Inlägg från: Anonym (Konstkufen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstkufen)

Hur fångar jag tjejers intresse?

Jag tycker detta är så svårt... Jag ska på en gruppdejt om några dagar, men jag är inte den bästa på att fånga kvinnors intresse när man träffas ansikte mot ansikte och ska ge ett gott första intryck. Likaså är jag dålig och lite tafatt när det gäller att hålla igång ett samtal med någon jag inte träffat förut. 

Skulle gärna uppskatta att få lite tips på hur jag kan göra och hur jag kan bete mig på bästa sätt?

Kan tillägga att jag är en stillsam, fundersam och omtänksam man så jag tror jag får hålla mig till den stilen så att säga. Konst är mitt största intresse.

• Svar på tråden Hur fångar jag tjejers intresse?
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (Konstnär) skrev 2018-05-22 00:02:00 följande:
    Hej bästa konstkuf! Härligt med någon som har konst som största intresse! Mer sådant!

Människor tenderar att tycka att folk är intresserade när de gör eller är engagerade i sådant de är passionerade för! Så om du (som jag) älskar konst, så försök förklara vad du gillar, varför, hur du känner kring det. Men inte på ett besserwissrigt sätt. Saker behöver inte vara lättsamt, kvickt och rappt. Genuint och eftertänksamt går också bra. Det är en bristvara i det snabba tempo som vi lever i idag som samhälle. Så dela med dig av dig själv men ta också samtidigt in vem personen framför dig är. Försök vara genuint nyfiken. Se personen som ett konstverk eller performance art om det hjälper. :)
    Hej! Tack för tipset! Men hur börjar en? Det låter väl konstigt om jag bara går fram och säger "Hej! Jag gillar konst! Vad gillar du?" 

Hur menar du att se personen som ett konstverk? Lika vackert eller intressant?
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 00:33:39 följande:

Se dem i ögonen, länge. Glittra lite och le. Fråga dem prylar och ställ fler frågor om det som de svarar. Öva några ämnen i förväg. Chicks älskar att prata om sig själva. De slutar liksom aldrig.

De gillar lite bad boys så se inte för geekig ut konstkufen om du vill scora. De gillar vanliga killar med, så var inte för udda. De vill ha snälla bad boys utom i bingen. Prata med en polare före du träffar dem.

Ser du bra ut? Ibland räcker det.

Jag är ingen badboy alls. Lite nördig och udda är jag. Usch låter inget bra detta!
  • Anonym (Konstkufen)

Nja jag vet faktiskt inte, inte mer än medel tror jag. 
  • Anonym (Konstkufen)

Se dem i ögonen, länge. Glittra lite och le. Fråga dem prylar och ställ fler frågor om det som de svarar. Öva några ämnen i förväg. Chicks älskar att prata om sig själva. De slutar liksom aldrig.

De gillar lite bad boys så se inte för geekig ut konstkufen om du vill scora. De gillar vanliga killar med, så var inte för udda. De vill ha snälla bad boys utom i bingen. Prata med en polare före du träffar dem.

Vanlig? Hur är man när man är en vanlig kille? Låter tråkigt om jag ska vara ärlig.
  • Anonym (Konstkufen)
    Pr0nographic skrev 2018-05-22 01:12:52 följande:
    Jag föredrar geeks framför badboys. Skulle bli tokvåt om en kille ville diskutera rollspel eller ocarina of time med mig
    Åh vad coolt! Jag är ju dock ett decennium äldre än dig så det är Zelda A Link to a Past som jag går igång på... Glad
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 01:18:56 följande:
    Vanlig på det sättet att du inte har issues - köper vanliga kläder, kan grilla, dricker bira. Inte snobbar till det eller har nojer.
    Ja grilla är väl det mest Svensson man kan göra. Inte min grej, men jag hänger gärna med om nån ska ha det. Nojer har jag till viss del, men det låter jag förstås inte någon se på träffen.
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 01:21:40 följande:
    Funkar. Framhäv det som e snyggt. Håret. Midjan, biceps, röven. Välj kläder som visar. Be kompis hjälpa. Du kan geeka lite eftersom det är din grej.
    Är det snyggt att ha skjorta och slips på träffen?
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (AK) skrev 2018-05-22 08:28:34 följande:
    Att du ens ställer frågan bådar inte gott. Ha inte för stora förväntningar. Du får träna på att prata med nya personer innan du försöker fånga tjejers intresse.
    Men att prata med nya personer är inte så svårt, det är när det handlar om att dejta som det blir svårt.
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (Snäll tjej) skrev 2018-05-22 15:27:15 följande:

