• Mellva

Loui eller Vilton

Hej.

Behöver er hjälp! Har fått vårt tredje barn och kan inte bestämma oss för vilket namn han ska få.

Storebror heter Viggo och lillasyster heter Tuva.

Vilken gillar ni bäst, Loui eller Vilton? Skriv gärna en kommentar också om ni vill! Tack på förhand ??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Loui eller Vilton
  • Duckan
    Louis Vuitton?

Låter som om han får namn efter en väska. 

Tänkte samma sak
    Dessa namn är ingen hit ts. LouiS är väl ok, men Vilton är det inte.
  • annabellelee

Snälla, döp ej ditt barn till ett av dessa namn. Det finns många trevliga välfungerande namn!

• fjanten

Loui - men stavat Louis eller Louie. Som nya prinsen i England, stiligt

Vilton har jag aldrig hört förut. Har inget emot det, men det blir lite väl likt Viggo tänker jag..

• Mellva

Oj vad många negativa reaktioner. Loui har ju blivit ett väldigt vanligt namn nu, högt upp på namntoppen. Så för mig är inte det ett "konstigt" namn. Även Vilton vet jag ett par stycken som heter, så jag har inte sett det som något konstigt heller.

Vi är inte ute efter ett så ovanligt namn som möjligt, utan tycker helt enkelt att just dessa namn är fina. Smaken är som baken ????

Men tack för alla åsikter!

• Virriga Vera
    Mellva skrev 2018-05-08 16:55:26 följande:

Oj vad många negativa reaktioner. Loui har ju blivit ett väldigt vanligt namn nu, högt upp på namntoppen. Så för mig är inte det ett "konstigt" namn. Även Vilton vet jag ett par stycken som heter, så jag har inte sett det som något konstigt heller.

Vi är inte ute efter ett så ovanligt namn som möjligt, utan tycker helt enkelt att just dessa namn är fina. Smaken är som baken ????

Men tack för alla åsikter!

Vanligt? 961 har det som tilltalsnamn, det är väl knappast vanligt och knappast på namntoppen.

• Carabellis kusp
    Mellva skrev 2018-05-08 17:35:41 följande:

Jo det ligger på plats 42 på namntoppen för år 2017.

svenskanamn.alltforforaldrar.se/namntoppen/

Det är ett namn som onekligen kommer avkräva bäraren en förklaring och en bokstavering.

Viggo och Tuva känns mer skandinaviskt i stilen och till dem skulle ett namn som Albin, Arvid, Linus, Ivar eller så passa bättre. Sixten är inte heller så dumt. Att ta ett mer anglosaxiskt namn låter halvbra i mina öron.
  • Nimzay
    Carabellis kusp skrev 2018-05-08 20:16:48 följande:
    Det är ett namn som onekligen kommer avkräva bäraren en förklaring och en bokstavering.
    Sant... ^^
    Carabellis kusp skrev 2018-05-08 20:16:48 följande:

Arvid, Linus, Ivar  Sixten 
    HjärtaHjärtaHjärta

Svar på tråden Loui eller Vilton