Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

marsen skrev 2018-05-17 04:57:48 följande:

Hepp... Hade 10 förvärkar mellan 03-04 sen tog dom tvärslut. Var upp på toa och gjorde nummer två till och med och hoppades att det skulle vara starten. Tji fick jag. Bara att somna om och masa sig upp på föreläsning sen då! :D

Men då är det säkert dags snart. Hade ju också förvärkar från 16 tisd eftermiddag till onsd morgon, sen försvann de några timmar och började komma tillbaka kl 14 på em, som rätt snart gick över till värkar.
  • Inga bekymmer
    pandoraDiem skrev 2018-05-17 10:21:59 följande:

Hur länge hann du vara inne på förlossningen förresten innan han tittade ut?

Kom in ca 22:30 så 2 timmar och 10 min. Vi valde Karlskoga istället för Örebro, vilket blir dubbelt i restid, ca 40 min. Men det är det värt för lugnet här och att min man får sova kvar:)
  • Inga bekymmer
    Copycatkid skrev 2018-05-17 10:30:05 följande:

Åh grattis! Vad strongt att du var hemma så länge, grymt jobbat :D

Tackar!:) Trodde faktiskt inte att jag skulle öppnat mig så mkt som 8 cm. Svårt att avgöra för värkarna pendlade väldigt både i intensitet och tidsintervall. Men när de sa 8 cm så tänkte jag att det inte var nån idé att ta bedövning. Andra barnet tog bara en timme från 5 cm tills han var född, så hann inte med ryggbedövning jag ville ha då.

Den här tog ju två timmar från 8 cm tills han var född, så lite kämpigare mot slutet. På det stora hela en rätt kort förlossning ändå!:)
  • Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-17 11:24:03 följande:

Åååh stort grattis!!! Vad bra det går för alla! Hoppas det håller i sig :)

Tack:) Snart är det din tur!!:)
  • Inga bekymmer
    12345hopp skrev 2018-05-17 11:59:43 följande:

Grattis!! Så himla mysigt. Jag hann aldrig heller ta någon bedövning utom lustgas första förlossningen, får se hur det blir denna gången. Men man känner sig nästan lite stolt att man klade av smärtan ändå! Häftig känsla :) var detta ditt första barn?

Nej, detta var vår tredje pojk!:) Vårt första barn tog jag ryggbedövning men förlossningen då var lång. Andra barnet var jag öppen 5 cm när vi kom in, sa direkt då att jag ville ha ryggmärgsbedövning, men hann inte med för en timme senare var han ute. Min reaktion då var: Nu vet jag att det GÅR att föda utan bedövning, hehe:) Så jag var lite inställd på det denna gång. Så när de sa 8 cm så tänkte jag lustgas men inget mer. Tycker inte lustgasen bedövar direkt men man får något att göra under värken. Denna var lite kämpigare än andra barnet som kändes som han bara pluppade ut:) Vattnet gick den här gången på slutet under en krystvärk, det sa splash!
  • Inga bekymmer
    Linnet1976 skrev 2018-05-17 12:22:48 följande:

Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.

Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.

Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.

Oj, oj! Vilken pärs! Men tur att allt gick bra tillslut! Stort grattis till sonen:)
  • Inga bekymmer
    ida maria skrev 2018-05-17 19:25:49 följande:

Hoppar in här...

Har BF 24/5 så 38+6 idag. I förmiddags kom en blodig del av slemproppen och sedan i eftermiddags har jag haft lite oregelbundna värkar, mellan 6 och 10 min emellan, men inte alls speciellt onda. Frustrerande, vet knappt om det är på g eller inte?

Med mina två första gick vattnet först så då var det ju bara att åka in... Men den här trean vill helt enkelt va lite egen :)

Ja, det är typiskt nr 3:) Lite samma för mig om du läser mina andra inlägg på slutet. Och flera andra som säger lika om 3:an. Den är lurig. Men din är säkert på g snart, snart! Om inte inatt så kanske imorgon...:)
  • Inga bekymmer
    ida maria skrev 2018-05-18 06:20:42 följande:

Åkte till slut in vid nio igår kväll, 6 min mellan ganska milda värkar. Iom de andra varit snabba ut vill jag ändå kolla läget. 3cm... efter ctg vid 22:45 fick jag ändå välja själv om jag ville stanna en stund och se vad som händer eller åka hem. Tur vi stannade, kl 12 gick vattnet och sen han vi knappt in på förlossningsrummet innan hon var ute på två krysstvärkar 12:27...

Det var dags med andra ord, men ett helt annat förlopp än med mina två killar på 6&8.

Grattis! Så bra att ni åkte in och sen inte åkte hem igen!

Hoppas att ni mår bra:)
  • Inga bekymmer
    Isabelle1717 skrev 2018-05-17 22:34:02 följande:

Vad roligt det är förresten att läsa och följa med er alla

Är det någon av er som fått barn tidigare som inte hade några känningar men att det sedan bara körde igång? Eller är det oftast så att man har känningar i dagar/vecka/veckor innan? Undrar också om det är någon annan som känner som jag, dvs typ inget (har bf 26 maj), och väntar sitt första? Det är egentligen inte jobbigt att vänta men man kan ju inte riktigt tänka på så mkt annat just nu Mvh, en som letar tecken i form av inga-tecken

Med vårt första barn hade jag inga känningar förrän det var dags tre dagar före Bf. Tror det är ganska vanligt. Det tog sin tid och han kom sen 2 dagar FB. Lite förkänningar med 2:an. Mycket förkänningar/sammandragningar med 3:an.
  • Inga bekymmer
    ida maria skrev 2018-05-18 15:16:41 följande:

Ja det tror jag också, å då gäller det att stå på sig även om man inte känner att omgivningen är övertygad!

Ja, precis så:) Till mig sa de denna gång när jag ringde och sa att det var 6 min mellan värkarna (men ganska intensiva) att jag nog var i latensfasen och att de rekkommenderade att åka när det var 2 min mellan värkarna. Men jag sa då att vi inte ville vänta så länge eftersom sist åkte vi när det var 3 min emellan och då hann vi bara vara där en timme och vi hade 40 min att åka med. Mina värkar denna gång var så oregelbundna, i bilen pendlade de mellan 2-5 min.
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?