Försök verka snäll helt enkelt. Försök ge intrycket av att ha en snäll och ödmjuk attityd. Jag tycker att du verkar vara en fin och bra kille utifrån det du skrivit så förhoppningsvis tycker tjejerna du ska träffa det oxå. Lycka till! ;)

Tack! Det värmde verkligen att läsa! Glad
    Jag tror också på att vara snäll och ödmjuk, det är så jag alltid försöker vara. Och jag försöker alltid få andra omkring mig att må bra, brukar ha lätt för att märka om någon inte mår bra eller känner sig utanför.
    Bara man inte blir "för" snäll och känner att andra utnyttjar en. 
  • Anonym (Konstkufen)
    Tryggoglad skrev 2018-05-22 15:23:04 följande:

Håller med Konstnären ovan i det mesta.

Sen ska man inte glömma att de allra flesta andra (inklusive tjejerna) också är osäkra i stor utsträckning. De oroar sig över att inte vara tillräckligt snygga, inte tillräckligt roliga, inte tillräckligt...

Att gå in i ett samtal och verkligen intressera sig för personen och verkligen lyssna, se henne och var genuint nyfiken. Bekräfta genom att vara positiv och, om möjligt, använda lite humor så hon slappnar av och känner sig bekväm.
    Det kommer du långt med.

Sen är det en faktor till att det är en grupp.. det gynnar vissa men jag tror du vinner på att försöka få till ett samtal på tu man hand.. Här krävs möjligen lite strategi, att man är vaken och tar chansen..
    Om någon som du är nyfiken på går ut till köket, på uteserveringen (eller var man nu är) så hänger du på och öppnar ett samtal.

Att våga är ett vinnande koncept så länge det inte är tillgjort.
    Våga fråga om en dejt om det känns rätt, vänta inte på nåt bättre läge..
    Det kan räcka att säga: "Oj vad du är rolig och mysig. Det skulle vara fantastiskt att få träffa dig igen och fortsätta prata.. Skulle du vilja det?"
    Eller, fegvarianten, adda på div. sociala medier och fortsätta där.. :)

lycka till!

Tack för tipsen!

Ja jag ska försöka vara nyfiken på den jag pratar med. Det är lätt hänt man blir så ställd av situationen i sig att en glömmer att det viktigaste är ju faktiskt att lära känna henne.

Nej du har rätt, att vara i en grupp passar inte mig. Jag känner mig  ofta utkonkurrerad eller dominerad av andra "hannar" i gruppen. På tu man hand är bäst för min del.

Det kan ju vara en ide att faktiskt fråga någon jag är intresserad av direkt om hon vill ses nån mer gång.
  • Anonym (Konstkufen)
    Pr0nographic skrev 2018-05-22 14:21:49 följande:
    A link to the past är det bästa spelet. Du ska se min konsolsamling! Jag gillade a link between worlds också för att den (förvånandesvärt) träffade in den mystiska och kluriga känslan som to the past!

Tycker du ska vara dig själv på date. Prata om saker du tycker om. Är hon snygg så säg att hon är "väldigt fin ikväll" tex :) det där kommer gå jättebra! Var aldrig någon du inte är.
    Häftigt! Ja Zelda 3 är ju bäst! Hur nördigt det än låter så har jag massa minnen av det. Between worlds har jag bara sett på bild dessvärre. Super Metroid också ett riktigt bra spel. Hur stor är din konsolsamling?

Det bästa rådet, att inte vara någon jag inte är! Kanske det är bättre att tänka att jag är där för att träffa nya vänner, för att på så vis minska på nervositeten.
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (Konstnär) skrev 2018-05-22 11:00:14 följande:
    Att träffa människor är en konstform. (bildligt talat) Det jag tycker många osäkra killar som känner sig tafatta gör fel är att de tror att hela träffen handlar om frågan: Vill hon/han ha mig?

