• Mimmi O

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Jag väntar mitt tredje barn och har bf 25/6, men om ingenting händer innan så.blir det förmodligen igångsättning innan midsommar av medicinska skäl. (Vill inte bli igångsatt)

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?
  • Moorii
    Nube skrev 2018-06-11 15:14:06 följande:

Ja, mycket spännande! Har gått över precis en vecka nu så bebisen får gärna komma nu :)

Okej, då har du lite tid kvar kanske innan det är dags men det kan ju komma igång när som helst också. Mår du bra annars?

Ojdå, ja då borde det vara dags snart! Om inte annat senast om en vecka :)

Jo, inget är omöjligt, men jag är skeptisk :P mår väl bra i det stora hela, men har mycket foglossning och stundtals svårt att gå. Blev sjukskriven på heltid som tur var, det var nödvändigt nu mot slutet. Längtar väldigt mycket efter liten i magen nu, så nyfiken på vem hon är :) är det din första?
  • Mimmi O

Åååh vad jag missat mycket här ser jag!

Stort lycka till, till allihopa! ????

Var för bedömning för igångsättning idag. Fick bara 3 poäng och trots mycket SD och en del förvärkar så var jag bara öppen 1.5cm och tappen var 3-4cm men mjuk.

Så någon igångsättning blev det inte men fick en hinnsvepning och ska tillbaka på fredag för ny bedömning.

Jag har extrem smärta i mensmagen (ej i ryggen) och haft nu i 10 timmar.

Nu hoppas vi bara på att det inte bara är pinvärkar utan att det faktiskt händer något till fredag.

v38+0 idag.

• Emmy85x3
    Mimmi O skrev 2018-06-12 18:54:16 följande:

Åååh vad jag missat mycket här ser jag!

Stort lycka till, till allihopa! ????

Var för bedömning för igångsättning idag. Fick bara 3 poäng och trots mycket SD och en del förvärkar så var jag bara öppen 1.5cm och tappen var 3-4cm men mjuk.

Så någon igångsättning blev det inte men fick en hinnsvepning och ska tillbaka på fredag för ny bedömning.

Jag har extrem smärta i mensmagen (ej i ryggen) och haft nu i 10 timmar.

Nu hoppas vi bara på att det inte bara är pinvärkar utan att det faktiskt händer något till fredag.

v38+0 idag.

Hur går det?
  • Mimmi O
    Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:23:41 följande:

Hur går det?

Jodå. Hade väääldigt ont igårkväll. Tog ett par alvedon innan jag gick och la mig. Sovit gott och idag är det som bortblåst.

Hoppas iallafall att det gav lite resultat.

Hur är det med dig?
  • Emmy85x3
    Mimmi O skrev 2018-06-13 07:30:08 följande:

Jodå. Hade väääldigt ont igårkväll. Tog ett par alvedon innan jag gick och la mig. Sovit gott och idag är det som bortblåst.

Hoppas iallafall att det gav lite resultat.

Hur är det med dig?

Samma för mig natten till måndag, surt! Inatt har jag sovit utan Alvedon och har fortfarande ont, men det händer inget liksom... Japp. Vi hoppas på något resultat iaf
  • Mimmi O
    Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:39:09 följande:

Samma för mig natten till måndag, surt! Inatt har jag sovit utan Alvedon och har fortfarande ont, men det händer inget liksom... Japp. Vi hoppas på något resultat iaf

Har du också gjort Hinnsvepning?

När hade/har du BF?
  • Emmy85x3
    Mimmi O skrev 2018-06-13 07:41:26 följande:

Har du också gjort Hinnsvepning?

När hade/har du BF?

Nej, det har inte ens kommit på tal. Är de jag eller bm som ska ta upp det?

Har bf på måndag 18:e
  • Mimmi O
    Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:48:50 följande:

Nej, det har inte ens kommit på tal. Är de jag eller bm som ska ta upp det?

Har bf på måndag 18:e

Ja, eller så kan du be om det. Det är dock olika för olika landsting har jag förstått.

Jag gjorde en för att underlätta en eventuell igångsättning.

Nu är jag lagom less på det här. Då är jag beräknad exakt en vecka efter dig.
  • Emmy85x3
    Mimmi O skrev 2018-06-13 08:07:26 följande:

Ja, eller så kan du be om det. Det är dock olika för olika landsting har jag förstått.

Jag gjorde en för att underlätta en eventuell igångsättning.

Nu är jag lagom less på det här. Då är jag beräknad exakt en vecka efter dig.

får ta upp det på nästa bm möte som förövrigt är den 21:e....

Håller tummarna att de går snabbare för oss båda <3
  • nununu

Tråkigt att höra att så många lider av dålig sömn och onda förvärkar som aldrig blir på riktigt ????

Här är det tvärtom. Jag har 12 dagar kvar till BF och det händer INGENTING! Hade lite molande känsla till och från förra veckan men det har släppt helt så nu är det bara trötthet och lite illamående, men inget som tyder på att en förlossning skulle vara på gång någon gång snart.

Fasar för att behöva gå över två veckor och sedan bli igångsatt så nu tänkte jag ta till de grejer jag kan komma på som skulle kunna sätta igång en förlossning. Jag orkar inte riktigt vara fysisk men kortare promenader funkar, tänkte även testa färdknäppar varje dag framöver och hallonbladste ???? några andra förslag på vad man bör testa?

Är också nyfiken på det där med tappen. Hur ska den kännas när man är redo?

Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?