Att vara gift och gemensamt ta hand om hus och hem verkar vara himmelriket
Jag har haft ett dåligt äktenskap, varit ensamstående och har numera ett lyckligt förhållande.
I det dåliga äktenskapet med en man som var spelberoende och konstant otrogen mådde jag såklart inte bra. Och jag upplevde att han inte gjorde något alls hemma.
Som ensamstående förstod jag att han faktiskt hade gjort endel som jag inte märkte i min bitterhet. Att vara ensamstående med jobb, hus och barn är verkligen inte lätt. Man hinner helt enkelt inte med mer än miniminivå på allt. Egna intressen eller träning är bara att glömma. Det är ett annat universum kan man säga.
Nu har jag ett lyckligt förhållande men vi bor ej tillsammans. Om vi gjorde det, skulle det nog vara himmelriket med både känslomässigt stöd och att hjälpas åt med det praktiska.
TS, jag som sett flera sidor förstår dig helt. Det är så enormt underlättande att vara två. Alla som lever tillsammans med någon borde anstränga sig för att uppskatta det som partnern gör även om hen inte är perfekt! Alternativet är så mycket värre och jobbigare (även om man såklart måste lämna om man blir misshandlad eller liknande. Då finns inte ens något alternativ. )
TS, var inte bitter vill jag också säga... det finns massor av bra män. Släpp bara på utseendekrav så bara dräller det med fantastiska män där ute.