Inlägg från: Lanza2017 |Visa alla inlägg
  • Lanza2017

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

lillainna skrev 2018-05-19 12:49:07 följande:

Igår kl 17:27 föddes min guldklimp, 3665kg perfektet.

Efter en väldigt långdragen förlossning men det är han mer än värd! <3

Jätte stort Grattis vad kul o bra kämpat :))
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-05-20 18:20:58 följande:

Hej alla! Här har ni en som håller på att bli galen, litar inte alls på min kropp längre! Igår fick jag ?riktiga? värkar som verkligen tryckte på, gjorde ont i svanken och jag var tvungen att andas och gråta igenom. Mådde illa och har fått gå på toa (nr2) 5ggr! Men ingen diarré utan bara körig mage efter värkarna. Har inte sovit ngt på natten förutom fläckvis mellan värkarna. Började kl 22. Vid 03-04 var de 3 min mellanrum. Tänkte jag skulle ringa förlossningen och åka in på morgonen... MEN då började värkarna komma med först 10min mellanrum, sedan 20min, sedan 1h. Idag har det kanske varit varannan timme? Men så starka att jag inte kunnat gå, gråtit och knappt kunnat andas. Nu har det inte kommit ngn värk på 3h!?!? Så känns som det stannat av. Alltså varför gör kroppen såhär??? Man blir ju helt slut! Och jag litar inte på något nu.. hur när blir det på riktigt?

Någon annan som känner igen sig? Tror ni det är snart på g eller ska jag räkna detta till hopplösa pinvärkar/förvärkar med? Kändes verkligen riktigt...

Jag känner igen mig så, håller på o bli galen vetinte vad min kropp håller på med längre, förvärkar eller värkar sammandragningar som gör ont trycker på o ont i ryggen, svanken till och med låren värker... samt fram rejäll mensvärk och så håller det på i timmar för att sen typ avta nästan helt.. blir galen snart och är på bf+1 så känns så där seeegt trodde verkligen inte jag skulle gå över tiden med alla förvärkar o sammandragningar jag haft sen veckor tillbaka, slemproppen har släppt i ett par dagar och igår var den blodig så jag hoppades verkligen, men icke sa nicke :))

Hoppas verkligen det sätter igång för alla oss snart håller tummarna ;)
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-05-20 19:45:13 följande:

Åh låter ju verkligen likt som det varit för mig! Gjorde ont ner mot låren oxå för mig. Hur länge har dina förvärkar/värkar/onda sammandragningar känts så? Är det varje dag?

Jag har ju oxå haft onda sammandragningar / förvärkar innan men de var mer som mensvärk. Detta var ju precis som jag minns (och så som min sambo minns när han ser mig) under förra förlossningen. Nu med nr 2 tänkte jag det inte skulle bli långdraget.. men som sagt. Känns som jag inte vet ngt längre. Är BF - 5

Det senaste har varit i princip varje dag... så himla segt bara, har varit sjukskriven på grund av påverkad livmodertapp så alla trodde jag skulle föda för länge sen o nu är man en dag plus på bf....

..sist så satte det igång under natten och nästa dag var hon ute,, nu vet jag inte när ja ska åka in ens?!?

För varje gång jag tror det är på riktigt så klingar det av!!

Ja tråkigt nog fattar jag inte heller vad som händer längre eller om jag ens känner igen min kropp?! när födde du sist var det innan eller efter bf? vet du vad det är för kön?
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-05-20 20:12:20 följande:

Åh så likt det känns! Har denna graviditet oxå varit sjukskriven sedan v27 (!) då jag fick åka in till förlossningen och få bricanyl för att stoppa sammandragningar då tappen var förkortad. De sa till mig med att jag ev kunde få för tidigt... MEN här är man nu fullgången och less och redo. Är ytterligare en son så som vi kunde se på ultraljud. Vet du kön?

Förra graviditeten var helt annorlunda. Hade inga förvärkar då alls och kunde vara fysisk aktiv tills typ BF. Sonen kom då BF + 15 och det startade med värkar på natten som höll i sig och nästa dag var han ute. Alltså inget lur som denna gång.

