Att vara gift och gemensamt ta hand om hus och hem verkar vara himmelriket
Anonym (ensamstående i 15 år) skrev 2018-05-07 19:48:05 följande:
Det är för mig en gåta....
Men nu är du faktiskt rätt oförstående. Du vet väl att folk kan ha oerhört stressigt på arbetet, kanske med konflikter. Att folk kan ha svårt sjuka föräldrar, ha smärtproblematik, astma och diabetes, barn med handikapp och stora ekonomiska problem och arbetslöshet. Du kan ju inte på allvar tro att trötthet pga att vara ensamstående är den enda orsaken till stress även om det är en förståelig trötthet? Det verkar väldigt slitigt att vara ensamstående förälder, inte snack om saken men det finns mpnga andra saker j livet som också är stressande och jobbiga. Om du har varit ensamstående i 15 år så antar jag att yngsta barnet är minst 15 år och äldsta myndigt. Någon med småbarn skulle säkert avundas dej för att du får sova om nätterna och ett par som gråter över sin barnlöshet kanske tycker det är ett lyxproblem att ha tre fina ungar att ta hand om. Alla har sitt perspektiv oxh man har sällan koll på andras problem om man inte känner varandra väl. Jag har aldrig varit ensamstående men förstår ändå att det måste vara oerhört krävande. Däremot har jag haft små barn och dödssjuka föräldrar samtidigt och har nära släkt med barn med handikapp så nog kan jag lova att man kan ha det jobbigt i livet fast man är gift med en bra man. Vem som har det värst är ingen tävlan, det varierar säkert från dag till dag.
Men att inte kunna ens fatta att andra kan ha jobbigt trots en partner låter konstigt och omoget.