Det är bara halva sanningen. Den andra frågan som är lika viktig är: Vill jag ha honom/henne?

När du tänker så sker automatiskt ett skifte. Det är inte en jobbintervju där du måste svara alla rätt på svåra frågor. Det blir ett samtal där du på riktigt försöker ta reda på så mycket som möjligt för att bilda dig en uppfattning kring OM DU tror på det här, utifrån VEM DU ÄR.

Så ställ frågor som du är genuint nyfiken att få höra svaret på! Skippa komplimanger och neggningar. Det funkar bara på partypinglor.

Varför jag säger att du ska se den andra personen som ett konstverk är för att du kan relatera till det. Att det finns lager, en underliggande berättelse. Intressera dig för henne på samma sätt. Genuint. Inga manér eller inövade tricks. Satsa på att ha ett riktigt bra samtal. Att du är intresserad av mer än bara samtalet kan du signalera med saker som mycket ögonkontakt, ett lätt leende på läpparna (eller smice som Tyra Banks hade sagt), spegla kroppsspråk osv ...

Unge killen ovan har rätt om en sak. Tjejer gillar att prata om sig själva. Psykologiskt så funkar det så för de flesta att om man får prata mycket om sig själv i ett samtal så tycker man om den andra personen mer. Det är naturligtvis inte 100%, men det är troligtvis sant så utgå ifrån att det är det när du träffar andra.

Om du utgår ifrån dig själv och vad du vill i situationen så kommet du inte uppfattas som klängig, eller att du försöker för mycket.
    Du har rätt, det är så jag tänker också - vill hon ha mig? Men jag vill ju lära känna henne, vem hon är och så. Så jag ska fråga om typ vad hon gör, hobbies kanske? Men jag är rädd för att jag kommer låta för tråkig om jag bara frågar det rätt upp o ner. Ja det get sig väl. Övning ger färdighet!
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (P Nice) skrev 2018-05-22 21:39:32 följande:

Fick inspiration av en annan tråd. Det här kanske är en bra öppningsfras:

"Är det fler än jag som gillar att onanera i naturen på sommaren?

Härlig sommardag idag och jag ställde mig mitt ute i ett gigantiskt stort rapsfält och runkade."

Bara för att bryta isen? :)

Nej, skämt åsido. Du M Å S T E ta in två saker:

Du kan inte gillas av alla. För att hitta någon kommer du att behöva bli ratad av flera.

Detta innebär också att du inte kan vara alla till lags. Du måste sticka ut på något sätt. Försök ha lite mer självdistans och våga skämta lite, både om dig själv och din "date". Mina mest framgångsrika vänner är definitivt också de mest dryga.

Sedan hjälper det att ha några invanda fraser som du alltid kan börja med. Kan vara vad som helst bara det inbjuder till ett svar (som inte bara är ja eller nej).

Ett annat tips kanske kan vara att du kan säga att du är intresserad av konst, men att du helst skulle vilja bestiga Mount Everest (låt fantasin flöda).

Lycka till, och försök ha lite roligt också!

Ja bra råd. Kan inte gillas av alla, och måste bli ratad för att hitta rätt.

Bestiga Mount Everest? Nej det skulle jag aldrig göra, inte alls min stil! Jag håller mig till att måla av det i så fall. 

Att vara dryg är väl motsatsen till som jag brukar vara. Skämtsam är jag bara med nån jag funkar bra med. Alltså i en grupp på 2+ pers är jag nog den mest tråkiga personen... Det låter som så många av tipsen här är sånt jag inte är. Förutom snäll förstås och att jag har ett intresse. Får se hur detta går, jag ska nog vara mig själv trots allt.
  • Anonym (Konstkufen)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 21:40:05 följande:

Lycka till kufen! Håller tummarna för dig! Har gillat att läsa din tråd. Kram från kisen

Tack Kisen! Det har varit ett nöje att läsa dina inlägg också! Jag har tagit in dina tips och kommer ha dem i bakhuvudet i framtiden.
  • Anonym (Konstkufen)

Tack för alla kommentarer och tips! Jag kanske skriver och berättar hur det gick sedan Glad

• Anonym (Konstkufen)

Jaha, så var gruppdejten över. Jag noterade några "fel" jag gjorde, annars försökte jag använda några av de tips som jag fått av er här. Det var tre tjejer jag hann prata med, och jag frågade dem en del om saker och ting. Jag tänkte säga att en av dem var vacker men fick inte tillfälle att säga det på rätt sätt...

