Inlägg från: Copycatkid |Visa alla inlägg
  • Copycatkid

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

LakritsMatte skrev 2018-05-25 20:18:43 följande:

GRATTIS!

Vi kom ju in vid 8.45. 2,5 cm öppen. 4 värkar per 10 min. Lustgas. Fick epidural 12.30, välkommen värkvila.

13.50 skulle jag upp på benen och kissa och då gick vattnet! De undersöker, 4 cm öppen, sätter skalpelektrod på andra försöket (först tog den bara i håret som är jättelångt och tjockt!). Men 14.15 skriker jag att jag måste krysta och då är jag öppen 8 cm!! Tog också bara tre-fyra krystvärkar här så var hon ute, 14.28. 52 cm lång och 3980 gram!

Jag fick stygn på 2 ställen, dock bara grad 1-2 så lite lindrigare än första gången till och med. Men en rejäl adrenalinkick blev det för jag var inte beredd på att det skulle gå så fort. Var alldeles skakis efteråt, hua! Väntar nu också på barnläkarundersökning, borde bli av inom en halvtimme sen får vi också sova hemma!

Vilka snarlika förlossningar vi fick marsen! Grattis igen!

Åh grattis! Vad skönt att den sista hinnsvepningen gjorde susen så du slapp gå med foglossningen längre! Åh jag är så taggad nu, håller tummarna för att det är min tur snart :)
  • Copycatkid

Hur går det för oss andra som är kvar? Har ni några tecken eller icke tecken? :)

Själv är jag på bf+8 och gick in i v.42 idag, exakt en vecka kvar till igångsättning om det inte startar innan.

Trodde det kunde vara något på g igår eftersom de ljusrosa flytningarna kom tillbaka och höll i sig hela dagen, onda förvärkar ganska tätt och så fick jag springa på toa flera gånger (vilket jag aldrig gör utan det har varit max 2ggr per vecka och då efter att jag tagit magmedicin för att få det att funka) men allt har avtagit idag och nu känns förlossningen avlägsen igen tyvärr!

• Copycatkid
    Isabelle1717 skrev 2018-05-26 14:14:03 följande:

Jag har bf idag <3 men kom precis från gymmet. känner ingenting (förutom sammandragningar som vanligt..). Blir nog ingen bebis denna helgen men min barnmorska trodde inte att jag skulle behöva bli igångsatt utan att det nog snart slår till när som helst utan något direkt tecken..menmen..vi får se. Känns dock inte direkt jobbigt, mest spännande och pirrigt, lite nervös med, första gången och allt

Är det jobbigt för dig copycatkid, att gå över tiden och vänta?

Varför trodde barnmorskan det då? :)

Kan säga att det spännande och pirriga du beskriver har för mig gått över helt och känner typ bara skitsamma nu, de sista dagarna här har varit mer påfrestande än jag velat inse tror jag :/ har ju sån jävla foglossning så jag kan inte heller göra något för att fördriva tiden utan jag bara ligger och väntar som en strandad val haha! Men har ställt in mig på igångsättning nästa lördag så ska försöka sova mig igenom dagarna dit hade jag tänkt :D

Håller tummarna att du slipper gå över lika länge som jag iallafall!
  • Copycatkid

En liten uppdate från mig idag, har haft vattniga flytningar hela dagen och tyckt att det ibland kommit små vågor och nu är jag inne på förlossningen för kontroll och det visade sig vara fostervattnet som sipprade! Så nu ska jag tillbaka på kontroll igen imorgon vid 15 men barnmorskan här hoppades att det skulle dra igång av sig självt innan så hoppas hoppas :D har förövrigt inte känt något sen igår som skulle tyda på att det närmar sig så blev ganska snopen när det visade sig vara vattnet!

• Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 05:43:53 följande:

Här ligger man nu vaken och har rätt milda men täta förvärkar sedan 04.30. Absolut inte så smärtsamma än, men blir saaaaakta lite mer känning efter varje gång. Vet inte alls varför eftersom varje tidigare gång varit lur (!) men denna gången känns det som det är på G! Ska försöka uppdatera under dagen! Hoppas hoppas hoppas på morsdagspresent i form av en lillebror!

