Inlägg från: Farsta2014 |Visa alla inlägg
  • Farsta2014

BF Februari 2019

Liten 2018 skrev 2018-08-13 19:52:52 följande:

Va härligt å läsa! Ska på KUB på onsdag, å är nervös. Inte kan de se könet så tidigt?

Grattis till å se den lille å att allt var bra

Tack! De kan nog se könet men säger inget. Vi har massor av vänner i Frankrike och där säger de könet vid KUB. Jag och min sambo försökte spana men jag tycker det är omöjligt att se! Hoppas allt går bra för er på onsdag!
  • Farsta2014
    BellaKH skrev 2018-08-13 19:22:06 följande:

Vad härligt att läsa!! :) jag väntar på NIPT-resultatet som ska komma på onsdag! Det är ju lite nervöst, även om vi inte är i någon riskgrupp (vad vi vet). Jag är nu i 12+0 med BF 25/2 :)

Hoppas ni får bra resultat på NIPT på onsdag, ni får väl reda på kön också?
  • Farsta2014
    BellaKH skrev 2018-08-14 12:17:23 följande:

Ska ni ta reda på kön?

Ja, vi hoppas på att få reda på kön vid RUL i v 18. Några veckors väntan....

Hoppas ni får mail!
  • Farsta2014
    BellaKH skrev 2018-08-15 14:01:27 följande:

Vi fick mailet redan före kl 8 imorse, så skönt! Låg sannolikhet och det var "sannolikt" (eftersom det är med 99% säkerhet;)) en FLICKA :D SÅ roligt! 

Har ju drömt flera nätter i streck om att jag fått barn och då har det alltid varit en flicka, haha! 

Åkte med min närmaste kollega till Newbie på lunchen och köpte mig ett gulligt set, det blev ganska mycket rosa.. haha! 

Vilka goda nyheter! Och skönt att mailet kom så tidigt! Kul med tjej! Du gjorde helt rätt i att gå och handla! Jag ska handla efter RUL har jag tänkt. Jag har två tjejer sen tidigare och undrar ju förstås nu om det blir en tjej till eller en kille. Gör inget alls om det blir en tjej igen, bara tråkigt att inte kunna handla så mycket.
  • Farsta2014
    Corneliass skrev 2018-08-14 19:13:30 följande:

Ska oxå på RUL i den veckan. Ska dit den 13 September så det är ett tag för mig också.. Och vi ska oxå ta reda på kön!

Har du någon känsla om det är en pojke eller flicka som är i din mage? :)

Jag har ingen känsla alls. Vi har två tjejer redan och sambon hoppas lite på en kille så för hans skull skulle jag gärna vilja att det blir en pojke men det gör inget alls om det blir en tjej igen.
  • Farsta2014
    Liten 2018 skrev 2018-08-15 19:43:00 följande:

Skrev om inlägget.

KUB idag. Låg sannolikhet, känns så skönt. Sååå härligt å se lite därinne. Bjuder på en bild :)

Topp med bra nyheter! Tack för bilden! Så gulligt! Vår bild som vi fick i måndags blev inte lika skarp.
  • Farsta2014
    Liten 2018 skrev 2018-08-16 06:45:50 följande:

Nu när man passerat vecka 12 då kan man väl sluta med folsyran?

Ja, jag tror det. Jag äter gravidtabletter som även innehåller andra vitaminer så fortsätter ta dem lite sporadiskt.

Min BM sa dock att de nya råden säger att man ska börja äta järn tidigare nuförtiden så ska börja ta järntabletter redan nu. Inte full dos men lite förebyggande.
  • Farsta2014
    Liten 2018 skrev 2018-08-16 05:39:23 följande:

Vi fick chefen där och hon var superduktig å lugn. Kändes lyxigt å få en sån person. Försökte se kön. Först trodde hon tjej, sen kom en bild då hon trodde kille meeeen sen näää, de kan vara en tjej i alla fall. Vi får vänta till RUL i slutet av september :)

Ja, skönt med någon som är erfaren. Jag uppfattade att vår UL-BM var väldigt erfaren också, det vara bara just den bilden hon valde att trycka ut som blev oskarp

Aah, jobbigt när hon svängde så, synd att hon inte kunde se!

Trots att det inte spelar någon roll för oss vad det blir så vill jag så väldigt gärna bara veta vad det blir för kön. Ser också fram emot RUL...
  • Farsta2014
    Närärdetvårtur skrev 2018-08-16 10:24:54 följande:

Jag är 35 år och detta är mitt första barn. Jag och min man har haft en lång och jobbig resa på 3,5 år för att få till en graviditet.

Stort grattis och välkommen!
  • Farsta2014
    Corneliass skrev 2018-08-15 20:37:53 följande:

Grattis! :) Oh okej, nä det spelar ju ingen roll egentligen. 

Nej, det spelar ingen roll men jag vill så gärna veta ändå!!
Svar på tråden BF Februari 2019