Blir osmartare? Hjälp!
Hej!
Jag är en 15 årig tjej som går högstadiet. Och innan någon påpekar det, ja jag vet att den här hemsidan kanske är för lite äldre och sånt men hoppades på lite hjälp ändå hahah.
Jag tycker bara att jag blir osmartare. Jag har alltid varit naturligt bra på typ allt i skolan förutom bild och slöjd (menar absolut inte att skryta, är naturligtvis sämre på massa andra saker men just i skolan har jag alltid varit bra om inte bäst på det mesta!), men på sistone känns det som att jag blivit rätt ut sagt osmartare.
Innan förstod jag allt direkt, vare sig det var språk, NO, SO, matematik, musik m.m, men nu känns det som att jag bara sitter där. I matten innan, bara fram till något år sedan, var jag bäst och hade A. Nu har jag ett C.
I NO'n innan hade jag också A i samtiliga ämnen, men inte det längre heller. Jag vet att C inte är dåligt, men det känns superjobbigt för mig som alltid har haft superenkelt för mig i skolan att helt plötsligt knappt fatta något.
Det värsta är att när jag pratar om mina problem med mina kompisar eller till och med mina föräldrar säger dom bara att jag inte försöker, och att jag haft det så lätt för mig att det har blivit svårt nu för att jag slappat och inte försökt. MEN SÅ ÄR DET VERKLIGEN INTE!
Jag har varit superambitiös hela tiden och slackar aldrig efter i några teoretiska ämnen. Jag vet bara inte vad jag ska göra längre. Har alltid drömt om att bli läkare eller forskare men det känns som att jag kan glömma det nu då jag nu inte får bra betyg i varken NO eller matte även fast jag varit riktigt intresserad och gillat dom ämnena innan. SO ämnena och språken har jag fortfarande lätt för, men ändå inte på samma sätt som innan. Musiken är det enda som inte blivit sämre känns det som.
Jag försöker att lyssna extra mycket, plugga mer, sova bättre osv men inget hjälper! Ingen lyssnar heller på vad jag säger när jag är ledsen för detta, utan säger bara att jag har en dålig inställning. Någon som vet något? Är det något fel på mig, eller där det bara inställningen som andra säger? Hjälp!
Förresten vet jag att det med högst sannolikhet är fel kategori, förlåt men jag hittar inte mycket här så hoppas ni kan leva med det heheh..