Hur går det för dig, har det blivit tätare? Kraftigare? :)

Vaknade nu med pyttelite molvärk så tror inte det blir bebis för min del idag men hoppas det är din tur istället!:D men känns skönt att jag blir igångsatt senast tisdag om inget händer så oavsett så är det bara två dagar kvar istället för en hel vecka till!
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 07:41:41 följande:

Det har absolut blivit kraftigare! Men inte ohanterbart än. Har inte klockat men kommer regelbundet och ganska ofta som det känns Har nu väckt sambon så vi kan ha en lugn frukost och lämna sonen i lugn och ro till barnvakten. Sen får vi se!!

Åh vad spännande!! När börjar man klocka värkarna? Jag väntar ju första så har ingen aningen när det är läge att börja :) känner på mig att du får en morsdagbebis!
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 07:53:44 följande:

Ok! De väntar alltså till tisdag för igångsättning? Hade inte koll på hur länge de låter en gå, trodde det brukade ske inom dygnet om fullgånget. Vad ska kontrollen vid 15 innebära för dig?

EhxJ skrev 2018-05-27 07:58:19 följande:

Jag tänker att det är värt att göra det mer när jag behöver flåsa och andas igenom dom. Nu är de ömma förvärkar, men fortfarande helt hanterbara. Ligger i sängen och väntar på att sambo och sonen ska komma med morsdagfika på sängen. Hahaha, känns roligt eftersom jag fick väcka honom både för att jag varit vaken sen 04 och är hungrig, men även så vi skulle hinna mysa innan det ev sätter igång på riktigt. Har två sjusovare annars i familjen! <3

Tydligen är det tre dygn här, trodde det var max två men tydligen inte. Blir lite fundersam också då jag är 99% säker på att det började sippra redan lördag eftermiddag men hon skrev ändå igår 10.00 så.. kontrollen innebär att jag tar temp, blodtryck, puls och ctg så man ser att det inte blir nån infektion, tar även tempen här hemma och håller koll :) ja men det är ju en bra indikation! När det blir värre än att man kan chilla igenom det!

Haha men vad mysigt ändå! Gulliga dom är som är uppe och fixar :D
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 09:57:14 följande:

Mer och mer ont. Har tagit dusch och alvedon men blir ändå värre. Nu känner jag att jag inte klarar att hålla upp humöret för min supergulliga 2åring för det gör för ont. Andas igenom men inte börjat gråta och flåsa än. Så nu planerar vinst sambon åker med sonen till farmor. Tycker det känns mycket skönare att få ha ont utan att tänka på hur han ska reagera.

Det känns ju onekligen som att det är the real deal för dig! Gud vad spännande! :)

Ja jag kan tänka mig att det känns bättre om han åker till farmor så du och sambon kan fokusera helt på dig och få dig igenom värkarna!

Nej ingenting här längre, bara vågor med vatten då och då så jag får se vad dom säger på kontrollen sen.
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 15:30:46 följande:

Nu vill jag svära alla svordomar som finns! Har varit en jättejobbig dag med massa förvärkar och är helt slut. MEN nu verkar det ju som om detta var bara sjukt mkt lurendrejeri det här med. Har inte blivit till några förlossningsvärkar, utan är här hemma nu med bara en skitöm mage och trött humör. Kom igen kroppen! Gör det på riktigt och bara sluuuuuuta med detta fjantiga och onödiga som inte verkar leda någonstans. Orkar inte!!

