Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

RJEL skrev 2018-05-14 06:59:50 följande:

Uppdatering..

har inte blivit mycket sömn. Haft ganska regelbundna förvärkar som kommit mellan 7-10 minuter i mellan. Som varit fullt hanterbara och skulle nu i efterhand inte säga att dom va smärtsamma. Fick andas igenom dom lite och dom va jobbiga men.. nu sen kl 06:35 har jag haft 5 riktigt ONDA värkar.

Första fick jag innan sambon åkte o ja fick krama hans arm o han påminde mig och andas för jag blev helt tagen av hur ont de gjorde mot dom andra. Sedan har ja fått ta dom själv då han åkt till jobbet och jag börjar kall svettas i panna o händer när dom kommer och får smått panik att jag är själv. Samtidigt kan jag inte be sambon va hemma från jobbet än liksom. Han har 10minuter knappt hem från jobbet.

Låter ju verkligen som förlossningen satt igång! Tycker du med gott samvete kan ringa hem sambon igen, det kommer nog ändå vara dags för er att åka in snart :) kom ihåg att varje värk är en värk närmare ert barn och att det alltid finns värkpauser mellan där du kan hämta krafter. Lycka till!
  • pandoraDiem
    RJEL skrev 2018-05-14 07:47:06 följande:

Har ringt förlossningen och dom sa att det verkar vara igång och att jag ska försöka hålla ut så länge jag kan hemma. Ta alvedon, ta ett bad osv

Har tagit alvedon men alltså ett bad?! Kunde inte stanna kvar.. fick panik.. ja måste gunga o röra på mig. Kunde ta en snabb dusch vilket heller inte hjälpte eller va skönt..

kan knappt skriva klart.. dom kmr så tät. Uppgraderar senare

Hur tätt kommer de? Om det är 3 på 10 minuter tycker jag du ska åka in. Sen det där med bad och dusch, passar vissa men inte alla. Du får pröva dig fram vad som hjälper dig igenom värkarna.
  • pandoraDiem

Nu verkar slemproppen släppt här, men å andra sidan tycker jag förvärkarna har lugnat ner sig. Skönt på ett sätt då de ändå inte ledde någonstans. Bf imorgon, är så nyfiken på vem som gömmer sig där inne :)

• pandoraDiem
    Anjav8 skrev 2018-05-14 11:07:07 följande:

Åh heja er som det verkar vara igång för, så spännande! :)

Jag har precis kommit hem från mitt sista BMbesök (idag är det BF +2) var helt inställd på att hin skulle undersöka tappen och att jag skulle kunna be om en hinnsvepning men icke.. Dock har lillan fixerat sig och allt annat såg bra ut så det var skönt.

Inga känningar alls, så trist :(

Är det första barnet? Med min första kände jag inget sen bara kom det och några dagar senare var han född. Verkar vara väldigt olika vad som görs i slutet hos barnmorskan men toppen att allt såg bra ut iaf, är ju huvudsaken :)
  • pandoraDiem
    Anjav8 skrev 2018-05-14 11:37:27 följande:

Yes, första barnet så jag var/är inställd på att gå över tiden meeeen känns ändå så drygt. Jag mår verkligen super, sover hela nätter (vilket jag förstått är ovanligt) vilket jag tror bidrar till känslan att hon aldrig kommer komma... men ska försöka njuta istället, men det är svårt..

Precis så var det för mig också med första. Men när det väl satte igång så satte det igång på riktigt. Inte som nu med massa förvärkar som inte leder nånstans.
  • pandoraDiem
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Åh grattis till dottern! Fortsätt njuta nu :)
  • pandoraDiem

Segt här alltså. Försöker njuta av det fina sommarvädret men gäller verkligen att planera så det alltid finns toalett i närheten och inte allt för långt från en buss om kroppen säger ifrån totalt. Har typ vant mig vid förvärkarna och känns som hjärnan ställt in sig på att detta är det nya normala. Hjärtat skriker dock att bäbis gärna får komma nu för jag längtar <3

• pandoraDiem

Grattis tjejer!

Bf idag men har inga direkta förhoppningar om att det kommer ske idag. Sonen har dessutom blivit förkyld nu också så jag hoppas verkligen att jag inte drar på mig den.

• pandoraDiem
    Linnet1976 skrev 2018-05-15 17:43:00 följande:

Läcker vatten och ska in på kontroll nu ikväll... men inga värkar ännu. Hoppas det sätter igång...

Håller tummarna! Skönt att få det kontrollerat iaf.
  • pandoraDiem

Förvärkarna kommer tätare nu, typ 7-10 min mellan dem och de gör ondare. Är det kroppen som luras igen månntro? Är iofs eftermiddag och det är då jag brukar ha som mest förvärkar så får väl se om de försvinner framåt natten som vanligt eller inte.

Är det förresten någon annan som känner sig sjukt hormonell? Jag känner inte igen mig själv, är irriterad, ledsen och arg i omgångar. Stackars maken. Humöret brukar annars inte påverkas så mycket hos mig pga hormoner.

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?