En ledsen pappa
Dessa sms fick jag ikväll utav mitt ex (Hon skall egentligen inte skriva till mig i huvudtaget) och Love är våran son som bor hemma hos henne. Hon skickar alltå en bild på en främmande människa som bär på min son på axlarna, sedan skriver att Love tycker det är roligt, jag blir lite ledsen men tänker att det kan vara en kompis pappa som dem umgås med eller någon bror som jag faktiskt aldrig träffat innan, men ännu senare får jag ett text meddelande att det inte bara är jag som blir kallad Pappa, då vet jag att hon har träffat någon ny.
Vad jag är mest rädd för i livet just nu är att hon någon gång skulle träffa någon ny som skulle finnas där för min son varje dag och att jag på något sätt skulle glömmas bort. Att en helt främmande man för mig skulle bli kallad pappa ut av min egen son, detta är min knasiga fantasi som oroar mig rejält och har påverkat mig en hel del. Men ikväll fick jag dessa sms där mamman försöker få en reaktion från mig, hon försöker krypa mig under skinnet och få mig att må dåligt, jag svarar så klart inte på hennes sms då situation bara blir värre då mamman blir ännu mer aktiv att få skriva till mig (vilket hon ändå gör) men detta påverkar mig så otroligt, de flesta sms bryr jag mig inte om eller bara läser lite snabbt men just detta jag fick ikväll gör mig så hemskt ledsen. SOC har sagt till henne flertal gånger att inte skriva till mig men vilket hon fortsätter att göra, vilket är underligt då hon har så mycket hat mot mig, vilket man blir påmind om i de flesta sms. Jag vet inte vad jag skall göra, jag borde polisanmäla för all den psykisk våld jag egentligen får stå ut med men jag kan inte säga varför jag ännu inte gjort det även då jag blir påmind om det från framförallt SOC dem själva. Jag kan heller inte blocka Mamman, tänkt om det händer något allvarligt med våran son? då vill jag veta det på stutts! samt att alla dessa sms jag får stå ut med att jag är en dålig pappa osv... så sparar jag bevis om psykiskt våld, tänker jag.... men hur mycket mer skall jag behöva stå ut med egentligen får jag även höra... kränkande sms gång på gång.
Jag träffar min son ca: 3 ggr i veckan och det skall med tiden trappas upp. Det har ej funkat i början mellan mig och mamman då vår son föddes så därför har det blivit så att hon är boende förälder och jag får olika tider i veckan att träffa honom med personal eftersom det inte är en god idé att mamman och jag ses själva under överlämningarna. mycket Kortfattat.