Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Följer gärna med här då det börjar närma sig (hoppas jag.. ). Bf 15 maj. Med sonen kände jag ingenting innan värkarna satte igång, visste inte ens hur en sammandragning kändes. Denna gång har jag haft en del, när jag varit aktiv under dagen kommer de med lite molande värk. Men annars ingenting.. så det känns som att lillasyskonet kommer vänta ett tag till tyvärr.

• pandoraDiem

Lycka till ni som är inne på förlossningen!

Här kommer och går förvärkarna, vägrar dock att bli riktiga värkar. Förra gången med sonen bara antog jag att förlossningen var igång när förvärkarna kom eftersom jag inte ens känt en sammandragning innan dess och så var det också. Lite jobbigt att det inte är så denna gång, har vår tänkta barnvakt långt härifrån så skulle gärna vilja ha lite förvarning så som förra gången. Men nu är det ju bara falsklarm hela tiden istället. Nåja, någon gång sätter det väl igång :)

• pandoraDiem

Kul idé att sammanställa en lista. Har bf 15e maj. Har förvärkar som vägrar utvecklas till riktiga värkar. Det är väl bara att vänta in dem, någon gång händer det väl :) fyller år imorgon så kanske är bra att det inte vill sätta igång än så bäbis för en alldeles egen födelsedag

• pandoraDiem
    FH24 skrev 2018-05-11 22:19:45 följande:

igår kl.21.14 kom äntligen vår pojk, 49cm lång och väger 3585g.Efter många kämpiga dagar med värkar och en lång utdragen förlossning, är han äntligen här och vi alla mår toppen!

Håller tummar och tår för att fler får sina små inom kort! :D

Grattis och bra jobbat! Blir mer och mer taggad inför förlossning men framförallt inför att träffa bäbisen där inne :)
  • pandoraDiem

Ni som har fött och hade förvärkar, när insåg ni att det var på riktigt och hur lång tid tog det då innan bäbis kom? Har mina föräldrar här i helgen men när de åker så är vår tänkta barnvakt typ 6 timmar härifrån (har lite backuper närmre i och för sig) men börjar bli lite nervös över att mannen inte kommer kunna vara med genom förlossningen.

• pandoraDiem

Tack för svaren tjejer! Verkligen svårt att veta om det är på riktigt när kroppen luras hela tiden. Antar att jag får ta det som det kommer. Hade ju förvärkar/värkar rätt lång tid förra gången innan vi åkte in (typ 1.5 dygn), men de gick iaf åt rätt håll - dvs gjorde ondare och ondare även om de aldrig blev riktigt regelbundna. Denna gång har förvärkarna hållt på sen en vecka tillbaka typ men leder ingenstans. Får se hur fort det går när det väl sätter igång på riktigt.

• pandoraDiem
    EhxJ skrev 2018-05-12 14:04:39 följande:

Idag har jag nya tecken/känningar med smärta i underlivet, mellangården samt vid blygtbenet i samband med förvärkar? Någon annan som har det? Men förvärkarna blir inte så starka och inte fler eller värre... i övrigt är jag mer förkyld än någonsin och hostar en massa slem. Helt slut. Så hoppas verkligen INTE förlossningen startar de närmsta dagarna för vet inte huuuur jag skulle orka isf!

Usch, stackare. Att vara förkyld och höggravid kan inte vara roligt. Krya på dig!

Mina förvärkar känns mest i nedre delen av magen och svanken, där jag normalt har mensvärk. Sen ibland liksom sticker det till neråt underlivet, antar att det är typ bäbisen huvud som trycker på eller något sånt.
  • pandoraDiem
    Jacqueline skrev 2018-05-12 19:04:53 följande:

Ungefär 1-1,5v hade jag förvärkar men de ändrade karaktär 1-1,5 dygn innan det satte fart.

La mig för att sova vid 22:00, vaknade 00:30 med riktiga värkar...åkte in till sjukhuset på en gång och var framme 1:30-1:40 och var öppen 8cm. Dottern föddes sen 04:06.

Tack för svaret! När de ändrade karaktär, var det att de gjorde ondare eller kom mer regelbundet eller var det på något annat sätt?

Tur att ni åkte in på direkten. Att föda hemma eller på väg till sjukhuset är absolut inget jag vill göra, då kommer jag hellre dit och blir hemskickad av falsklarm. Är ni kvar på sjukhuset eller är det bäbismys hemma nu? :)
  • pandoraDiem
    Hoppfullhet skrev 2018-05-13 08:09:13 följande:

BF+3 idag, en dag längre än förra grav. Trodde faktiskt inte jag skulle behöva gå längre denna gång. Vilken dryg väntan. E så trött om dagarna nu sen ett par dagar tillbaka, mer ihållande mensvärk i rygg ffa på natten. Men ingen ökning precis i förvärkarna. Just nu känns de som de aldrig kommer hända ngt precis..

Känner också så, som att jag kommer gå med dessa förvärkar resten av livet. Tidigare nätter har de försvunnit nästan helt men inatt kom och gick dem så jag tänkte att nu kanske händer det. Men icke. Väntan fortsätter.
  • pandoraDiem
    Linnet1976 skrev 2018-05-13 19:47:59 följande:

Grattis alla som fått bebisar!

Här händer inte mycket. Tvingade mig till en utflykt idag, har väldigt svårt att röra mig men det går ju inte att sitta inne idet här vädret. Har inte haft riktiga förvärkar på 10 dagar, men huvudet trycker nedåt hela tiden samt onda sammandragningar, blodblandade flytningar - inne på två veckor nu, yes! Och så har nätterna blivit värre. Måste gå upp och duscha ryggslutet och höfterna. Orkar inte mer. Bebisen har varit fixerad sen vecka 34 vilket jag tror är ovanligt för en 3:e gångs föderska.

Som sagt var, detta är nytt för mig. Förra förlossningarna startade med en gång så att säga. Vill bara känna de här riktiga värkarna snart. Sjukt att längta efter det.

Förstår dig. Men snart är bannemig våra bäbisar här också!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?