Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2019

Farsta2014 skrev 2019-02-08 04:58:52 följande:

Ligger vaken med lite rampfeber. Tredje gången jag blir igångsatt så vet lite vad som väntar. Vi kommer åka in till förlossningen runt lunch. Hoppas att bebis är ute ikväll och att han är frisk och mår bra!

Vår 3-åring har fått öroninflammation (märktes igår kväll) så vill försöka få tid hos vc nu på morgonen, skulle kännas jobbigt att lämna henne med barnvakt utan att veta exakt status på öroninflammationen.

Har också klipptid kl 10 imorgon hos frisören, he he. Inte helt planerat att det skulle bli så men men.

Skulle verkligen behöva sova och vila upp mig nu!

Hoppas det kommer fler bebisar i helgen!!

Lycka till!!!

Jag var in för min tredje hinnsvepning imorse. Efter de andra har jag iaf fått sammandragningar (tom värkar i onsdags) men nu är det helt stilla. Så lite sammandragningar som jag haft igår och idag tror jag inte jag haft sen oktober typ :-/
  • stor grön drake
    Farsta2014 skrev 2019-02-08 04:58:52 följande:

Ligger vaken med lite rampfeber. Tredje gången jag blir igångsatt så vet lite vad som väntar. Vi kommer åka in till förlossningen runt lunch. Hoppas att bebis är ute ikväll och att han är frisk och mår bra!

Vår 3-åring har fått öroninflammation (märktes igår kväll) så vill försöka få tid hos vc nu på morgonen, skulle kännas jobbigt att lämna henne med barnvakt utan att veta exakt status på öroninflammationen.

Har också klipptid kl 10 imorgon hos frisören, he he. Inte helt planerat att det skulle bli så men men.

Skulle verkligen behöva sova och vila upp mig nu!

Hoppas det kommer fler bebisar i helgen!!

Lycka till!!!

Jag var in för min tredje hinnsvepning imorse. Efter de andra har jag iaf fått sammandragningar (tom värkar i onsdags) men nu är det helt stilla. Så lite sammandragningar som jag haft igår och idag tror jag inte jag haft sen oktober typ :-/
  • stor grön drake
    Farsta2014 skrev 2019-02-09 13:42:50 följande:

Inatt kl 03.01 kom vår lilla prins, 4240gr i v 39+2, så glad att jag fick igångsättning lite tidigare. Han är så fin och perfekt och vi njuter!

Vi fick komma in först kl 18, ej vid lunch som jag trodde i förrgår. Jag hade ju haft lite förvärkar under veckan och var öppen 4 cm vid första kontrollen efter inskrivningen! Man beslöt därför att ta hål på hinnorna och att ingen cytotek behövdes. Vattnet gick men sen hände väldigt lite. Fick värkstimulerande dropp vid midnatt och så tre timmar senare var han ute. Hann med ett par doser med epidural och fick lustgas, det räckte bra. Behövde sys ett par stygn men känner mig hyfsat ok där nere jämfört med tidigare förlossningar! Hade samma bm som vid barn nr 2 och jag hade bra minnen från den förlossningen och den bm så kände mig väldigt trygg hela tiden. Är nöjd och glad! Inga överraskningar.

Lycka till nu alla! Kram på er!

Grattis

Det låter som en riktigt trevlig förlossning
  • stor grön drake

I måndags 11/2 kom vår lilla envisa tjej. I bästa Lotta på Bråkmakargatan stil så har hon gjort allt efter eget huvud. Motstod oberörd 4 hinnsvepningar innan hon bestämde sig att födas dagen innan igångsättning. Ca 5 timmar aktiv fas, ganska långt krystskede (min uppfattning, i tid var den säkert inte så lång) som visade sig bero på att hon behagade födas i vidöppet läge. Tydligen lite speciellt då verkligen ALLA i personalen på BB vet att det fötts en bebis så. När jag googlar hittar jag väldigt lite fakta och info, men synonymt verkar vara det ofts behövs sugklocka och att mamman ofta spricker mycket. Jag behövde dock ingen klocka och sprack mindre än med mina 2 tidigare barn det enda är att jag är väldigt öm i svanskotan, vilket är helt normalt under omständigheterna.

• stor grön drake
    Liten 2018 skrev 2019-02-17 01:29:31 följande:

Vaknade nyss av en bebis som rotade runt som satan igen. Somnade om några minuter för att sen vakna att det blev blött. Upp å mer slempropp och misstänker att vatten nu sipprar å har små värkar. Hoppas hoppas på lite sömn nu tack. Schysst tid liksom :p

Håller tummarna för att något är på gång
  • stor grön drake
    Liten 2018 skrev 2019-02-17 19:08:26 följande:

