Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Blir osmartare? Hjälp!

Hur har du det med stress? Jag upplevde samma sak i skolan som du gör och förstod aldrig vad som hände. I vuxen ålder blev jag sjukskriven pga stress.

Ett av de tydligaste tecknen på att jag stressar för mycket är att jag blir ?korkad?. Jag blir helt klart osmart och hjärnan blir som sirap. Går det för långt börjar jag tappa ord och får svårt att förstå vad folk säger.

Det kluriga för mig var att jag hade svårt att känna att jag var stressad. Det tog ganska lång tid och en rejäl svacka för att känns igen kroppens och psykets signaler. Av någon anledning visste jag inte riktigt vad stress var och förknippade ordet stress med någon annan känsla än den känsla som jag nu förstår är stress.

Hade någon frågat mig på gymnasietiden om jag var stressad hade jag utan tvekan sagt nej! Däremot hade jag kanske svarat att jag hade en del ångest och framförallt prestationspanik.

• v i r r a
    Anonym (En tjej som inte borde vara på familjeliv egentligen heheh) skrev 2018-05-22 21:33:00 följande:

Kan det vara det tror du? Känner igen mig galet mycket

Tja... det kan vara värt att fundera över i alla fall. Stress, hormoner, allergi och en hel uppsjö andra saker kan påverka hur pigg, vaken och snabb i skallen man känner sig.

Jag har problem med alltihop... inte för inte jag valde att kalla mig ?virra? här
Svar på tråden Blir osmartare? Hjälp!