Inlägg från: Copycatkid |Visa alla inlägg
  • Copycatkid

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hoppar gärna in här jag med! Väntar mitt första barn med bf 18maj. Har haft mycket sammandragningar och förvärkar, tom så bm bokade om våra tider så vi skulle ?hinna? med allt och nu går man bara här och väntar haha. Har extrem foglossning så har varit sjukskriven sen v.25 så har tröttnat för läääänge sen :D

• Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-04 01:31:58 följande:

Värsta är när barnmorskan säger "det blir nog när som helst nu" så får man vänta i två veckor till.. Man tror ju liksom att dom har rätt och kan sin sak. "Jag tror inte att vi ses vid nästa inplanerade besök" Johodu! Och gånger efter det också ;D

Jaa eller hur! Haha känns som jag kommer gå över två veckor bara för att hon sa så ;D
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-04 12:52:27 följande:

OM man överanalyserar! Bara jag går på toa två gånger samma dag tror jag att jag har tarmtömning inför fl :D Skulle vara overhappy om jag också kunde känna lite molvärk för att få upp hoppet lite. Men jag har fasiken INGA förkänningar. Har dock inte haft det med mina två tidigare heller. En pyttepytte del av slemproppen lossnade i måndags och då tänkte jag HALLELUJA! Men den verkar sitta där den sitter. Hrmpf.

Ja men visst överanalyserar man allt! Hade önskat så att min slempropp hade kommit nu så man iallafall kan få en skymt av att förlossningen är nära :) har inga tecken heller nu utom mensvärk på kvällarna men som alltid gått över när jag vaknar.. är trött och sover väldigt mycket också men det kanske beror på att jag är uttråkad av väntan haha. Känns som om man hittat på allt och att det inte kommer komma nån bebis :D
  • Copycatkid
    Neysie skrev 2018-05-04 16:23:10 följande:

Åh tycker det är så svårt med dessa förvärkar och känningar. Har gått hela dagen med molvärk i ryggen som vid sammandragningar gjort riktigt ont. Vet inte om jag borde ringa förlossningen och rådgöra eller vänta på ifall det börjar göra ondare? Det sitter mest i ryggen. Som ett band som spänns åt så man nästan går av.

Tycker också det är lurigt med förvärkarna, hade jätte regelbundet en kväll och kunde klocka 2-3 min mellan men sen klingade det av :/ ditt låter ju dock som det kan vara på g med tanke på känslan av ett band som du beskriver, har läst att många känner förlossningsvärkar på just det sättet! Det skadar ju aldrig att ringa och rådfråga, dom är ju proffs så dom kan säkert säga vad dom tror, håller tummarna för att det är på G nu för dig :D
  • Copycatkid

Hej alla och grattis ni som fått era små! Själv har jag status oförändrad tyvärr, förvärkar till och från genom dagarna och känns som bebis aldrig kommer komma! Var hos bm idag och lillan låg så långt ner med huvudet att hon fick hämta ultraljud + en kollega för att de skulle hitta huvudet haha :D känns ju som ett litet steg i rätt riktning iallafall! Är på bf-4 idag och räknar sten hårt med att gå över nu eftersom alla förvärkar varit falsklarm, suck..

• Copycatkid
    LakritsMatte skrev 2018-05-14 16:51:28 följande:

Här har det också avtagit och vart lugnt sen jag sov middag vid ett... suck. Ska bog ringa min BM på onsdag och be om en till hinnsvepning i slutet av veckan, för sen har jag ingen tid till henne förrän 31/5...

Fy vad segt :( kan man be om hinnsvepning så tidigt?(hade för mig du hade bf i slutet på månaden?) Min bm sa att det inte blir aktuellt förens nästa vecka när jag ska dit igen och då är jag ju på bf+ några dagar. Har din bm undersökt sin tapp eller så? Väntar första här så har noll koll haha :D
  • Copycatkid
    LakritsMatte skrev 2018-05-14 19:30:06 följande:

Jag fick en hinnsvepning i fredags, var då i v 37+5. Tappen var 1,5 cm öppen, mjuk men inte helt utplånad, kanske 4 cm kvar sa hon. Men det hjälper ju lite att jag går på kryckor pga foglossning samt satt och grät hos BM, och att hon inte kunde känna bebisen pga mina förvärkar som triggades så fort hon klämde på magen...

Det är ju dock generellt svårare att hinnsvepa på förstföderskor eftersom tappen oftast inte är lika påverkad som på omföderskor. Min tapp var 1 cm öppen redan i v 33. När jag väntade första barnet försökte hon tre gånger att hinnsvepa men inte ens sista gången (i v41+2) kunde hon komma in för tappen var inte alls öppen. Blev igångsatt i v42+1 (med väldigt lyckat förlopp!).

Jaha se där! Min bm har inte ens kollat min tapp trots smärtsamma förvärkar :( har också kryckor så vet hur förjävligt det är med foglossning, känns som man brutit bäckenet! Hon sa att vi skulle diskutera hinnsvepning nästa vecka.. skönt att du hade ett lyckat förlopp med igångsättningen förra grav, är nervös över att bli igångsatt eftersom man hört att kroppen kan slå bakut så skönt när man hör att folk tyckt det gått bra :) är nervös över att föda med den foglossningen jag har också, hade du det förra graviditeten också och hur gick det? Jag kan ju absolut inte byta ställning ofta och jag kan ju inte röra mig knappt något :o eller nån annan som haft extrem foglossning och fött innan, hur gick det med bäckensmärtan under förlossningen?
  • Copycatkid
    LakritsMatte skrev 2018-05-14 21:01:50 följande:

Ja min igångsättning gick som en dans! Tog lite tid att verkligen komma igång bara, kanske 12 timmar efter första dosen cytotec innan värkarna blev ordentliga men sen gick vattnet av sig själv utan nån ballongkateter eller annat strul, sen följde tappen öppningskurvan jättefint! Bebisen föddes ca 12 timmar efter att vattnet gick.

Jag hade inte foglossning förra gången, men värkarna gör mycket ondare än foglossningen så jag misstänker att den smärtan blir sekundär vid förlossningen, om inte annat så lär lustgasen ta bort den :) (känns precis som du beskriver att något känns brutet i höften!)

Åh vad skönt att höra, blir jag igångsatt är ju det där dröm scenariot iallafall! :D ja jag hoppas det blir som du säger, att man inte tänker på den! Fy alltså, foglossning önskar jag inte ens min värsta fiende! Ja jag ser fram emot lustgasen iallafall haha ;D
  • Copycatkid
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:23:12 följande:

Oh, spännande! Lycka till!

Hur långt har ni här i tråden till förlossningen? Vi har ca 50 min.

Vi har ca 7 min så vi bor vääldigt nära vilket är skönt :) min syster höll på att föda båda sina i bilen påväg till förlossningen så ifall att det går snabbt för mig med så känns det tryggt :D
  • Copycatkid
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 22:10:25 följande:

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

Åh håller tummarna att allt går bra och att du alldeles snart har bebis i famnen :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?