Precis som du känner jag att det är problem med att jag inte vet när jag ska åka in eller ej till förlossningen. Både jag och min sambo var ju redo inatt med kläder på osv. Men sen tänkte vi att det vore bra att vila lite hemma så länge det kändes ok... och då klingade det ju av som sagt! Hahahah. Kommer säkert föda hemma nu för jag kommer inte tro det är dags när det verkligen är dags.

Hur har du gjort på dagarna när värkarna kommer? Inatt/idag har jag ju typ krävt att sambo ska vara nära för att trycka på knän/i svanken för annars vet jag inte hur jag skulle klarat värkarna. Imorgon är jobbdag för honom och vill ju inte vara ensam med massa värkar, men kan ju inte tvinga han vara hemma när inget leder ngnstans heller kanske..

haha ja så likt vi har det typiskt nog.. väntar en son nu enligt ultraljud och har en dotter sen innan :))

Jag hoppades på att han skulle komma lite som hon innan bf o inte efter..

ja vi kanske inte heller åker in i tid så får man föda hemma istället haha sa det även till bm, är ju livrädd o inte hinna in bara för att jag inte längre vet när det är

på riktigt.. tillslut när det väl gäller så sitter jag väl där hemma i soffan o väntar på att det ska klinga av åter igen.. riktigt segt o jobbigt!

som du säger så hade jag oxå velat ha mannen hemma för trygghetens skull men det känns ju onödigt när det ändå inte sker mer än så, kan ju inte be han stanna varje dag för att det ska klinga av sen, jätte seegt..

Hoppas bara att detta startar nu på

riktigt ngn gång men även då kommer jag väl ringa in o va orolig över att det åter igen stannar upp!

åhh vi får alla uppdatera varandra hur det går och även om ngn åker in till bb det ger en själv lite hopp iaf att detta är över snart, vetinte hur mkt ork jag kommer ha kvar när det väl sätter igång på "riktigt" :D
  • Lanza2017
    pandoraDiem skrev 2018-05-20 20:58:41 följande:

Håller tummarna att det sätter igång nu tjejer. Jag tror nog att era förvärkar gör någon nytta, jag tror att mina gjorde det iaf eftersom jag var helt öppen när jag väl kom in och då inte haft riktiga värkar speciellt länge. Det som fick mig att åka in var den välbekanta känslan från förra gången av att behöva kämpa mot trycket neråt för att inte bajsa på mig/börja krysta hemma.

åh jag hoppas verkligen de gör någon nytta o att vi också åker in snart o kommer hem med bebisarna :))

ska ha det i baktanken om just trycket neråt som du nämner kan vara värt det :))

Hoppas allt går bra för dig på hemmafronten o i bebisbubblan <3
  • Lanza2017

[quote=78733171][quote-nick]marsen skrev 2018-05-22 12:41:38 följande:[/quote-nick]Hur många är vi nu som fortfarande väntar på våra små?

BF imorgon och idag vaknade jag med en känsla att kaaaanske är det dags idag/inatt? Somnade till lite onda sammandragningar igår, vaknade med molvärk i mage och rygg idag. Känner faktiskt "boningskänslan" i kroppen så idag ska jag dammsuga och skura golven. Sambon ska tvätta fönstren och jag ska vädra sängkläderna till spjälsängen (som har varit bäddad i X antal veckor).

Vi har årsdag idag så en godare middag väntar ikväll. Barnen är här och vädret visar sig från sin bästa sida! En perfekt dag att föda barn på helt enkelt! :D[/

Här är en som är inne på bf+3 och ingen bebis än.. Härligt o höra att ni har så mkt planerat :) o grattis till årsdagen vad kul :)

Hoppas det snart är på g för oss alla :D

• Lanza2017
    Copycatkid skrev 2018-05-22 14:25:18 följande:

Jag är fortfarande här och väntar, bf+4 idag och inga som helst tecken på att det ska starta. Bebisen ligger långt ner med huvudet så hon kommer emot nerver som gör ont och som även ?förlamar? benen ibland så det är riktigt läskigt när jag går och benen plötsligt ger vika. Nej håller med dig marsen, idag är det en fiiiin dag för förlossning :D

Blev nästan lite glad av att se att jag inte är ensam

om att ha gått över tiden haha :)) Fick min andra hinnsvepning av bm idag så hoppas ngt händer, är öppen 2,5-3 cm bebis fixerad och livmodertappen var ca 1 cm men känns ändå som det kommer dröja ett bra tag!!