Men suck! Hade varit så skönt om det var super tydligt att det var på riktigt, dessa falskalarm gör en ju så sjukt utmattad och otaggad! Håller tummarna för att din kropp bara behövde en kort paus och att förlossningsvärkarna sätter igång. Själv kom jag precis hem från kontroll och allt såg bra ut så fick ny tid för kontroll imorgon igen.
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-28 16:52:45 följande:

Ja verkligen rätt personal! Alltså det är skrattretande vilken skillnad rätt bemötande gör för mitt humör! Sitter just nu ute på en sten i skogen efter en minipromenad, har jätteont i magen men känner ändå så sjukt stark och glad för jag fått stöd och vet att de hjälper mig in jag vill. Då blir smärtan sååå mkt lättare att hantera! Hahaha, jag låter verkligen schizofren här i tråden jag! Men rätt bemötande är verkligen sååå viktigt för mig <3

Gud vad skönt att höra att du är gladare och att förlossningen var så himla bra! Det är ju ändå dit du ska när det är dags så man vill ju känna sig bekväm och hörd av dom :) själv var jag på ännu en kontroll idag som såg bra ut så vi fick tid imorgon 09.00 för igångsättning. Känns både bra och dåligt, vet att jag hade velat vara hemma under värkarbetet egentligen men nu blir ju allt på sjukhuset. Hoppas det går smidigt utan komplikationer bara! Håller tummarna för att det drar igång av sig självt för er här inne snart så vi får våra bebisar i maj som planerat :D
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-28 18:04:46 följande:

Förstår att det känns tråkigt med igångsättning när man hoppas på att vara hemma.. men tänk att du får träffa din bebis imorgon!!! Vad fantastiskt! Det kommer nog gå bra ska du se. <3 Men sen är det ju bra att vara på plats på förlossningen och nära till all typ av hjälp och stöd om det skulle behövas! Stort lycka till och hoppas du får sova gott inatt och ladda krafterna. Håll oss stackare uppdaterade om du orkar! Denna tråden har blivit en del av vardagen för mig i väntans tider nu.

Ja det är sant :) och lite skönt att man får se att bebisen mår bra hela tiden, efter vattnet gått här har hon varit betydligt lugnare i magen vilket gör en lite orolig så!

Juste, jag fick ju en ?misslyckad? hinnsvepning förra onsdagen, där hon inte nådde ordentligt men den kvällen började jag få ljusrosa flytningar som sen ledde till att vattnet gick. Kan ju hoppas din hinnsvepning får igång något iallafall då din var lyckad :D
  • Copycatkid

Kan ju uppdatera hur det gick för mig :) hade ju inbokad igångsättning 09.00 den 29/5 (BF+11) pga vattenavgång, men vid 03.00(efter 1h sömn) vaknade jag av en stark värk, det kom ett par till innan jag kände att jag behövde gå upp. Gick upp och tog alvedon och försökte vila men det var omöjligt så jag började klocka och hade då ca 3min emellan värkarna. Gick på toa igen och upptäckte teckenblödning så ringde förlossningen vid 4 och hon sa dusch och äta något sen ringa när det blev värre, väckte sambon vid 5 och vi var inne på förlossningen 06.30 och var då öppen 4 cm så vi fick stanna :) fick antibiotika påkopplat för att jag hade vattenavgång tre dagar innan. Bm kände att hinnan måste brustit högre upp och att det var därför det sipprat så lite för det fanns hinna över bebisens huvud som hon tog hål på för att snabba på det. Efter ca 4-5 timmar med täta smärtsamma värkar så hade jag inte öppnats mer så det beslutades att kopplas in värkstimulerande och då ville jag även ha eda så jag kanske kunde vila lite emellan värkarna för jag hade ju bara sovit en timme. Men edan tog bara på ena sidan och efter ca 20min gjorde värkarna fruktansvärt ont igen och min foglossning i höften ballade ur och gjorde ondare och ondare. Öppnade mig 6cm på 45min och sen började jag krysta, det kändes lite kaos men efter ca 1timmes krystande kom en tös ut på 4165g och 53cm lång. :D vi var tvungna att stanna på BB två dagar för extra kontroller av lilltjejen pga vattenavgången men hon mår bra!

Lycka till alla ni som är kvar och hoppas inte väntan blir allt för lång! :D

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?