Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
Tack :) ja fint väder har vi så skönt att kunna vara ute lite o låta 2-åringen springa av sig i trädgården :)
Tack :) ja fint väder har vi så skönt att kunna vara ute lite o låta 2-åringen springa av sig i trädgården :)
I vecka 30 blev jag inlagd 8 dagar på grund av värkar.
Tappen var påverkad och jag var öppen ca 2cm. Efter bricanyl sprutor och kortisonsprutor och dropp i 4 dar så lyckades som stoppa det och jag fick efter 8 dar åka hem med order att vila till fulla v.36.
Så jag undrar om jag ska höra av mig till förlossningen och om jag kanske är i latensfasen ?
Har bf idag
Nä, sambon följer utvecklingen av tappen med jämna mellanrum med start i typ vecka 36. Så massor har hänt med den sen dess.
Näe, precis. Men tappen är väll inte helt utplånad förrän bebis är "där nere" va? Den blir väll inte utplånad om bebis huvud ligger rörligt? Det jag menar är att jag kanske inte kommer att ha en helt utplånad tapp förrän jag är på förlossningen om inte bebis fixerar sig innan?
Min andra fixerade sig inte förrän i utdrivningsskede.
Jag diskuterade med min BM om förvärkarna. Hon sa att om dom ens ska ha någon som helst effekt på tappen mm ska dom hålla i åtminstone en minut åt gången, oavsett hur tätt dom kommer! Så nu klockar jag bara för att veta om det är bra eller onödiga förvärkar...
Grattis alla som fått bebisar!
Här händer inte mycket. Tvingade mig till en utflykt idag, har väldigt svårt att röra mig men det går ju inte att sitta inne idet här vädret. Har inte haft riktiga förvärkar på 10 dagar, men huvudet trycker nedåt hela tiden samt onda sammandragningar, blodblandade flytningar - inne på två veckor nu, yes! Och så har nätterna blivit värre. Måste gå upp och duscha ryggslutet och höfterna. Orkar inte mer. Bebisen har varit fixerad sen vecka 34 vilket jag tror är ovanligt för en 3:e gångs föderska.
Som sagt var, detta är nytt för mig. Förra förlossningarna startade med en gång så att säga. Vill bara känna de här riktiga värkarna snart. Sjukt att längta efter det.
Har ringt förlossningen och dom sa att det verkar vara igång och att jag ska försöka hålla ut så länge jag kan hemma. Ta alvedon, ta ett bad osv
Har tagit alvedon men alltså ett bad?! Kunde inte stanna kvar.. fick panik.. ja måste gunga o röra på mig. Kunde ta en snabb dusch vilket heller inte hjälpte eller va skönt..
kan knappt skriva klart.. dom kmr så tät. Uppgraderar senare
Wohoo! Låter ju onekligen som att det är dags!! Färdknäppen fungerade för dig alltså, här är den useless! :D Lycka till!!
22:36 inatt kom vår som till världen, helt perfekt!
Efter att ha haft väldigt glesa, men onda värkar, sedan ca 14 tiden igår ökade allt vid 20 tiden. Väldigt onda värkar som kom var 10:e min, vid ca 22:30 ökade de i frekvens men dock inte lika intensiva. In på förlossningen 00:35 o när de undersökte vid 1 tiden va jag öppen 6 cm, efter bara kanske knappt 20 min till va jag helt öppen. Efter 4 krystvärkar kom vår efterlängtade lilla Elise 01:41 o familjen blev med ens komplett <3
Min slempropp lossnade igår och har kommit i omgångar. Tror att en del lossnade för några dagar sen men är inte säker. Nu är jag dock säker. Det jobbiga är ju att den kan lossna flera dagar innan det är dags.. Har inte gjort det tidigare men denna 3:a känns ju mycket lurigare. Nu börjar jag bli otålig känner jag. Ändå har jag 5 dagar kvar till BF. Maken frågade om vi skulle informera svärmor och jag bara: Absolut inte!! Då är hon här om en timme, sa jag. Vet att hon har en väska packad bredvid sängen och mobilen på hela tiden, så tänker inte att vi ringer förrän vi vet att det är på gång på riktigt. Annars stressar hon upp sig så. Vill gärna inte ha fler än min man i närheten när värkarna börjar komma!!