Inlägg från: Anonym (En med erfarenhet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En med erfarenhet)

Vad skriva till sjuk vän?

baralillatant skrev 2018-05-14 20:52:12 följande:

Jag tycker inte man ska överarbeta en sån grej.

Skriv bara att du vill att hon ska veta att du finns och att du tänker på henne. Eller något liknande. Tror det är svårt att skojja till det med en dödssjuk människa som man inte är tight med.

Plus ett på detta. Skriv vykort eller brev i stil med ovanstående och lägg till att hon/han jättegärna får höra av sig när hon/han orkar det. Skippa mobilen och inte "gemensamma minnen" får då kan den sjuke få känslan av att du redan summerat hennes/hans liv och liksom gett upp hoppet om hennes/hans chanser att bli bättre.

Något som jag själv uppskattat jättemycket när jag varit svårt sjuk är när man helt oväntat skickat en liten present till mig genom posten, en blombukett, en pocketbok etc. Man kan beställa direkt online så levererar de direkt till personen och då kan du även få med din hälsning däri. (Bluebox, Adlibris ex eller valfritt blomombud). Fundera ut om den sjuke har något speciellt som hon/han tycker om att göra och se om du kan hitta något som stämmer överens med detta. Då får den sjuke dels den glada överraskningen att någon tänkt på henne/honom, dels själva lilla gåvan i sig att njuta av.

Svar på tråden Vad skriva till sjuk vän?