Håller tummar o tår för alla oss som är kvar att vi får träffa våra små snart, :))
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-05-22 15:13:54 följande:

Nybsammanställning av oss stackare som är kvar då (ps vet inte om symptomen stämmer eller om något ska läggas till/tas bort. Men detta var vad jag hade sen innan!)

Copycatkid - BF 18/5

Lanza2017 - BF 19/5 sammandragningar och förvärkar, hinnsvepning

marsen - BF 23/5 inga förkänningar

EhxJ - BF 25/5, förvärkar, slempropp släpper

LakritsMatte - BF 26/5 Förvärkar, hinnsvepning

haha vad jag skratta när jag läste "nysammanställning av oss stackare" haha det stämmer så bra det dära :)))
  • Lanza2017
    Villblimamma88 skrev 2018-05-23 04:14:38 följande:

Hej alla! Till er vars förlossningar inte startat än: håll ut! Det är sååå tråkigt men varje dag är ju ett steg närmre :) Igårkväll på BF+7 (vecka 42) föddes i alla fall våran efterlängtade bebis! En flicka på 50 cm och 3120 gram. Större och tyngre än både sin mamma och pappa var :) Såhär gick förlossningen:

Kl 07 - slemproppen lossnade

Kl 09 - vattnet gick. Kändes som det kom flera liter! Kom massor i flera omgångar fram till kl 11 ungefär. Inga värkar än här dock. Ringde förlossningen som bokade in oss för undersökning kl 19 om inget hänt innan dess för då skulle vi självklart komma in innan.

Kl 11 (ungefär) - värkarna började lite sakta med endast mensvärk känsla. Tilltog sen stadigt i styrka

Kl 13:30 - smärtsamma värkar med 2 minuters mellanrum

Kl 14 - inskrivning på förlossning och värkarna var hemska! Bad om både lustgas och epidural.

Kl 17 - lustgasen hjälpte ingenting men fick äntligen epidural och mådde prima! Åt glass och spelade spel.

Kl 18:30 - värkarna började kännas som ett tryck neråt och började göra ont igen

Kl 19:30 - krystvärkarna började. Jag var helt slut efter bara 30 min eftersom jag bara ätit frukost på morgonen och en glass. Hade inga krafter kvar men tog i för kung och fosterland ändå.

Kl 20:54 - äntligen var hon ute!!! Bästa känslan jag någonsin upplevt. Moderkakan kom på en krystning strax efter.

Sprack extremt mycket! En läkare fick sy mig i över en timme!!! Dom slutade räkna stygnen till slut. Tur bedövningen fortfarande satt i. Men så värt det!!

Kommer fortsätta kika in här och se hur det går för er andra. Håller alla tummar och tår för att ni snart har era små bebisar hos er :)

Jätte stort Grattis :))
  • Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-23 13:11:52 följande:

Min bebis stannar nog till juni den. Var hos bm idag och inget har hänt med tappen sen sist för en vecka sen. Fortfarande 2cm och hon får in ett finger. sen har bebis huvud åkt ner och typ flyttat bak livmodertappen så trycket från huvudet blir inte rakt på öppningen i tappen. Därför öppnar jag mig ju inte mer. Hon sa inte så mycket om det, men nu när jag kom hem så kommer jag ju på en massa frågor jag ville ställa om det.

Någon som varit med om samma?

såå segt.. hoppas det kmr igång för dig tidigare ändå och flyttar sig rätt. Inte hört ngt om detta men din bm

borde väl sagt mer om det var ngn fara tänker jag.

