Linnet1976 skrev 2018-05-07 13:03:14 följande:
Ang smärta så tänker jag att det är en smärta som inte är farlig och som för nåt gott med sig. Till skillnad mot smärta vid skada... den har man ju ingen kontroll över, vad den beror på om den är farlig om man ska dö osv. Gillar inte smärta i allmänhet, tar gärna full bedövning etc hos tandläkaren. Men dem här smärtan finns det ju en förklaring till, kroppen öppnar upp sig så där tänker jag annorlunda. Jag vill helst bara att det ska gå så fort som möjligt, få det överstökat. Men det är så klart överväldigande och jag kommer säkert som tidigare gånger blir lite överrumplad när det väl sätter igång.
Men att bli rädd gör liksom det hela värre och ondare. Bra att tänka på... fastän lätt att säga. Det är så himla individuellt hur man upplever det. Hur som kommer det med all säkerhet gå bra! Och barnmorskorna brukar vara fantastiska!
Bra sagt så tänker jag också, fast med första var jag helt överrumplad av alla känslor och intryck så hann knappt bli orolig tyckte dt var ngt o se framemot nu tänker jag yess detta kmr gå galant för att sen känna
shiiit....hehe :)) men det kommer säkert gå jätte bra som
du säger så är ju detta en positiv
smärta fast den är för jävlig :))))