• Anonym (Konstkufen)

Hur fångar jag tjejers intresse?

Jag tycker detta är så svårt... Jag ska på en gruppdejt om några dagar, men jag är inte den bästa på att fånga kvinnors intresse när man träffas ansikte mot ansikte och ska ge ett gott första intryck. Likaså är jag dålig och lite tafatt när det gäller att hålla igång ett samtal med någon jag inte träffat förut. 

Skulle gärna uppskatta att få lite tips på hur jag kan göra och hur jag kan bete mig på bästa sätt?

Kan tillägga att jag är en stillsam, fundersam och omtänksam man så jag tror jag får hålla mig till den stilen så att säga. Konst är mitt största intresse.

• Svar på tråden Hur fångar jag tjejers intresse?
  • Tryggoglad

Håller med Konstnären ovan i det mesta.

Sen ska man inte glömma att de allra flesta andra (inklusive tjejerna) också är osäkra i stor utsträckning. De oroar sig över att inte vara tillräckligt snygga, inte tillräckligt roliga, inte tillräckligt...

Att gå in i ett samtal och verkligen intressera sig för personen och verkligen lyssna, se henne och var genuint nyfiken. Bekräfta genom att vara positiv och, om möjligt, använda lite humor så hon slappnar av och känner sig bekväm.
    Det kommer du långt med.

Sen är det en faktor till att det är en grupp.. det gynnar vissa men jag tror du vinner på att försöka få till ett samtal på tu man hand.. Här krävs möjligen lite strategi, att man är vaken och tar chansen..
    Om någon som du är nyfiken på går ut till köket, på uteserveringen (eller var man nu är) så hänger du på och öppnar ett samtal.

Att våga är ett vinnande koncept så länge det inte är tillgjort.
    Våga fråga om en dejt om det känns rätt, vänta inte på nåt bättre läge..
    Det kan räcka att säga: "Oj vad du är rolig och mysig. Det skulle vara fantastiskt att få träffa dig igen och fortsätta prata.. Skulle du vilja det?"
    Eller, fegvarianten, adda på div. sociala medier och fortsätta där.. :)

lycka till!

• Anonym (Snäll tjej)

Försök verka snäll helt enkelt. Försök ge intrycket av att ha en snäll och ödmjuk attityd. Jag tycker att du verkar vara en fin och bra kille utifrån det du skrivit så förhoppningsvis tycker tjejerna du ska träffa det oxå. Lycka till! ;)

• Anonym
    Anonym (Snäll tjej) skrev 2018-05-22 15:27:15 följande:

Försök verka snäll helt enkelt. Försök ge intrycket av att ha en snäll och ödmjuk attityd. Jag tycker att du verkar vara en fin och bra kille utifrån det du skrivit så förhoppningsvis tycker tjejerna du ska träffa det oxå. Lycka till! ;)

Sämsta rådet ever.
  • Anonym (Kisen)
    Anonym (Snäll tjej) skrev 2018-05-22 15:27:15 följande:

Har svårt att tro att ens geektjejer vill vara med om nåt sådant. Gillar de verkligen en snäll och ödmjuk kille? Det har jag aldrig nånsin sett fungera i mitt liv. Risken är väl att han plockas upp av nån som kör med honom. Han måste vara stark och fri, annars blir han iggad av alla eller manglad av nån dominant tjej.
  • Anonym (Snäll tjej)
    Anonym skrev 2018-05-22 16:32:18 följande:
    Sämsta rådet ever.
    Förlåt ville bara hjälpa till
  • Anonym (Snäll tjej)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 17:09:20 följande:
    Har svårt att tro att ens geektjejer vill vara med om nåt sådant. Gillar de verkligen en snäll och ödmjuk kille? Det har jag aldrig nånsin sett fungera i mitt liv. Risken är väl att han plockas upp av nån som kör med honom. Han måste vara stark och fri, annars blir han iggad av alla eller manglad av nån dominant tjej.
    Förlåt skulle aldrig ha skrivit det
  • Anonym (Kisen)
    Anonym (Snäll tjej) skrev 2018-05-22 17:21:43 följande:

Förlåt skulle aldrig ha skrivit det

Ingen fara alls. Blev bara nyfiken. Finns det tjejer som faller för snälla ödmjuka. Det vore rätt fint om det var så. Gör du?
  • Anonym (Snäll tjej)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 17:38:32 följande:
    Ingen fara alls. Blev bara nyfiken. Finns det tjejer som faller för snälla ödmjuka. Det vore rätt fint om det var så. Gör du?
    Snälla kan du bara anmäla det jag skrev som tips eller nåt, vill inte att det ska stå kvar
  • Anonym (Kisen)
    Anonym (Snäll tjej) skrev 2018-05-22 17:44:51 följande:

Snälla kan du bara anmäla det jag skrev som tips eller nåt, vill inte att det ska stå kvar

Du kan anmäla själv. Kategorisera som övrigt. Du vet att du är anonym här, visst?
  • Anonym (Snäll tjej)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 17:53:38 följande:
    Du kan anmäla själv. 
    Ja men det verkar inte hjälpa
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 17:53:38 följande:
    . Du vet att du är anonym här, visst?
    Men vill ändå inte få en massa svar om vilket dåligt tips det var

Svar på tråden Hur fångar jag tjejers intresse?