Vart hos bm idag igen för ytterligare en hinnsvepning o nu var jag öppen 3-4 cm med en tapp på 1 cm o en massa blodblandade flytningar under hela kvällen igår och idag så nu hoppas jag ngt är på gång eller så stannar min bebbe till juni den med.. man vet aldrig längre :D
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-05-24 15:31:32 följande:

Status här är med heeeeelt lugnt med magfronten. Har lite foglossning och känner mig otymplig. Men snarare så att jag har mindre sammandragningar och förvärkar. Hur är det möjligt? Vi kanske ska döpa om tråden till: Fler som ska föda i juni......

Exakt samma för mig känner typ inget längre.. förutom blodblandade flytningar i ett par dagar nu?

Det är väl bara att gå över till juni tråden finns ju redan en :D hehe

Har faktist funderat på det för mig verkar det inte bli en maj bebis bf+5 idag!!
  • Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-25 17:06:00 följande:

Hej tjejer!

Inne på förlossningen 11.40. Värkarna hade då glesnat till ca 6min emellan. Bm gjorde en undersökning vid 12.10 där jag blev sjukt besviken: 2 max 3 cm öppen. Tänkte att det här skulle nog ta hela dagen och natten om jag öppnat mig typ 1 cm på 7 timmars värkar.

13.15 är jag öppen 4 cm men värkarna har tagit rejäl fart och jag känner att det händer saker "där nere" vid varje värk. Byter till förlossningsrum då jag ber om att få lite lustgas.

13.35 ska de sätta elektrod på huvudet och då är jag öppen 8cm!!!! Så från 4-8cm på 20 min! Det berömda trycket börjar kännas på.

13.53 är hon ute efter 3 krystvärkar. När jag känner hur hon slinker ut häver jag mig upp och skriker "MEN FY FAAN VAD BRA DET GICK!!!" Alltså, sjuuuukt bra förlossning! Tyckte min förra förlossning var en dröm, men den här var ännu bättre! Inga stygn heller och inga andra komplikationer.

Nu väntar vi bara på att barnläkaren ska göra en bedömning som skulle ske vid 21.45, sen åker vi hem med det här vackra lilla knytet <3 <3

Jätte stort Grattis vad kul att allt gick så

smidigt och bra o att ni äntligen fick träffa bebisen :)) Njut nu i bebisbubblan :))
  • Lanza2017
    LakritsMatte skrev 2018-05-25 20:18:43 följande:

GRATTIS!

Vi kom ju in vid 8.45. 2,5 cm öppen. 4 värkar per 10 min. Lustgas. Fick epidural 12.30, välkommen värkvila.

13.50 skulle jag upp på benen och kissa och då gick vattnet! De undersöker, 4 cm öppen, sätter skalpelektrod på andra försöket (först tog den bara i håret som är jättelångt och tjockt!). Men 14.15 skriker jag att jag måste krysta och då är jag öppen 8 cm!! Tog också bara tre-fyra krystvärkar här så var hon ute, 14.28. 52 cm lång och 3980 gram!

Jag fick stygn på 2 ställen, dock bara grad 1-2 så lite lindrigare än första gången till och med. Men en rejäl adrenalinkick blev det för jag var inte beredd på att det skulle gå så fort. Var alldeles skakis efteråt, hua! Väntar nu också på barnläkarundersökning, borde bli av inom en halvtimme sen får vi också sova hemma!

Vilka snarlika förlossningar vi fick marsen! Grattis igen!

Stort Grattis till dig också va skönt att höra att

det går så bra snabbt o smidigt för alla, ger än själv lite uppmuntran i väntans tider :))
  • Lanza2017
    Copycatkid skrev 2018-05-26 13:49:09 följande:

Hur går det för oss andra som är kvar? Har ni några tecken eller icke tecken? :)

Själv är jag på bf+8 och gick in i v.42 idag, exakt en vecka kvar till igångsättning om det inte startar innan.

Trodde det kunde vara något på g igår eftersom de ljusrosa flytningarna kom tillbaka och höll i sig hela dagen, onda förvärkar ganska tätt och så fick jag springa på toa flera gånger (vilket jag aldrig gör utan det har varit max 2ggr per vecka och då efter att jag tagit magmedicin för att få det att funka) men allt har avtagit idag och nu känns förlossningen avlägsen igen tyvärr!

