19 månader en tunnis?
När vår son var ett år och åtta månader så vägde han 11,5 kg och var 85 cm lång. Han är också en matkrånglare men har såklart vissa rätter som alltid går ner. Och ja, han är också rätt smal och har synliga revben emellanåt.
Vill ert barn aldrig ha frukost? Inte ens efter ett par timmar? Är det ett problem? Jag tänker som så att de har fruktstund på förskolan och sen är det lunch strax därpå, klarar han sig inte så länge? Hur är det med dryck? Kanske en smoothie går ner på morgonen :) Min sambo är också en frukosthatare och väntar helst 1-2 timmar med att äta (själv förstår jag det inte alls, jag tycker att frukost är det bästa målet), det förvånar mig inte om det finns barn som är likadana.
Jag tror att du missuppfattar BVC:s definition av perioder. En period måste inte vara kort. Vår son började krångla som mest när han var runt 13 månader, nu är han 2,5 år och det släpper sakta men säkert. Jag var själv väldigt kinkig som barn så jag kan verkligen relatera till hans problem, att tvinga eller truga kommer bara göra saker värre.
Har ni testat att ge lite mat oftare? Eller mycket mat mer sällan? Kanske skippa mellis eller så.