Inlägg från: Linnet1976 |Visa alla inlägg
  • Linnet1976

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Lycka till ni som är på förlossningen!

Har ju en vecka kvar till bf så jag får väl bara hänga kvar.

• Linnet1976
    Jacqueline skrev 2018-05-10 10:48:16 följande:

Blev en liten tjejja inatt 04:06, brått ut!

Vart ingen hinnsvepning igår utan det löste sig själv...var öppen 8cm när vi kom in

Men grattis vad roligt!
  • Linnet1976

Grattis alla som fått bebisar!

Här händer inte mycket. Tvingade mig till en utflykt idag, har väldigt svårt att röra mig men det går ju inte att sitta inne idet här vädret. Har inte haft riktiga förvärkar på 10 dagar, men huvudet trycker nedåt hela tiden samt onda sammandragningar, blodblandade flytningar - inne på två veckor nu, yes! Och så har nätterna blivit värre. Måste gå upp och duscha ryggslutet och höfterna. Orkar inte mer. Bebisen har varit fixerad sen vecka 34 vilket jag tror är ovanligt för en 3:e gångs föderska.

Som sagt var, detta är nytt för mig. Förra förlossningarna startade med en gång så att säga. Vill bara känna de här riktiga värkarna snart. Sjukt att längta efter det.

• Linnet1976
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Grattis till dottern!
  • Linnet1976
    pandoraDiem skrev 2018-05-14 19:52:27 följande:

Segt här alltså. Försöker njuta av det fina sommarvädret men gäller verkligen att planera så det alltid finns toalett i närheten och inte allt för långt från en buss om kroppen säger ifrån totalt. Har typ vant mig vid förvärkarna och känns som hjärnan ställt in sig på att detta är det nya normala. Hjärtat skriker dock att bäbis gärna får komma nu för jag längtar <3

Exakt så haha... det här är det nya normala. Så segt.
  • Linnet1976

Grattis till alla bebisar! Så roligt att höra!

Här händer inget nytt. 2 dagar till bf.

• Linnet1976

Läcker vatten och ska in på kontroll nu ikväll... men inga värkar ännu. Hoppas det sätter igång...

• Linnet1976

Haha.. nä. Hemma igen med samma sorts värkar som tidigare (väldigt oviktiga). Vattnet sipprar hela tiden, eller typ går i omgångar. Ska sova och händer inget i natt ska jag gå i gång den här förlossningen i morgon! Så tröttsamt. Barnmorskan kommenterade Aaaaah men det tredje barnet serru, det är lurigt, kan starta hur som helst. Men det kommer gå fort när det väl sätter igång. Jo tack. Vi får hoppas. Skain igen om 2 dygn om inget händer.

• Linnet1976
    pandoraDiem skrev 2018-05-15 17:51:09 följande:

Förvärkarna kommer tätare nu, typ 7-10 min mellan dem och de gör ondare. Är det kroppen som luras igen månntro? Är iofs eftermiddag och det är då jag brukar ha som mest förvärkar så får väl se om de försvinner framåt natten som vanligt eller inte.

Är det förresten någon annan som känner sig sjukt hormonell? Jag känner inte igen mig själv, är irriterad, ledsen och arg i omgångar. Stackars maken. Humöret brukar annars inte påverkas så mycket hos mig pga hormoner.

Men de där värkarna låter lovande...
  • Linnet1976
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Åh grattis gud så härligt!

Här händer knappt något. Är hemma fortfarande och väntar på riktiga värkar. Ska in om 24 h om inget händer.
  • Linnet1976

Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.

Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.

Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.

• Linnet1976
    Inga bekymmer skrev 2018-05-17 08:25:58 följande:

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Grattis!
  • Linnet1976
    lillainna skrev 2018-05-17 11:05:55 följande:

Här gick vattnet i morse vid 9 tiden, så är nu inne på förlossningen. :)

Spännande, inga värkar än?
  • Linnet1976
    lillainna skrev 2018-05-19 12:49:07 följande:

Igår kl 17:27 föddes min guldklimp, 3665kg perfektet.

Efter en väldigt långdragen förlossning men det är han mer än värd! <3

Grattis, underbart!

Grattis till de andra bebisarna som kommit i tråden här också! Jag följer med spänning!
  • Linnet1976
    marsen skrev 2018-05-18 23:39:23 följande:

Men nu kom det upp en fråga i huvudet som gnager..

Om bm kände hinnorna när hon var in i livmodern, har slemproppen släppt då?? Eller vart sitter slemproppen? Nu känner jag mig som en rookie :D

Asså det där med slemproppen, jag fattar den inte alls. Med min första föll den liksom ut på toagolvet en dag. Kanske en vecka innan förlossning, jag var i chock - hade aldrig sett något liknande. Ursäkta beskrivningen men den var som en gigantisk mollusk.

Med de andra två har jag inte sett till den alls, ens i bitar.
  • Linnet1976
    marsen skrev 2018-05-25 17:06:00 följande:

Hej tjejer!

Inne på förlossningen 11.40. Värkarna hade då glesnat till ca 6min emellan. Bm gjorde en undersökning vid 12.10 där jag blev sjukt besviken: 2 max 3 cm öppen. Tänkte att det här skulle nog ta hela dagen och natten om jag öppnat mig typ 1 cm på 7 timmars värkar.

13.15 är jag öppen 4 cm men värkarna har tagit rejäl fart och jag känner att det händer saker "där nere" vid varje värk. Byter till förlossningsrum då jag ber om att få lite lustgas.

13.35 ska de sätta elektrod på huvudet och då är jag öppen 8cm!!!! Så från 4-8cm på 20 min! Det berömda trycket börjar kännas på.

13.53 är hon ute efter 3 krystvärkar. När jag känner hur hon slinker ut häver jag mig upp och skriker "MEN FY FAAN VAD BRA DET GICK!!!" Alltså, sjuuuukt bra förlossning! Tyckte min förra förlossning var en dröm, men den här var ännu bättre! Inga stygn heller och inga andra komplikationer.

Nu väntar vi bara på att barnläkaren ska göra en bedömning som skulle ske vid 21.45, sen åker vi hem med det här vackra lilla knytet <3 <3

LakritsMatte skrev 2018-05-25 20:18:43 följande:

GRATTIS!

Vi kom ju in vid 8.45. 2,5 cm öppen. 4 värkar per 10 min. Lustgas. Fick epidural 12.30, välkommen värkvila.

13.50 skulle jag upp på benen och kissa och då gick vattnet! De undersöker, 4 cm öppen, sätter skalpelektrod på andra försöket (först tog den bara i håret som är jättelångt och tjockt!). Men 14.15 skriker jag att jag måste krysta och då är jag öppen 8 cm!! Tog också bara tre-fyra krystvärkar här så var hon ute, 14.28. 52 cm lång och 3980 gram!

Jag fick stygn på 2 ställen, dock bara grad 1-2 så lite lindrigare än första gången till och med. Men en rejäl adrenalinkick blev det för jag var inte beredd på att det skulle gå så fort. Var alldeles skakis efteråt, hua! Väntar nu också på barnläkarundersökning, borde bli av inom en halvtimme sen får vi också sova hemma!

Vilka snarlika förlossningar vi fick marsen! Grattis igen!

Grattis till bebisarna!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?