• Mimmi O

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Jag väntar mitt tredje barn och har bf 25/6, men om ingenting händer innan så.blir det förmodligen igångsättning innan midsommar av medicinska skäl. (Vill inte bli igångsatt)

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?
  • Mimmi O
    evve88 skrev 2018-05-29 14:01:38 följande:

Blev också igångsatt och vill verkligen inte det denna gången... usch !!! Hoppas vi Slipper :)

Usch ja! Det får vi verkligen hoppas. <3
  • Mimmi O
    evve88 skrev 2018-05-29 14:01:38 följande:

Blev också igångsatt och vill verkligen inte det denna gången... usch !!! Hoppas vi Slipper :)

Usch ja! Det får vi verkligen hoppas. <3
  • Mimmi O

Under min förra graviditet så gick jag från v35 och kände efter. Minsta lilla symptom trodde jag var starten på att förlossningen skulle sätta igång. Det kan varit läkarna och barnmorskorna som även yttrat sig att "Han kommer nog närsom helt" från v.35. Det var så otroligt påfrestande. Det slutade med att jag sattes igång 40+0. Då var jag så omogen att igångsättningen var fruktansvärd.

Den här gången lovade jag mig själv att inte leta tecken alls och att jag hellre skulle gå över 3 veckor istället för att bli igångsatt.

Det får jag äta upp idag. Jag är nu i v37 och väntan och längtan äter upp mig innifrån. Det kan vara den påfrestade värmen som talar.

Jag vill inte bli igångsatt egentligen... men just nu känns det som ända utvägen om jag ska ha någon gnutta energi över till bebis när.han vill titta ut.

Så frustrerande.

• Emmy85x3
    Mimmi O skrev 2018-05-30 06:40:10 följande:

Under min förra graviditet så gick jag från v35 och kände efter. Minsta lilla symptom trodde jag var starten på att förlossningen skulle sätta igång. Det kan varit läkarna och barnmorskorna som även yttrat sig att "Han kommer nog närsom helt" från v.35. Det var så otroligt påfrestande. Det slutade med att jag sattes igång 40+0. Då var jag så omogen att igångsättningen var fruktansvärd.

Den här gången lovade jag mig själv att inte leta tecken alls och att jag hellre skulle gå över 3 veckor istället för att bli igångsatt.

Det får jag äta upp idag. Jag är nu i v37 och väntan och längtan äter upp mig innifrån. Det kan vara den påfrestade värmen som talar.

Jag vill inte bli igångsatt egentligen... men just nu känns det som ända utvägen om jag ska ha någon gnutta energi över till bebis när.han vill titta ut.

Så frustrerande.

Jag har inte blivit igångsatt någon av mina graviditeter (2st) utan istället gått över 9 och 11 dagar, det var absolut ingen höjdare heller då båda är födda i Juli. Denna gången med bf i juni så önskar jag inget hellre än att bebis kommer före bf ;) Fast med min tur så går jag väl över...

Håller tummarna för dig Mimmi O att de kommer naturligt.
  • Mimmi O
    Emmy85x3 skrev 2018-05-30 09:42:01 följande:

Jag har inte blivit igångsatt någon av mina graviditeter (2st) utan istället gått över 9 och 11 dagar, det var absolut ingen höjdare heller då båda är födda i Juli. Denna gången med bf i juni så önskar jag inget hellre än att bebis kommer före bf ;) Fast med min tur så går jag väl över...

Håller tummarna för dig Mimmi O att de kommer naturligt.

Usch, nej. Det är att välja mellan pest&kolera. :-/

Tack detsamma!
  • Nube

Hej, hur mår ni? Jag har bf imorgon men tror att det dröjer lite innan bebisen kommer... imorgon börjar den riktiga väntan!

• halfbaked

Alltså det är inte roligt att vara höggravid med en aktiv, understimulerad 2-åring som inte sover dagtid när man har jätteont med sammandragningar, ryggont m.m. Och 2-åringen blir så arg över att jag inte orkar. Puh, bf om 7 dagar. HOPPAS bebisen vill komma de närmsta dagarna. Kommer inte orka gå över. Fick på bf -1 sist :-/

• evve88

Ja nu tycker jag vi höggravida FÅR klaga i värmen :/ vet knappt vart ja ska ta vägen och har noll tålamod med varken sambo eller barn... usch så tråkig känner man sig.. och svullen och hemsk :/ undrar Hur jag ska klara veckan hemma själv. Nu får alla bebisar snart komma!!

• halfbaked
    evve88 skrev 2018-06-03 12:15:49 följande:

Ja nu tycker jag vi höggravida FÅR klaga i värmen :/ vet knappt vart ja ska ta vägen och har noll tålamod med varken sambo eller barn... usch så tråkig känner man sig.. och svullen och hemsk :/ undrar Hur jag ska klara veckan hemma själv. Nu får alla bebisar snart komma!!

Håller med. Alltså går jag över blir jag galen :-/ är en hemsk flickvän och mamma med noll tålamod. Ska iaf bli svalare till veckan här men är orimligt om man ska behöva gå över bf tycker jag :-/ samtidigt som jag är livrädd för förlossningen...
  • evve88
    halfbaked skrev 2018-06-03 12:48:24 följande:

Håller med. Alltså går jag över blir jag galen :-/ är en hemsk flickvän och mamma med noll tålamod. Ska iaf bli svalare till veckan här men är orimligt om man ska behöva gå över bf tycker jag :-/ samtidigt som jag är livrädd för förlossningen...

Eller hur :/ skulle ju bli svalare men sen komma tillbaka igen!?? Får ju gärna vara liiiiite svalare när man ska sitta hemma med en nyfödd med ! Är också skit skraj, :/ känner mig helt oförberedd och är rädd att jag ska förlora kontrollen som jag nästan gjorde sist. Man hinner ju int förbereda sig heller när man har fullt upp med den andra hemma...
Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?