Det tilltog och i morse åkte vi in. Täta å starka värkar. Krystvärkar när vi kom så de fick lite panik ???? Men det visade sig att jag var öppen 5cm och även denna lilla skrutt låg med ansiktet uppåt. Det gör att man får krystvärkar fast det inte är dax. Asjobbigt kan jag tillägga. Fick superbra team som prövade nya metoder för att få han å rotera sig rätt och att värkarna skulle ge bra effekt. Svarade bra med epedural å deras olika ställningar :) helt fantastiskt bra upplevelse fast han låg i lite svårare läge. Vi mår båda bra, supersnäll kille som kommer heta Alwin och väger 3,8kg 53cm lång med sin ankomst idag kl 12.05 :)

Hejja ni som är kvar <3

Grattis

Även jag födde en liten stjärnskådare, skönt att det gick bra för dig <3
  • stor grön drake
    lillatrollet85 skrev 2019-02-19 22:54:52 följande:

Här ligger jag och ska försöka sova... Vattenavgång sen i söndags... Inne på kontroll nu ikväll... Och visst va det vattnet som sippra... Hem vila å sova.. Tillbaka imon kl 9 för igångsättning... Om de nu inte drar igång av sig självt inatt...Får se vilket å hur dom väljer att starta detta äventyr... Va visst lite olika saker som spelade in..

Spännande hoppas du har din bebis hos dig nu <3
    Tussludd skrev 2019-02-20 07:11:15 följande:

Hej på er! Jag har inte hängt med i tråden tidigare, men går nu hemma och jäser de sista dagarna. Bf 25/2.

Tänkte det kunde vara kul att höra hur det är för andra som också väntar...

Jag har tack och lov inte haft så mycket förvätkar alls. Sammandragningar i massor, men inte förvärkar. Men igår började det, sega molande värkar/sammandragningar några timmar och sen ingenting.

Detta är barn nr 2 så det känns som att det är så här det ska vara.

Ni dom är kvar, barn i ordningen och hur mår ni?

Smulan blev barn #3, och fler blir det inte. Just nu känns det lite vemodigt då jag mött helt underbar personal på mvc och BB som jag gärna hade fortsatt ha kontakt med. #2 måste vi komma tillbaka och väga varannan dag så då fick jag träffa dem lite igen, samt att jag visste att det fanns en möjlighet för en trea.
  • stor grön drake
    LeyasMamma skrev 2019-02-24 13:51:00 följande:

Är vi några kvar i tråden? :)

Lite nyfiken på er som fått barn redan, när fick ni i jämförelse mot det beräknade datumet?

Bf imorn enligt rul, och hade bf den 20e feb enligt mens och fortfarande ingen bebis i sikte. Har Dick gått över 2 gånger innan. +9 dagar resp +10 dagar från ruldatumen innan.

Blir nog till att gå till jobbet imorn i alla fall :D jag som hade hoppats på att denna lilla tösabit ville vara lite mer punktlig än sina systrar ;)

Alla mina 3 är födda 40+5 enligt RUL. Enligt sista mens 41+2 / 41+1 / 41+6
  • stor grön drake
    LeyasMamma skrev 2019-02-24 19:01:58 följande:

Ganska så exakt på dina då :) samma pappa till alla 3?

Äldsta har annan pappa med sista hade jag gjort hinnsvepningar varannan dag i en vecka, de ville inte att jag passerade bf samtidigt som de inte ville sätta igång...
  • stor grön drake
    LeyasMamma skrev 2019-02-25 16:48:30 följande:

Okej, ja min sista förlossning hoppade också igång med hjälp av hinnsvepning :) va kom de sig att dom inte ville sätta igång de?

Dels var inte jag så peppad på igångsättning, men mest för att de den veckan hade väldigt fullt på avdelningen, det är ovanligt att det är fullt. Så när inte bebis var riktigt lika stor som de befarat så ville de vänta lite till. Men det hade blivit "riktig" igångsättning dagen efter att hon föddes, de ville inte att jag gick längre än 41+0
  • stor grön drake
    LeyasMamma skrev 2019-02-28 16:56:13 följande:

Nu är vår lilla tjej här:)

Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.

Grattis
  • stor grön drake
    Sams skrev 2019-03-22 08:17:17 följande:

Vet inte om någon fortfarande har tid att läsa här men för 2 veckor sen kom vår son efter igångsättning och värkar utan paus. Jag hade räknat med att det skulle ta sin lilla tid med tanke på vad man läser och hör om igångsättning med första barnet men värkarna kom igång efter 5 timmar och 9 timmar senare var han ute. Det blev en del stygn men nu har även jag börjat hämta mig efter förlossningen och vi försöker så smått komma in i vardagen. 

Hur går det för er andra med era nya familjemedlemmar?

Vad härligt att höra, stort grattis !!!

Vår lilla Smulan hänger bara med, men omställningen har märkts både hos 9-åringen och hos nyblivna 2-åringen. Vi har 6 veckors kontroll nästa vecka, det ska bli spännande att se hur stor hon blivit. Hon har hittills växt väldigt bra, men inte i samma galna takt som sina bröder, jag är dock säker på att det beror på att hon har så svårt (fortfarande) att ha grepp om bröstet.
Svar på tråden BF Februari 2019