• xxy

Hur överlever man abort?

Hur överlever jag en abort?

Jag är 41 år och gravid.  Jag har tre barn och är gift. Maken vill verkligen inte har flera barn.  Jag vet inte vad jag vill men har nu bokat in en abort.  Vårt äktenskap är på väg till helvete och hur klarar man sig med tre barn och en nyfödd? För mig känns det omöjligt och abort känns som enda alternativet.

Men hur överlever man det?

• Svar på tråden Hur överlever man abort?
  • xxy
    Snuttis2 skrev 2018-05-22 16:28:30 följande:

Om du vet att relationen inte kommer hålla , skulle du fortfarande välja abort?

vet inte. tror det. 4 barn - vara tre i skilsmässa och 1 nyfött. klarar man det i Stockholm?

Resten av min värd tycks tycka att jag är enormt självisk som skulle vilja ha barnet. För att mitt äktenskap går åt fanders och för att de andra barnen blir så påverkade.

Jag tror att om jag gör abort kommer mitt äktenskap att paja - hur ska jag kunna känna några glada känslor för min man igen - när han fått mig att göra detta.
    Å andra sidan - behåller jag barnet kommer äktenskapet också att paja. 

Så det finns ingen uppsida.
  • xxy

Tack alla för era svar.

Som det ser ut nu kommer vi gå i sär så jag behöver bestämma mig hur jag vill göra. Om jag klarar att vara ensam med 4 barn varav ett på heltid.

många svåra frågor - inte minst boende och försäljning av hus/sommarstuga.  hoppas hitta tillfällig lösning snart i alla fall. Då kan jag fundera på livet i magen och hur jag vill göra.  Ska be om en kuratortid på abortmottagningen.

Svar på tråden Hur överlever man abort?