Att vara gift och gemensamt ta hand om hus och hem verkar vara himmelriket
Anonym (Fia) skrev 2018-05-07 21:54:16 följande:
Min sambo ÄR orsaken till att jag är utmattad. Det är obehagligt att leva med honom. Vill inte ha några kommentarer på detta för inget förändras av det, jag lämnar när jag lämnar. Han suckar åt allt jag säger, tål inte att jag och barnen ha roligt utan honom, tycker inte det är någon fara att jag har hjärtproblem m.m. Utåt sett är han den perfekta pappan och partnern.
Han är inte elak, men totalt frånvarande och prioriterar alltid sig själv och sitt eget och allt det gemensamma får bli när han har tid och lust och det har han aldrig.
Vissa dagar är jag stolt över allt jag klarar av på egen hand och vissa dagar vill jag bara lägga mig ned och gråta för jag är så avundsjuk på så många andra som har "hjälp" av man och övrig familj.
Jag har ingen assistans ifrån mina föräldrar heller nämligen. De bryr sig bara om sina andra barn och barnbarn och så har det varit hela mitt liv. Tyvärr.
Jag funderar så ofta på att lämna, men grejen är den att om jag lämnar så kommer endast min ekonomi att bli sämre. Allt annat gör jag ju redan själv och det kommer jag ju att få göra även i framtiden med om jag flyttar, så varför flytta?
Jag förstår att du stannar kvar även om det får dig att må dåligt.
Alternativen är ju inte alltid bättre alla gånger för vem blir gladare av att sitta ensam utan barnen varannan vecka och förlora gemensamma vänner osv.