Här är en till med bf+ 7 har haft allt vad en förlossning innebär men allt detta har så fint avtagit så har inget hopp kvar längre.. som du säger så är det inte ens förväntansfullt längre man går bara o gör ingenting för man orkar inte längre! Hoppas det sätter igång för oss spontant så man slipper bli igångsatt, fast jag kanske blir igång satt på tisdag o detta får jag reda på, på måndag så ska bli spännande för nu börjar jag bli riktigt trött på o va höggravid i denna värmen :))
  • Lanza2017
    P0MP0M skrev 2018-05-26 17:50:10 följande:

Här är en till som gått över (bf+5), och känner typ att jag gett upp -det blir ingen bebis!

Var hos BM igår, hon undersökte och konstaterade att jag är öppen 1,5 cm och att det är ca 1 cm kvar av tappen. Gjorde en hinnsvepning; fick efter det lite värkar på kvällen och hoppet gick upp. Tyvärr gjorde värkarna inte direkt ont, och idag är allt som vanligt igen :(

Hjälper inte att folk ringer/smsar konstant och frågar om det är på gång än ><

Fy vad bitter jag låter! Hoppas på att få läsa fler glädjebesked från er andra snart så hoppet här tänds igen:D

så vi är ett par tyvärr som även gått över tiden :D har också gjort 3 hinnsvepningar samt är öppen 3-4 cm haft förvärkar o sammandragningar som gjort riktigt ont för att sen stanna av?!? Fattar inte min kropp längre o va den håller på med, och som du säger alla som ringer o tjötar o smsar man orkar inte mer :)) orkar inte ens svara längre o gör man inte det så tror de man är på bb typ haha! låter o är lika bitter jag med nu! Hoppas också på fler bebbar i tråden snart :))
  • Lanza2017

Igår kväll kom äntligen vår prins till

världen :)) på bf+9 efter många om och men, är hemma nu o myser med storasyster! Allt gick super bra! Lycka till alla ni andra håller tummarna för er o grattis till er som fått <3

• Lanza2017

Tack för gratulationerna :))

Vi åkte när värkarna var som värst vet ej hur jag tolkade det eftersom har haft pinvärkar o sammandragningar i veckor men nu åkte vi in var öppen 4-5 cm de tog hinnorna och då gick det snabbt, hinnorna togs 16.00, 19.20 var han ute, hann även ta eda emellan för troddr jag skulle gå av och lustgasen var underbar fast den inte tog bort några värkar personalen var fantastisk så hela proceduren fast det gick snabbt var ett plus i kanten böttre än första förlossningen :)) Lycka till alla ni andra som väntar vet att det känns som en evighet var själv på bf +9 och gav lite upp hoppet där o då! Jag håller tummarna för er :))

• Lanza2017
    Mm79 skrev 2018-06-02 07:53:41 följande:

Det kom en liten kille igår natt 1 juni, helt perfekt och underbar. <3

Hade ganska starka värkar till och från hela torsdagen, ringde fl på kvällen så ville dem att jag skulle komma in på koll. Kom väl dit ca 20:00, blev undersökt - 1,5 cm öppen, fan tänkte jag, bara 1,5 cm. Bm gjorde väl nån slags hinnsvepning samtidigt och skickade oss hem med orden ? det kan ta några timmar eller flera dagar?. Vi hann åka och käka och då mina värkar tilltagit ordentligt i styrka. Sedan hem Och ta ett bad, står inte ut längre. Sambon ringde fl igen då jag var inkapabel att kommunicera - vi är välkomna tillbaks. Kommer in strax innan 12 på natten, har så jävla ont så bäckenet exploderar. Väntar på att bli undersökt, efter en kvart går vattnet och då börjar det bli bråttom. Fullt öppen var jag när vi kom in. Och han kom 2 timmar senare. Förlossningen blev inte riktigt så vi har föreställt oss, hanns bara med lustgas, men vilken bra grej det var! Inga platser sedan på BB, försöka sova i förlossningsrummet, sedan fick vi åka hem på morgonen.

stort Grattis :))
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-06-02 13:21:39 följande:

Fortsättningen:

