Inlägg från: Törnrosa87 |Visa alla inlägg
  • Törnrosa87

Hög sannolikhet

Hej! Behöver verkligen få bolla lite. Är 19 år och väntar mitt första barn och är överlycklig. I förrgår var vi iväg på kub-test och det kommer jag aldrig att göra om igen. Det visade sig att bebis hade bred nackspalt, men provsvaren från blodprovet hade inte kommit in än. Men oavsett blodprovet så va hon säker på att det skulle bli hög risk iallafall.

Hur har det gått för er på kub? Allt är välkommet

• Svar på tråden Hög sannolikhet
  • Törnrosa87
    Anonym (A) skrev 2018-05-20 09:45:28 följande:

Första graviditeten fick vi låg risk på 8500.

Denna gång fick vi låg risk på 620. Blodproverna visade att allt var bra men det fick inte att utföra ultraljudet ordentligt då hon inte kunde se allt ordentligt på barnet så der slutade med att hon hon fick göra vul. Trotts det kunde hon inte mäta så bra. Nackspalten var väl det ända hon såg tillräckligt bra för att kunna mäta.

Jag var jättenervös fram till ultraljudet som visade att allt var jättebra.

Vi kommer inte göra kub vid en tredje graviditet. Det skapade bara en större oro

Förstår oron men skönt att det gick bra till slut!
  • Törnrosa87

Har nu fått svaren 1:2 på alla trisomier pga bred nackspalt 4mm.. någon som har någon historia där det gått bra trots detta, behöver verkligen pepp! Ska göra moderkaksprov imorgon men väntetiden blir lång..

• Törnrosa87
    Linneisen skrev 2018-05-21 21:41:06 följande:

Flera menar jag. Inte fleta. :)

TUSEN TACK!!
  • Törnrosa87

Fick svar nu imorse och det visa sig att barnet hade trisomi 18 och hade dött oavsett vad vi bestämt oss för att göra, så det får bli en abort..

Svar på tråden Hög sannolikhet