• Anonym (M)

Att vara gift och gemensamt ta hand om hus och hem verkar vara himmelriket

Anonym (ensamstående i 15 år) skrev 2018-05-07 00:38:52 följande:

Det är inte för sent men jag vill inte ängre. jag har tappat all lust att ge en man en chans då jag inte tycker att det finns bra män längre. Bitter kanske jag låter men det är jag inte. Jag har ett bra liv med mina barn och vill inte längre ge tid åt en man som inte kan ge mig det jag behöver. 

Det verkar finnas väldigt få bra män som är äkta i sina känslor och i sitt sätt. 

Sen tvivlar jag starkt på att en man ska älska och vara rädd om mina barn på riktigt. Det tror jag inte finns helt enkelt. Jag tror inte en man som inte är biologiskt far kommer älska någon annans barn med hjärtat. Det är huvudanledningen till att jag hellre lever ensam utan partner. 

Men ändå tror du att alla par du ser har det så fantastiskt att de omöjligen kan bli trötta, utbrända, deprimerade och utslitna? Hur går det ihop med att du tror att de finns väldigt få "äkta" och bra män?

Har inte barn än, men en fantastisk blivande man som jag är säker på kommer bli en superpappa. Du har förnodligen rätt i att vårt föräldraskap kommer underlättas av att vi är två, och två som kan samarbeta på ett bra sätt. Men man får ju samtidigt lov att kompromissa på andra saker, alltid en annan (vuxen) person att ta hänsyn till och fatta beslut med.

Måste också inflika att det är klart man kan bli trött, uttbränd, deprimerad och utsliten trots att man är två. Det är ju inte som att alla faktorer som bidrar till sådant magiskt försvinner för att man lever i tvåsamhet.
Svar på tråden Att vara gift och gemensamt ta hand om hus och hem verkar vara himmelriket