molly50 skrev 2018-05-31 09:48:30 följande:
Men både du och ditt ex verkar glömma bort hur gamla de är.
Om de nu är 8 och 10 år så kan det vara ett stort problem för dem att göra det valet.
De vill ju vara lojala mot er båda.
Jag tycker det är fel av er båda att lägga det ansvaret på 2 små barn.
Och det borde någon tala om för ditt ex också.
Om hon nu tycker att barnen måste få välja själva så ska det gälla även om barnen vill vara med dig. Inte bara om de vill vara med henne.
Och samma sak gäller ju för dig.
Visst är det så, mitt ex vägrar samarbeta, jag har sökt hjälp för att ta mig förbi dessa regler hon hon använder, har även läst allt, hur ska jag ta mig förbi?, att hon påverkar barnen?, finns inga svar!!!
Jag börja utmana en myndighet på samma sätt, använda liknande försvar mitt ex använder, till mitt handlande, hoppas dom kunde visa mig vägen.
Jag utmana arbetsmiljöverket, dom har en jurist kår bakom sig,och massa regler som ska följas, liknande som delat umgänge, barnens rätt till bägge föräldrar.
Jag testa olika seminarium med dom:, riskerar även att få 50000 kr i böter, det är även en personlig bot , så företaget står inte för dom pengarna utan jag själv. Men visar dom mig vägen är det värt varenda krona.
Börja från början, som mitt ex gjorde, vägra samarbeta.
När arbetsmiljöverkan kom, så for jag iväg, svara inte på till tal, utan for bara iväg för att ändå slutföra jobbet, han försökte få fast mig via fastighets ägaren, men han hade aldrig tagit legitimation på mig och kunde inte fastsälla att det var jag.
Gjorde så några gånger, han nådde ingenstans.
Nästa steg.Annan bevisning.
Han börjar troget söka upp mig o arbetsplatser, han gör som han alltid gör, gå ur bilen, öppnar bagaget, tar på sig sin arbetsväst, hjälmen, plockar upp sitt skrivhäfte.
Under tiden plockar jag av lite skyddsräcken, arbetsmiljöverkan , plockar fram sin kamera, ska säkerställa bevis på brister.
Han skriver i sitt protokoll, vill sedan att jag godkänner allt han påstår.
Nej säger jag, vänta så ska jag hämta vår arbetsmiljö plan, plockar upp sidan om säkerhet, den ska besiktas varje Tisdag, idag är det Tisdag, så dom bilder du har är under vår besiktning/anpassning, vi har rätt att ändra och anpassa verksamheten efter vårt jobb jobbet. finns även med skrivet i vår plan.
Nästa steg: Påverkan av person, (liknande umgängessabotage)mamman påverkar barnet))
Jag pratar med kund innan arbetet påbörjas:
Nu är arbetsmiljögubben riktigt på hugget.
Nu lämnar jag helt öppet mål för han, jag jobbar centralt och alla ser;bygge utan ställningar och räcken ,och folk ringer in direkt,(privat personer och andra företag) facket ringer oxå, frågar vad fan jag håller på med.(JAG JOBBAR)
Man kan tro arbetsmiljöverket/facket kom med polis eskort.
Arbetsmiljöverkan knäpper som vanligt bilder, ska säker ställa bevis, facket pratar jag med, sedan kommer miljöverkan oxå, deltar i samtalet,
Sedan släpper jag bomben, det här är privat bygge, fråga Kenneth han som äger fastigheten, jag är ledig och hjälper han privat, som privat person gäller inga arbetsmiljö regler , kört den flera gånger, finns inget som fått han o ta vidare ärendet.
En gång kom han när vi höll på inne hos en kund, kund var inte hemma, en anställd såg han komma och ropa, din kompis kommer!!!
Väl i dörren så tänkte han kliva in, jag putta ut han igen, prova igen så åker du på en smäll sa jag, han vad säger du???, det här är en privat bostad, du försöker med hemfridsbrott, du är inte välkommen.
Åklagare har ringt mig, frågat varför han jagar mig så hårt, jag berätta att han är som en gammal ex fru, dom ger sig aldrig.
Så självklar har jag tappat förtroende för systemet, finns ingen hjälp, kan inte ens en stor myndighet ta sig förbi dessa liknande frågor så kan inte jag heller.
Arbetsmiljöverket sluta komma förbi och gav i princip upp, nu följer jag reglerna, men har provat min sak, om det finns hjälp, nej finns ingen hjälp.
Det är bara barnens val som gäller, om inte tjejerna tar kampen mot mamman så kommer jag inte få träffa dom.
Självklart är det helt fel och påverka barnen, utsätta dom för stress, därför valde jag och flytta, jag och barnen ska inte behöva stöta på varann, utsättas för kränkning att vi inte får träffa varann, bara det barnen måste känna, måste vara liknande jag känner.
Folk gillar säkert inte min liknelse med arbetsmiljöverket, men det var ett sätt för mig o få "prova det här sättet" finns det fler vägar och gå?, har jag missat något?, finns det någon lag jag inte kan?, sätt och ta sig förbi.