Han vägrar skriva på att dottern får mitt efternamn. Vad gör jag?
Stopp och belägg nu.
TS du kan inte straffa ut hans rätt till 50% vårdnad och rätt till efternamn. Jag tänker inte stryka medhårs här. Du och pappan till
Barnet borde sätta er ner och diskutera.
De han gjorde mot dig var både fegt och uselt och jag kan förstå din ilska över hans otrohet.
Men ni måste se till barnets bästa och han har lika mycket rättigheter.
Spy in galla över honom utan visa på att du är den mogna parten och sätter er ner och diskutera.
För många här som ventilerar sitt missnöje över sitt förhållande istället för att samtala med sin partner.
Jag känner varken dig eller din partner men jag tycker båda agerar efter ers känslor än förnuftigt.
Sätt dig ner och diskutera hur du känner och hitta en fungerande lösning.
Båda har rätt till vårnad se till barnets bästa inte vad som är bäst för ert bästa.
Det är barnet som har rätt till sin förälder ( krävs att föräldern faktiskt vill träffa barnet och va en förälder för att det ska gå ) inte föräldern som har rätt till sitt barn. Att en pappa som har 0 intresse att träffa barnet skulle ha vårdnad är inte barnets bästa. Hur ska en sån förälder kunna göra beslut som man då gemensamt måste göra, skriva på papper osv om han inte känner barnet och vet vad som är bäst?
Min sons pappa har träffar sonen en gång ( vid 1 mån ålder, han är nu 2år ) och han försökte få igång processen om gemensam vårdnad, han gick på möte hos en advokat som sa rakt ut åt honom att han ska komma igen om ett år när han BÖRJAT bygga en relation med sonen, att då kanske det går att börja processen men att det kommer ta längre än så pga att pappan är en helt okänd människa åt sonen som knytit sina familjeband för länge sen att lära känna en ny person som en förälder på samma sätt som han ser mig som en förälder.
Rant over, lämnar nu tråden men Ts, skriv inte på gememsam vårdnad och gå med på umgänge och inget mer tills han en lång tid betett sig som en ordentlig pappa åt ert barn :)