Sarni skrev 2018-05-10 14:40:04 följande:
Det finns ingen forsknings som tyder på att fostret tar skada av den. Rekommendationen är att inte använda för ofta och för länge.
Jag har en som jag har använt ca 1-2 gånger i veckan sedan v12, hörde först i v14 dock, är i v18 nu. Jag hör ljudet på exakt samma ställe varje gång. Det var till en början svårt att skilja skilja sina egna hjärtljud från bebisens, men den slår ju iofs mycket snabbare.
Jag har inställningen att den är en bonus, om jag hör så är det fantastiskt men om jag inte hör så ska jag inte stressa upp mig. Det betyder inte som den ovan skriver att bebis inte lever längre, den kan ha lagt sig så att det är svårare att höra. Så försök ha en sund inställning, om du hör så är det en bonus, om inte så är det inte nödvändigtvis något son hänt.
Jag älskar den, varje gång jag hör bebisens hjärta så slår mitt lite extra snabbt.
Hoppas du får nytta av den. :)
Om man inte hör hjärtljuden av en eller annan anledning så skulle nog de flesta stressa upp sig och få panik
väldigt osunt. Är man gravid så är man gravid, man behöver inte köpa en doppler och kolla hjärtljuden varje dag! Tänk OM man får missfall, då tänker jag att man anklagar sig själv för att man missbrukade den där satans dopplern
men ja, det är upp till var och en förstås