pga den anledningen du beskriver. Det riskerar att bli oanvänt. Jag vet själv hur jag vill klä min bebis haha! Möjligen om man önskar sig specifika plagg, det kan vara smart. Finns så mycket annat bra och ha man gärna tar emot. Älskar att boa till den lilla, så mysigt att få plocka, känna och pilla på allt smått.
Vi ska flytta inom 2 år till ett nytt hus så därför kan jag tyvärr inte förbereda det blivande barnrummet i huset vi bor i nu. Känns lite onödigt. Men åh vilken grej! Har redan massor med idéer!
Hej och grattis till er alla! Jag har BF 2/2-19 ????
Vad roligt med alla livliga bebisar! Jag mår också fortsatt väldigt bra, är i v 25+4 idag = 100 dagar kvar! Känns som en milstolpe! Och bebisen bökar runt i magen så allt känns bra. Jag gjorde glukosbelastningstest igår pga tidigare stora barn. Svaret blev att jag ej har grav.diabetes vilket såklart var bra. Bad ivf om TUL då för att få skattad vikt när det närmar sig. Hoppas på tidigare igångsättning om barnet skattas som stort. Har blivit igångsatt 2ggr i v42 och v43 så blir gärna igångsatt tidigare om det går. Det är såååå drygt att vara gravid i +42 veckor.....
Tog även influensavaccinet igår så det är gjort.
Har fått mer flytningar senaste veckan, någon annan som fått mer flytningar på sistone? Jag har haft flytningar hela graviditeten men kommer inte ihåg att de ändrade karaktär i de andra graviditeterna...
Hur har ni det med förberedelser? Någon som har hemmet helt redo för bebis än?
Hallå alla!
Bebisen bökar runt som bara den men lite lugn får jag. Hittar ofta blåsan. 100%sjukskriven sen 3 veckor tillbaka, foglossningen är hemsk. Flytningar å irritation är så drygt, har haft en del besvär att få PH bra där nere. Och på detta har jag nu drabbats av urinvägsinfektion, antibiotika i 5 dagar. Inte skönt att behöva kissa hur ofta som helst, ont som fan, en rygg som tar kål på mig och helt slut i kroppen pga infektionen. Så här känns det riktigt skit just nu.
Men tanken på liten och hans sparkar får mig å må lite bättre.
Influensa vaccinera er, vad har er BM rådit er? Jag tror jag tar det också när jag mår bättre efter antibiotikan. Ska kolla med min BM.
Och vaccinet! Nu låter jag säkert kaxig och nonchalant.. men blir aldrig sjuk. Har aldrig haft influensa och har faktiskt inte ens tänkt tanken att vaccinera mig. Men förstår de som gör det!
Hej alla!
Har inte heller skrivit på länge men följt er andra. Jag har bett om TUL pga rädsla för stort barn, min tvåa var tjej och vägde 4,6 kg. Min mage var helt normal, varken stor eller liten så det var en stor överraskning att hon var så stor. Ettan vägde iofs 3980gr så hon var inte så liten hon heller. Nåväl, TUL ska ske i vecka 36 och det verkar ju som sagt lite chansartat. I vissa fall verkar folk få en bra skattning +/- 10% och ibland diffar det mer än 1kg. Min mardröm skulle vara att barnet skattas som normalstort och så väger det mer än 5kg!!
Hittade kontaktuppgifterna iaf.. Så får vi se om dom svarar...
Kunde inte hålla mig längre. Tvättade upp de nya babykläderna idag så imorgon blir det version 1 av BB-väskan!! Är i v 30 och brukar gå över tiden så det är ju minst 10v kvar, men men... Ska inte packa snacks eller godis eller så men det blir ju bebisens första kläder som man väljer ut och packar. =) De första fotona på guldklimpen kommer att göras i dessa kläder!!
Många BB-väsklistor pratar endast om kläder för hemfärd, som om man skulle ha någon annans kläder på BB?!? På SÖS får man inte ens en mössa så man behöver ju faktiskt flera ombyten om man stannar ett par dagar. Vi var tvungna att stanna 5-6 dagar på BB med 1:an så då var det tur att jag packat mer än 2 bodies....
Med 2:an åkte vi hem dagen efter men i efterhand visade det sig vara ett dåligt beslut. Vårt återbesök bokades in efter 5 dagar och då hade stackarn gått ner jättemycket i vikt.
Tänker att jag stannar mer än 1 dag denna gång om jag får bo på BB-hotellet och bebisens syskon inte krånglar.