Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Mjukglassmaskin för hemmabruk?

Rymdmoln skrev 2018-05-05 20:45:10 följande:
    Arla har ju någon slags mjukglass på förpackning. Det inkluderar inte en masking men kanske ändå kan vara ett alternativ. Den kom 2013 tror jag men jag såg den på mitt ica för någon vecka sen :)

www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2013/pressrelease/unikt-foer-alla-glassaelskare-mjukglass-hemma-arla-goer-det-moejligt-854732/
    Den finns ju inte kvar längre. Alls alltså, inte bara pga säsong.. Eller har de plockat fram den igen?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Rymdmoln skrev 2018-05-05 21:31:58 följande:
    Vad konstigt :/ är typ hundra på att jag såg den förra veckan? Kan det finnas kvar batcher som de vill sälja ut?

Hmm... mest troligt kanske är att jag misstagit en förpackning för mjukglass. Synd för jag var lite nyfiken på den hann du smaka den?
    Jag tror inte de har något kvar. Jag har inte sett den på 2-3 år, men jag är inte säker på när de tog bort den. Den efterfrågades på arlas konsmentforum i juni 2017, och då var den borttagen engit svaret, så förmodligen blev det inte mer efter 2016 års säsong. Men det är en gissning.

Jag hann smaka vanilj, choklad och päron-varianterna. De vär väl ok så där. Smakade typ GB big pack, fast mjukglass. 
  • Aniiee
    K Kalle skrev 2018-05-06 10:05:32 följande:
    Har inte sett den, men jag bor i Norrland. Här har vi Norrmejerier och inte Arla.
    Tror inte Norrmejerierhar mjukglass heller, iofs.
Svar på tråden Mjukglassmaskin för hemmabruk?