Mjukglassmaskin för hemmabruk?
Jag såg en från Net on Net som verkar bra, Waves nånting, men den har de såklart slutat sälja. Finns någon annan som gör bra/god glass med bra konsistens och som är lätt att hantera (för vuxna).
Jag såg en från Net on Net som verkar bra, Waves nånting, men den har de såklart slutat sälja. Finns någon annan som gör bra/god glass med bra konsistens och som är lätt att hantera (för vuxna).
kolla youtube. den kass ,tyvärr bra= dyr dyr
Man måste vara mycket noga med rengöring av mjukglassmaskiner om man inte vill ha otrevliga bakterier i dem.
Så om du inte har glassparty varje vecka och älskar att plocka ner maskinen i sina smådelar en gång i veckan och hygiendiska så tror jag att det är bättre att köpa mjukglass i kiosken.
en bra ide är ju hyra en ! finns bara googla perfekt till bröllop ,sommarkalas mm
kolla youtube. den kass ,tyvärr bra= dyr dyr
Såg ett Youtube klipp på den jag funderade på och den verkar bra.
Hygien: precis som när det gäller matberedare och mixers så diskar man såklart alla delar som kommit i kontakt med smeten.
Finns det nån variant där man kan göra mjukglass av färdig glass?
Den finns ju inte kvar längre. Alls alltså, inte bara pga säsong.. Eller har de plockat fram den igen?
Jag tror inte de har något kvar. Jag har inte sett den på 2-3 år, men jag är inte säker på när de tog bort den. Den efterfrågades på arlas konsmentforum i juni 2017, och då var den borttagen engit svaret, så förmodligen blev det inte mer efter 2016 års säsong. Men det är en gissning.
Jag hann smaka vanilj, choklad och päron-varianterna. De vär väl ok så där. Smakade typ GB big pack, fast mjukglass.
Arlas mjukglass var inte alls god så ni missar inget.