Efter vattnet gått, och vi var inne på förlossningen med värkar var 2e/3e min gjordes en undersökning 19.30.. var bara öppen 2cm! Blev less och tänkte att det skulle dröja, men visste att det gjorde för ont för att åka hem så fick börja med lustgas och in på förlossningsrum. Kl 22 gjordes en ny kontroll och då var jag öppen 4cm! Skönt att vara i mer aktiv fas! Jag tyckte fortfarande lustgasen funkade finfint så ville avvakta med annan smärtlindring.. men sen började helt plötsligt värkarna ändra karaktär och gjorde ap-ont och jag fick ingen värkvila utan de kom efter varandra gång på gång på gång. Började kännas lite panikartat då jag inte fick någon vila utan fick andas i lustgasen hela tiden. Ville ha eda och läkaren kommer in 22.50... men då var jag öppen 7cm helt plötsligt. Barnmorskan trodde inte edan skulle hinna verka och läkaren kunde ändå inte sätta edan pga att det inte fanns någon värkvila (kunde inte vara still under värkarna). Han gick och skulle återkomma efter en stund. Vid nästa undersökning 23.50 skrek efter jag efter eda och vägrade (som ett trotsigt barn haha) att typ fortsätta (sa enligt sambo att de fick söva ner mig).. då var jag fullt öppen och bebisen hade åkt ner! Krystade 2 krystvärkar sen var han ute! Barnmorskan ville att jag skulle försöka hålla emot krystvärkarna för att minska att spricka... men det var heeelt omöjligt!

Jag sprack grad 1 bara pyttelite i mitt gamla klippärr efter förra förlossningen. Bebisen (lillebror) mådde jättebra hela tiden. Barnmorskan skrattade och sa att det inte såg ut som att han ens märkte att han förlöstes, så påverkade hjärtljud och blodprover var det.

Nu är vi på BB. Så skönt att det är gjort! Vi får stanna hela familjen, skönt att det var lugnt just när vi kom. Jag är trött men bebisen vill vara vaken och amma.. varför ska han sova? Han märkte ju knappt förlossningen? Haha.

Grattis till er andra som fått! Och lycka till ni som väntar <3

Vi kvinnor och våra kroppar är fan så sjukt bäst!

stort Grattis vad skönt att allt kom igång av sig själv tillslut äntligen :))
  • Lanza2017
    Copycatkid skrev 2018-06-02 13:48:45 följande:

Kan ju uppdatera hur det gick för mig :) hade ju inbokad igångsättning 09.00 den 29/5 (BF+11) pga vattenavgång, men vid 03.00(efter 1h sömn) vaknade jag av en stark värk, det kom ett par till innan jag kände att jag behövde gå upp. Gick upp och tog alvedon och försökte vila men det var omöjligt så jag började klocka och hade då ca 3min emellan värkarna. Gick på toa igen och upptäckte teckenblödning så ringde förlossningen vid 4 och hon sa dusch och äta något sen ringa när det blev värre, väckte sambon vid 5 och vi var inne på förlossningen 06.30 och var då öppen 4 cm så vi fick stanna :) fick antibiotika påkopplat för att jag hade vattenavgång tre dagar innan. Bm kände att hinnan måste brustit högre upp och att det var därför det sipprat så lite för det fanns hinna över bebisens huvud som hon tog hål på för att snabba på det. Efter ca 4-5 timmar med täta smärtsamma värkar så hade jag inte öppnats mer så det beslutades att kopplas in värkstimulerande och då ville jag även ha eda så jag kanske kunde vila lite emellan värkarna för jag hade ju bara sovit en timme. Men edan tog bara på ena sidan och efter ca 20min gjorde värkarna fruktansvärt ont igen och min foglossning i höften ballade ur och gjorde ondare och ondare. Öppnade mig 6cm på 45min och sen började jag krysta, det kändes lite kaos men efter ca 1timmes krystande kom en tös ut på 4165g och 53cm lång. :D vi var tvungna att stanna på BB två dagar för extra kontroller av lilltjejen pga vattenavgången men hon mår bra!

Lycka till alla ni som är kvar och hoppas inte väntan blir allt för lång! :D

Stort Grattis bra kämpat :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?