Det gick väl OK, men ibland blev det tyst. Vi var 5 st vid första bordet, 3 killar o 2 tjejer. Den ena killen verkade vara bättre på detta, och det verkade som han fångat den ena tjejens intresse. Hon virvlade fingrarna genom håret konstant när hon pratade med honom! Men sen så sa han att han skulle gå på toa, och kom aldrig tillbaks! Jag undrar om det var ett slugt knep för att få den ena tjejen han pratade med att bli ännu mer intresserad av henne? Rätt så oförskämt dock att bara gå.

Den sista tjejen ville ha en gentleman som bjöd henne på middagar och höll upp dörren för henne osv. Passade inte mig riktigt. Nog för jag kan vara gentleman men jag tycker faller inte för tjejer som har det som ett "krav".

Som vanligt hade jag problem att berätta vad jag jobbade med eftersom jag håller på med olika saker. Jag tror heller inte jag utstrålade nåt vidare självförtroende. Det kommer nog bli bättre på nästa träff!

Mest roligt var nog att studera alla människors beteenden måste jag säga, både mäns och kvinnors. Lättare se andras misstag än sina egna antar jag. Det var lustigt nog flera män (inte jag dock) som hade samtalsämnet "varför får jag inga mejl trots att jag skriver jättebra?".

• Anonym (Konstkufen)
    virrig98 skrev 2018-05-23 14:25:49 följande:

Jag tycker det är trevligt att få höra om en annan persons liv, åsikter, yrke, utbildning m.m. Prata om det som ploppar upp i huvudet och sedan kan du lägga till *vad tycker du om detta?* eller något liknande.

Ta reda på något intresse hos tjejen, och försök starta en konversation utifrån det. Det visar att du intresserar dig för henne och för hennes intressen. Ni kanske har samma intressen och helt plötsligt sitter ni och pratar i timmar!

Lycka till med dejten förresten! ;)

Tack!
    Jag frågade om intressen, men de sa de hade inga direkt. Träna, gå ut och gå, barn hade en av dem. Jo dansa salsa gjorde en men hade inte tid nu. Jag sa att jag inte kunde dansa så bra, och sen tog den diskussionen slut...Ibland är jag helt tom på saker att prat om. Det som ploppar upp i mitt huvud är oftast "vad ska jag säga?"

• Anonym (Konstkufen)
    Anonym (K) skrev 2018-05-23 14:01:22 följande:

Ställ frågor om personen du pratar med så hon får berätta om sig själv. Alla människor gillar att prata om sig själva, och det är ett relativt enkelt sätt att hålla ett samtal flytande. Dessutom bekräftar du människan genom att lyssna på hennes berättande, så det är ett hyfsat säkert kort.

Håll dig till neutrala ämnen. Tex resor, jobb, orter hon bott på, mat, musik, årstider. Fråga om hennes bästa tips på ett trevligt sommarställe att besöka. Fråga om intressen absolut, men alla har inte specifika hobbys - följdfrågor kan isf vara hur hon slappnar av efter en tuff dag på jobbet, hur hon helst spenderar en ledig helg, semesterplaner.

Sen är det alltid bra att ha några ?roliga? frågor på lut. T.ex

(På tal om mat) Om du fick välja en person i världen, vem som helst, att bjuda på middag - vem skulle det bli?

(På tal om musik) När sjöng du senast för dig själv? Och för någon annan?

(På tal om socialt umgänge) Har du många bekanta som du ofta umgås med, eller några enstaka närmre vänner? Vad värdesätter du mest i en vänskapsrelation?

Googla på t.ex ?konversationskort? om du vill ha fler idéer.

Det är bra tips. Jag kunde frågat om bra matställen eller bra vad som helst. Men kom inte på det på dejtträffen dessvärre. Jag får nästan ta och träna in såna här frågor som jag kan plocka fram ur skjortärmen när det behövs.
Svar på tråden Hur fångar jag tjejers intresse?