En ledsen pappa
Hej ledsna pappan.
Så tråkigt att höra det du går igenom. Min historia har både likheter och skillnader, så jag ska inte påstå att jag har alla svaren. Dock fick jag tipset här att skaffa ett ombud som kan sköta kommunikationen med ditt ex. Då kan du faktiskt blocka henne. Ett ombud kommer inte godkänna att skicka vidare provokationer.
Sedan vad gäller vårdnaden så förstår jag inte helt. Du skriver att hon är boendeförälder men det innebär ju inte att hon per automatik har ensam vårdnad? Så då är det inte upp till henne att diktera när du får träffa din son. Stå på dig och stå upp för din rätt!
Sedan vad gäller rädslan för att din son ska kalla en annan man för pappa - där är beskedet mindre muntert. Det är ingenting som du kan styra över. Men om du finns där och är en närvarande pappa som dessutom träffar din som 3 av 7 dagar per vecka så är det ingen risk att någon annan man stjäl din papparoll. Däremot kan det vara bra med en extra bonuspappa om mamman är knäpp på sin tid. Då kanske din son har en förälder (om än inte biologisk) som kan ge ett bra bemötande även på den andra halvan av tiden.
Hoppas det reder upp sig. Och igen; förstår verkligen att det här tar hårt på dig.